Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paar beginners vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• paar beginners vraagjes

Hallo allemaal

ik ben nooit goed geweest in het wassen van wagens. Altijd swirls en strepen. Nu mijn nieuwe wagen is gezien zijn leeftijd (8j) echt nog wel een pareltje en dat hou ik graag zo. De eerste weken heb ik hem gewoon in de carwash afgespoten en met een zeemvel gedroogd. Dit ging eigenlijk redelijk goed en na me wat te hebben geinformeerd hier en via google. Vervolgens heb ik een aantal producten van maguiers gekocht.

- Meguiars Gold Class Car Wash
    - ScratchX (nog niet gebruikt)
    - drogend microvezeldoek
    - 3 microvezeldoeken
    - velgencleaner
    - borstel

Nu had ik wel de nodige problemen met de wagen in de shampoo te zetten. Onze hogedruk reiniger lekt water langs alle kante, de vernevelaar wou ook al niet meer pompen. Toen heb k maar een lege bus instanet gebruikt .

Mijn eerste vraag is dus; Hoe zorgen jullie voor zulke hoeveelheden schuim. Wat is hiervoor de beste manier?

K heb de wagen toen met de 2 emmer methode gewassen, hier geen problemen. Vervolgens weer afgespoten. Met de megauiers microvezel (droogdoek) hem gedroogd. Hierna heb ik gewoon standaard microvezeldoeken gebruikt. De drogende doek liet nl toch een redelijk dik laagje liggen. Uiteindelijk heb k wel alles mooi droog gekregen.

Nu is het wel zo dat er uit verschillende kleine openingetjes druppels blijven komen. Ik ga nu om het half uur even terug rond de wagen en droog hem bij op de plaatsen waar nodig. K heb ook een haardroger gebruikt maar uit holtes zoals de spiegels blijft gewoon water komen.Hoe doen jullie dit? Afplakken met tape voor het wassen?

Die microvezel doeken zijn nu wel lichtjes vuil, mogen die zelf ook gewassen worden?

In het algemeen ben ik erg tevreden over mijn eerste succesvolle wasbeurt. S'avonds merkte ik echter wat vlekjes op;

K heb de indruk dat dit een soort harsplekjes zijn. Bij de vorige eigenaar stond hij onder een boom. Bij het wassen zelf heb k ze echter totaal niet opgemerkt. Hoe verwijder ik deze het veiligst?

K zie overigens vaak blauwe tape op foto's van wax-it. Waar kan je die ergens krijgen?

Dat is alles voorlopig. Volgende beurt is wellicht volgende week

Hars kun je er mogelijk af krijgen met klei. Het wassen van de doeken dient op 40 graden te gebeuren en zonder wasverzachter. Voordat je ze in de wasmachine stopt kun je ze het beste laten weken in een ontvetter (bijvoorbeeld Dasty)

De hoeveelheid schuim schat ik gewoon in. Gebruik dan ook geen maat hiervoor. Aan het feit dat er water uit de kieren komt is helaas niets te doen (voor zover ik weet).

Succes!
    sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Bedankt

ben nog 2 dingetjes vergeten te vragen

De rubbers van de wagen moeten volgende keer ook eens gebeuren. Doe je die in het begin of pas als een van de laatste stappen? K gebruik daarvoor een trim restorer en microvezeldoek neem ik aan?

Er zijn wat kleine krasjes en wat steenslag op de wagen, k ga deze met een stiftje bijwerken. Dit doe je wellicht ook best voor je begint met hem proper te maken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk_ Bekijk Berichten
        Hallo allemaal

ik ben nooit goed geweest in het wassen van wagens. Altijd swirls en strepen. Nu mijn nieuwe wagen is gezien zijn leeftijd (8j) echt nog wel een pareltje en dat hou ik graag zo. De eerste weken heb ik hem gewoon in de carwash afgespoten en met een zeemvel gedroogd. Dit ging eigenlijk redelijk goed en na me wat te hebben geinformeerd hier en via google. Vervolgens heb ik een aantal producten van maguiers gekocht.

- Meguiars Gold Class Car Wash
        - ScratchX (nog niet gebruikt)
        - drogend microvezeldoek
        - 3 microvezeldoeken
        - velgencleaner
        - borstel

Nu had ik wel de nodige problemen met de wagen in de shampoo te zetten. Onze hogedruk reiniger lekt water langs alle kante, de vernevelaar wou ook al niet meer pompen. Toen heb k maar een lege bus instanet gebruikt .

