Dat verklaart meteen uw nick
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
STRONTWEER: hoe houden jullie je wagen beetje clean?
Collapse
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door maniak Bekijk Berichtenelke week met veel liefde wassen of het nu regent of niet
ben toch rap vier a vijf uur bezig
Comment
-
Zoals anderen was ik de wagen ook quasi elke week (tenzij weekend volgeboekt staat met klanten).
Wassen in de winter periode is op zich niet erg. In de eerste plaats gaat het hier niet om de wagen proper te houden maar om vuil niet te lang laten hechten aan de lak. Beste methode is warm water +40° maar natuurlijk beschikt niet iedereen over zo'n toestel. Tegen volgende winter zoek ik zo'n pro-karcher te kopen of anders een lager model, dat een feed tot 60° aan kan en dan werk ik via een mini-boiler in de garage.
4-5 uur is een vrij normale tijd vind ik als je het wat grondig aanpakt. Ben zo ooit eens 3-4u bezig geweest aan velgen alleen (die waren dan ook een ramp). It takes whatever it takes, zeggen ze dan.
Swat het weer zou toch beter moeten worden nu - dus hij zal wat langer proper blijven. Een garage-queen moeten we er ook niet van maken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tmclssns Bekijk Berichten4-5 uur is een vrij normale tijd vind ik als je het wat grondig aanpakt. Ben zo ooit eens 3-4u bezig geweest aan velgen alleen (die waren dan ook een ramp). It takes whatever it takes, zeggen ze dan.
Maar ik doe dan niet de binnenkant, noch houd ik mij bezig met het nabehandelen (quick detailers enzo)
Comment
-
[quote=W3N;3302244]Dit begrijp ik niet, hé. Dat je zo maniakaal kan bezig zijn met jouw auto.
dan moest je eens weten hoe lang ik vroeger bezig was met mijn moto
EEN GANSE DAG !!!!!!!!!!!!!!!!
moet mij nu al inhouden voor de halve trouw boek of ze ziet mij niet voor de rest van de dag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenNe moto (zeker ne naked), is een pak meer werk dan een auto
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door maniak Bekijk Berichtennee was ne yamaha r6
Gij demonteerde de kuipen en de velgen zeker iedere keer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWhat the hell?
Gij demonteerde de kuipen en de velgen zeker iedere keer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenDit begrijp ik niet, hé. Dat je zo maniakaal kan bezig zijn met jouw auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk BerichtenIk begrijp niet dat gij da niet begrijpt
Een geluk dat jij het begrijpt, Maniak precies nog niet.
Trouwens, heb gisteren ook weer 3u30 aan mijn cabje (enkel buitenkant) gekuist en waxlaagje gegeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door maniak Bekijk Berichtenals ik zeg dat ik een set tanden borstels had weet ge genoeg zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenEn oorstokskes.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk BerichtenIk smeer hem in met vaseline, dan valt de vuiligheid er gewoon af.
wou eerst een grote condoom erover trekken, maar ze hadden men maat niet bij den apotheker.
Comment
-
-
Ik ben consequent, door het feit dat ik ontzettend veel rij is de wagen -muv echt zomerweer- praktisch daags na 't kuisen opnieuw 'wasklaar', ik geef mijn wagen iedere zaterdag een goede wasbeurt.
Carwash met extra velgreiniging. 't Gebeurt soms dat ik binnen de week 'es stop aan de selfwash voor 't reinigen van de ruiten.
Maar meer wassen doe ik niet, anders kan ik iedere dag 15 euro neerleggen voor de carwash.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenIk ben consequent, door het feit dat ik ontzettend veel rij is de wagen -muv echt zomerweer- praktisch daags na 't kuisen opnieuw 'wasklaar', ik geef mijn wagen iedere zaterdag een goede wasbeurt.
Carwash met extra velgreiniging. 't Gebeurt soms dat ik binnen de week 'es stop aan de selfwash voor 't reinigen van de ruiten.
Maar meer wassen doe ik niet, anders kan ik iedere dag 15 euro neerleggen voor de carwash.
Comment
-
-
Na lange tijd geleden (sept vorig jaar) de wagen eindelijk eens volledig kunnen klaarzetten zondag.
Eerst goed wassen en zorgvuldig naspoelen. Erna 3 stappen plan van meguiar's.
Paint cleaner
polish
carnauba wax
Wagen glimt in zijn vel. Wagen blonk al heel knap. Maar na dit, zie je toch een verschil. Wagen is heel diep van kleur en heeft een wet vertoning. De lak voelt ook superglad aan.
Comment
Comment