Mededeling

Collapse
No announcement yet.

STRONTWEER: hoe houden jullie je wagen beetje clean?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• STRONTWEER: hoe houden jullie je wagen beetje clean?

Beste forumleden,

Had graag eens geweten hoe jullie, jullie wagens toch een beetje properhouden?

Probleem is wel dat het momenteel te koud is om zelf soms te wassen.
    En carwash is niet goedkoop en ook niet altijd goed als je perfecte glans wil en niet te veel swearls.
    Ik heb een golfke 1 cabrio die ik echt veel clean, zelfs bij droog weer. Wagen heeft sinds opknapbeurt 3 jaar geleden geen enkele dag regen gezien of vuil weer, die blijft dan ook binnen. Maar mijn BMW E91 zie ik ook graag proper. Maar heb hem nu 1 jaar half en merk dat het echt kutweer is.

Wagen is in dit 1,5 jaar verdomme nog niet langer dan een dag gemiddeld proper geweest. Wat is dat met dit weer de laatste tijd? Zomer hele dagen regen, winter met vriesweer en sneeuw en veel regen. En als het dan eens droog is, ligt er pakken zoutresten op de weg die terug de wagen aanzienlijk smerig maken. Nog mensen die ook zo zot komen tlaatste 1 jaar half? Is echt klote, en als je hem zelf wast en je bent weer enorm lang bezig, en 5 minuten later hop terug smerig.

Graag eens weten, wat jullie doen in dit immens smerig weer dat al langer dan een jaar aanhoud. Gewoon even nieuwschierig.

Gewoon, volhouden, de aanhouder wint!

Comment

Ik smeer hem in met vaseline, dan valt de vuiligheid er gewoon af.
      wou eerst een grote condoom erover trekken, maar ze hadden men maat niet bij den apotheker.
      wimoptiek.be op

Comment

Gewoon wassen wanneer je zelf vindt dat het kan en hopen dat het natte en vuile weer wat achterwege blijft.
        En je erbij neerleggen, meer kan je niet doen.

Ik rijd nog liever een dag langer met een vuile auto rond dan dat ik naar een carwash zou gaan.

Comment

In de regen laten staan, de helft van die zoutrommel en zo spoelt er weer vanaf

Comment

Elk weekend wassen, en 2-3 keer per week foamen en afspoelen, dan is het meeste er ook terug vanaf

Comment

tijd teveel zeker?
              uw wagen 4 keer per week wassen?
              wimoptiek.be op

Comment

Ik was de mijne 1 keer om de drie à vier weken. Enkel met water, spons en zeemvel. Nog nooit zeep gebruikt. Wel één keer per jaar waxen, maar dat doe ik ook op minder dan een uur tijd. En nog krijg ik complimenten dat mijn wagen er nog goed uitziet (vooral als hij eens gewassen is natuurlijk).
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn89 Bekijk Berichten
                  Elk weekend wassen, en 2-3 keer per week foamen en afspoelen, dan is het meeste er ook terug vanaf
                  Hell, en ik vond mijn buurman, die zijn 1' en Mini elke week zeker twee keer wast, al erg.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik neem aan dat ge een zwarte hebt? Tja, die kunt ge blijven poetsen want ge ziet er werkelijk alles op.

Comment

Ik heb een zilvergrijze car

Toch wordt hij idd smerig vuil met dit weersomstandigheden.

Ik probeer 'm elke weekend te wassen en tussen de week 'm gewoon af te spuiten bij zo'n self carwash.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Hell, en ik vond mijn buurman, die zijn 1' en Mini elke week zeker twee keer wast, al erg.
                        Locatie "Oudenaarde".

Uw buurman, heet die toevallig Bert?

Comment

Ik heb mijn wagen vorig weekend nog eens gewassen. Het was nu zo'n 40.000km geleden. Ik moet eigenlijk zeggen dat de auto in die periode niet lang écht vuil geweest is. Telkens hij ferm smerig was, duurde het maar enkele dagen en de regen maakte hem terug "proper".

O ja, het interieur daarentegen maak ik wekelijks wel proper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                            Ik heb mijn wagen vorig weekend nog eens gewassen. Het was nu zo'n 40.000km geleden. Ik moet eigenlijk zeggen dat de auto in die periode niet lang écht vuil geweest is. Telkens hij ferm smerig was, duurde het maar enkele dagen en de regen maakte hem terug "proper".

O ja, het interieur daarentegen maak ik wekelijks wel proper.
                            Te zien wat je proper noemt hé . Kan moeilijk geloven na 40 000 km in regen, wind, sneeuw, zout, vriestoestanden, dat je wagen er nog deftig kan uitzien. Maar iedereen heeft een ander zicht op proper natuurlijk. Ik ben meer de man die van producten houd als meguiar enz.... dan weet je het wel al. Smerige wagen en velgen hou ik echt niet van. Maar ja laatste 1 JAAR HALF is dit quasi onmogelijk aan het worden. Iedere dag regent het bijna sowieso 1x of ligt er zout, enz.... Hopelijk dit jaar eens betere zomer. Want 2008 en begin 2009 is het weer en de banen immens smerig boeltje.

Comment

Ik was de mijne 1 keer om de drie à vier weken. Enkel met water, spons en zeemvel. Nog nooit zeep gebruikt. Wel één keer per jaar waxen, maar dat doe ik ook op minder dan een uur tijd. En nog krijg ik complimenten dat mijn wagen er nog goed uitziet (vooral als hij eens gewassen is natuurlijk).

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

ik was de mijne wekelijks en als ie echt niet buiten hoeft blijft die onder de carpoort staan, ik geniet er toch telkens van dat die proper staat al is het maar een dag, als ik dan de rest van de wagens momenteel in belgie zie rondrijden heb ik er nog meer geniet van.
                                ik hoop dat het weer snel gaat omslaan, ne mens wordt er zo gek van als een deur en zit vol ongeduld te popelen om terug aan de slag te kunnen om te gaan detailen( in de mate van het kunnen natuurlijk)
                                grtz boom

Comment

Komt bekend voor, alleen is het de overbuur. Gaat er toch wat over vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexcars Bekijk Berichten
                                    Te zien wat je proper noemt hé . Kan moeilijk geloven na 40 000 km in regen, wind, sneeuw, zout, vriestoestanden, dat je wagen er nog deftig kan uitzien. Maar iedereen heeft een ander zicht op proper natuurlijk. Ik ben meer de man die van producten houd als meguiar enz.... dan weet je het wel al. Smerige wagen en velgen hou ik echt niet van. Maar ja laatste 1 JAAR HALF is dit quasi onmogelijk aan het worden. Iedere dag regent het bijna sowieso 1x of ligt er zout, enz.... Hopelijk dit jaar eens betere zomer. Want 2008 en begin 2009 is het weer en de banen immens smerig boeltje.
                                    Hij heeft er ontzettend vuil uitgezien, maar na enkele dagen (of sneller) regende het en was het uitzicht terug meer dan "normaal".

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb hier een gans arsenaal Meguiar's producten staan (en met een gans arsenaal bedoel ik ook effectief een gans arsenaal) en kan me gerust 2 dagen bezighouden met het "detailen" van een auto. Mocht ik terug een eigen wagen hebben die ik "liefheb" of een wagen onder handen nemen van iemand die me dat vraagt, ja dat doe ik met plezier.

Comment

Niet.

Comment

aan 200 door de regen rijden

Comment

Working...
                                        X