Mijn eerste vraag is dus; Hoe zorgen jullie voor zulke hoeveelheden schuim. Wat is hiervoor de beste manier?

K heb de wagen toen met de 2 emmer methode gewassen, hier geen problemen. Vervolgens weer afgespoten. Met de megauiers microvezel (droogdoek) hem gedroogd. Hierna heb ik gewoon standaard microvezeldoeken gebruikt. De drogende doek liet nl toch een redelijk dik laagje liggen. Uiteindelijk heb k wel alles mooi droog gekregen.

Nu is het wel zo dat er uit verschillende kleine openingetjes druppels blijven komen. Ik ga nu om het half uur even terug rond de wagen en droog hem bij op de plaatsen waar nodig. K heb ook een haardroger gebruikt maar uit holtes zoals de spiegels blijft gewoon water komen.Hoe doen jullie dit? Afplakken met tape voor het wassen?

Die microvezel doeken zijn nu wel lichtjes vuil, mogen die zelf ook gewassen worden?

In het algemeen ben ik erg tevreden over mijn eerste succesvolle wasbeurt. S'avonds merkte ik echter wat vlekjes op;

K heb de indruk dat dit een soort harsplekjes zijn. Bij de vorige eigenaar stond hij onder een boom. Bij het wassen zelf heb k ze echter totaal niet opgemerkt. Hoe verwijder ik deze het veiligst?

K zie overigens vaak blauwe tape op foto's van wax-it. Waar kan je die ergens krijgen?

Dat is alles voorlopig. Volgende beurt is wellicht volgende week
        In de aansluitingen van de hoge drukreiniger, bij de kop, slang enz, zitten O ringetjes, na verloop van tijd zijn die versleten en die kan je zelf vervangen, bekijk het eens, kan al veel van de lekkages oplossen.
        Te verkrijgen bij de HD boer, of in st niklaas, daar is een grote karcher verdeler/invoerder.

Comment

Hoe zorgen jullie voor zulke hoeveelheden schuim. Wat is hiervoor de beste manier?

Dit noemen we foamen. Hiervoor kun je het best een hogedruk reiniger gebruiken icm een speciale lans voor erop en een shampoo mengsel. Om te foamen heb je weer andere shampoo's die je kunt gebruiken

De watermagnet van Meguiar's is toch redelijk verouderd moet ik zeggen. Wel is het zo dat deze doek pas na een paar keer gebruiken (en wassen) zijn echte absorberende vermogen krijgt. Ook vergt het iets handigheid en tijd om te ontdekken hoe hij voor jou het beste werkt. Zelf vind ik de Myracle Dryer van Chemical Guys een betere optie. Zo groot als een strandlaken en veel zachter, én goedkoper.

Na het wassen de deuren open en even uit laten druppelen. Dan gebruik je de droogdoek voor het dak. Aansluitend leg je deze weer weg en pak je een trekker en microvezeldoek om de ramen en stijlen te drogen. Zelf doe ik dan meteen altijd goed de instap e.d.

Daarna met de droogdoek de horizontale delen (motorkap / koffer) en dan rondom de rest. Er zal altijd een vochtige waas blijven hangen. Als de wagen eenmaal goed in de wax staat trekt dit beter / mooier op. Zelf loop ik na het wassen de wagen na met een detailingspray + microfiberdoek. Dan ben je meteen van je watervlekjes / strepen af en hij glanst nog iets beter.

MOETEN gewassen worden
          40 graden en zonder wasverzachter. Persoonlijk raad ik een vloeibaar wasmiddel aan. In sommige gevallen heb ik het gezien dat de korrels van een vast middel niet afgebroken werden en in de structuur van de doek verstrikt raakten. Ze zijn best scherp........je raadt al wat een gevolg kan zijn.

Dit kun je verwijderen met een klei + detailingspray. In feite is dit een soort agressieve (bijtende) vervuiling wat gaat hechten. Met enkel wassen krijg je dit dus niet verwijderd.

Blauwe tape kun je op diverse plaatsen aanschaffen. Zelf lever ik de 3M UV tape, deze laat geen lijmresten achter en kan tegen een stootje als je hem per ongeluk zou raken met de polijstmachine.

De kunststofdelen kun je nauwkeurig na het wassen doen als deze goed droog zijn. Voor de wasbeurt eerst goed reinigen en ontvetten (bijv. een APC met een zacht borsteltje) en dan na de wasbeurt voeden. SmartGEL van Smartwax vind ik prettig en voordelig werken. Aanbrengen met een foam applicatorpadje.

Succes

Comment

Working...
          X