Mededeling

Collapse
No announcement yet.

STRONTWEER: hoe houden jullie je wagen beetje clean?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Om de 2 dagen eens grondig met hogedruk afspuiten in een self-carwash,ZONDER ZEEP want anders heb je na 2 wasbeurten geen wax meer op je lak !!!
    Op die manier is de lak terug proper want er zit genoeg wax op zodat het vuil zich niet te hard vasthecht !

Comment

Niet meer lullen nu, allen naar emmer, washmitt en droogdoek en AAN DE SLAG........;de zon schijnt!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
        Om de 2 dagen eens grondig met hogedruk afspuiten in een self-carwash,ZONDER ZEEP want anders heb je na 2 wasbeurten geen wax meer op je lak !!!
        Op die manier is de lak terug proper want er zit genoeg wax op zodat het vuil zich niet te hard vasthecht !
        idd, maar ik doe dat niet alle 2 dagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Mijn RS4 is zodanig smerig (modder, zout en sproeivloeistof gemixt ) dat ik mij ook wat "schuldig" bezig te voelen : de laatste weken geen tijd gehad, en eerlijk gezegd is het ook dweilen met de kraan open ! De wegen liggen continu smerig of gestrooid...

Morgen toch maar eens kuisen !
          M'n A4 staat steeds in de buurt van de zeedijk geparkeerd en het vuil is echt niet om aan te zien. Mix van zand en zeezout...

Comment

Dus krijgt hij van mij een warme bad

Comment

Da's echt wel een turkenplaat die je hebt.

Comment

1x/maand, misschien al...
                van zodra ik rij spritst de achterkant toch weer vol

Comment

voila... zonet met de hogedrukreiniger beide auto's grondig afgespoten en 'van ver' staan ze toch redelijk te blinken. Daarna ook even de binnenkant uitgemest (stofzuigen, afstoffen en instaplijsten enzo proper maken).

Doet toch deugd ... maar ik heb me nu voorgenomen niet veel meer dan dit te doen tijdens deze periode.

Comment

Megane CC ook een beurt gegeven, gefoamd, velgen met Hot Rimms All Wheel cleaner, gewassen met NXT shampoo, ruiten met Meg's glass cleaner, interieur met quik interior detailer, banden met hot shine tire spray, en als afsluiter wagen nagegaan met PB quick detailer plus (raak echt verslaafd aan dat spul, wat een glans )

Comment

1x per week, int beste geval rij ik er maar 4 dagen in de week mee, juist em nog gewassen int zonneke allemaal vieze plekken op men raam, makom donderdag terug wassen^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                        Da's echt wel een turkenplaat die je hebt.
                        hoe zo?

...

Als het nu YTL was geweest: Yeni Turk Lirasi (turkse munteenheid) , maar ondertussen bestaat die ook al niet meer

Comment

Zaterdag zijn beide auto's hier gewassen, ze zijn al allebei weer supervuil. Morgen de auto eens gaan afspuiten, ik zie niets meer door mijn ramen!

Comment

Demijne was ik elke week. Aangezien ie maar 4km per dag rijdt blijft ie zelfs bij dit kutweer heel de week redelijk proper.

Comment

Vandaag langs geweest bij Wax-it en daarna de nieuwe velgenborstel al direct uitgetest.

Comment

En de regen blijft duren.....

Eerst een lente 2008 vol regen een zomer 2008 vol regen. Een kutwinter met heel veel zout en sneeuwvuiligheid.

Winter gedaan, en nu is het terug de beurt aan de regen. En die weermannen kennen er ook niets meer van. Keek dinsdag eens naar weerbericht. Toen zeiden van woensdag tot en met zondag prachtig lenteweer en DROOG. Alleen woensdag was droog en niet zo mooi zoals gezegd. Vrijdag keek ik naar het weerbericht opnieuw en plots vrijdag en zaterdag en zondag regen, regen, regen.

Om puuit onozel van te worden. Is al heel veel als de wagen eens langer dan 24 u proper blijft. Denk dat de vele autoliefhebbers hier even erg tennen van komen soms.

Comment

Auto gaat niet kapot van een week "vuil" te staan, en in de regen verzuipt hij niet. Big deal
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexcars Bekijk Berichten
                                    En de regen blijft duren.....

Eerst een lente 2008 vol regen een zomer 2008 vol regen. Een kutwinter met heel veel zout en sneeuwvuiligheid.

Winter gedaan, en nu is het terug de beurt aan de regen. En die weermannen kennen er ook niets meer van. Keek dinsdag eens naar weerbericht. Toen zeiden van woensdag tot en met zondag prachtig lenteweer en DROOG. Alleen woensdag was droog en niet zo mooi zoals gezegd. Vrijdag keek ik naar het weerbericht opnieuw en plots vrijdag en zaterdag en zondag regen, regen, regen.

Om puuit onozel van te worden. Is al heel veel als de wagen eens langer dan 24 u proper blijft. Denk dat de vele autoliefhebbers hier even erg tennen van komen soms.
                                    Ik kijk altijd naar het weerbericht op http://www.meteo.be
                                    En iedereen weet dat je geen week op voorhand kan voorspellen. Het is en blijft het weer he

Maar ondanks de regen die hier juist ook zijnintrede heeft gedaan heb ik toch een kleine lenteschoonmaak kunnen doen.

wassen
                                    clayen
                                    Poorboy's White Diamond met LC witte polishing pad op de DA
                                    Collinite 476s

Binnenkant gestofzuigd en het leder eens een Glipstone beurtje gegeven.

Last edited by Jochen; 14/03/2009, 16:03.
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Begin volgende week geven ze toch met grote zekerheid droog weer. Ik vertrouw erop, maandag krijgt hij zijn beurt én zomersloffen.

Comment

heb de volvo eens gewassen en gewaxt. En straks eens een stofzuiger door zwieren.

Comment

elke week met veel liefde wassen of het nu regent of niet
                                          ben toch rap vier a vijf uur bezig

Comment

Working...
                                          X