Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginner's stuff

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Daarom dat je een opnieuw moet waxen hè
    Persoonlijk zou ik ofwel:

eerst opnieuw clayen, glazen en waxen. Zo heb je weer een vers oppervlak.

ofwel enkel opnieuw waxen.

Ben niet zo voor glazen over een wax. Heeft in mijn ogen weinig zin omdat die producten gemaakt zijn om de lak te voeden, misschien zitten er fillers in om krasjes te verbergen... Dat gaat zowieso minder effect hebben als je dat over een waxlaag gaat aanbrengen.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

nog een vraagje, mss overbodig, maar toch :
      Is er een verschil tss het opboenen van de wax manueel of met de DAP (vb microvezel bevestigen over een pad en zo de wax afnemen)....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
        nog een vraagje, mss overbodig, maar toch :
        Is er een verschil tss het opboenen van de wax manueel of met de DAP (vb microvezel bevestigen over een pad en zo de wax afnemen)....
        Persoonlijk boen ik steeds met de hand op. Je neemt gewoon de overtollige wax die niet uitgehard is weg.

Als je het machinaal gaat doen loopt je het risico dat je opnieuw lichte krassen gaat maken.
        Elke contact met de lak (al is het met een zachte microfiber) kan potentieel krassen of marring veroorzaken.
        Als je met de DAP werkt voor je 100 keer meer bewegingen uit dan met de hand dus ook 100 keer meer kans op lichte defecten.
        Als je net mooi gepolierd hebt om hem perfect te krijgen zou dat wel spijtig zijn natuurlijk

Mijn raad is: Met de hand en héél voorzicht zonder teveel druk uit te oefenen.
        Als je de wax in de juiste hoeveelheid hebt aangebracht, en hem op het juiste moment verwijdert moet dat héél eenvoudig op te boenen zijn.
        Als je te snel afwrijft gaat het vettig zijn.
        Wacht je te lang worden de resten te hard en moet je harder wrijven, met dus de kans dat je krassen of marring veroorzaakt.

Comment

Merci Bert,

Nu breng ik de wax met de hand aan (zonder doek) , laat hem een 30-45 min curen en ik veeg hem dan gewoon af....

Comment

Working...
          X