Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke hogedrukreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke hogedrukreiniger

Hallo allemaal,

het week end komt eraan dus krijgt mijn wagen weer een poetsbeurt. De vorige keren ging dit erg goed op het foamen na. Ik zie vaak dat men een hogedrukreiniger gebruikt met een opzet stukje. Onze vorige hogedrukreiniger is kappot en nu wil k zelf een nieuwe kopen.

Blijkbaar zijn er ineens veel kleine karchers tweedehands te vinden. Wat zijn zowat de vereisten? Past dat foam opzetstuk op elke karcher of enkel op bepaalde types?

Groetjes

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

het week end komt eraan dus krijgt mijn wagen weer een poetsbeurt. De vorige keren ging dit erg goed op het foamen na. Ik zie vaak dat men een hogedrukreiniger gebruikt met een opzet stukje. Onze vorige hogedrukreiniger is kappot en nu wil k zelf een nieuwe kopen.

Blijkbaar zijn er ineens veel kleine karchers tweedehands te vinden. Wat zijn zowat de vereisten? Past dat foam opzetstuk op elke karcher of enkel op bepaalde types?

Groetjes
    De foamgun past op zowat elke karcher voor de particulier ...
    Van de kleinste tot de zwaardere modellen.

Om te foamen is de kleinste meer dan voldoende. Maar om achteraf af te spuiten merk ik toch dat mijn kleine karcher minder vuil verwijderd dan mijn professionele (krachtige) karcher in het atelier ...
    Dus in die zien zou ik misschien opteren voor een krachtiger model ...

Comment

Ik sluit me aan bij wax-it. Foamen kan je met het lichtste model. Maar echt vuil verwijderen gaat beter met een zwaarder model. Wat vooral belangrijk is is vooral het debiet, niet zozeer de druk. Ze halen allemaal wel rond de 120bar maar het debiet laat vaak te wensen over.
      Ik zou toch zeker voor +400l/h gaan. En staar je niet blind op Karcher, zo goed zijn ze niet Kranzle is da shit!
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Karcher is goed, maar je moet een zware hebben. Niet alle Karchers hebben een metalen pomp. De lichte types hebben een kunststofpomp.

Wij hebben al heel lang een kleine Bosch. Spijtig genoeg heeft die de geest verlaten. Vorige maand heb ik dan een Karcher 4.98MD. Dat is een goed toestel (mag ook wel voor die prijs), maar het gebruiksgemak is niet dat van de Bosch. De druk kan je wel aanpassen, maar niet de breedte van de straal. Waardoor de straal te smal is voor wielkassen goed te kunnen uitpuiten. Het handvat ligt niet zo goed in de hand.

Kijk zeker ook eens naar Bosch.
        Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Ik zou toch zeker voor +400l/h gaan. En staar je niet blind op Karcher, zo goed zijn ze niet Kranzle is da shit!
          spot on

Karcher is het bekendst, maar buiten een paar italiaanse rommelspullen eigelijk zowat het minst goede.

kranzle is goed spul idd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            spot on

Karcher is het bekendst, maar buiten een paar italiaanse rommelspullen eigelijk zowat het minst goede.

kranzle is goed spul idd!
            Waar kun je zo'n foam gun kopen? Hier staat sinds vandaag een nieuwe Karcher (7.91 - topklasse volgens Kärcher) en ik wil er graag zo'n foamgun opzetten.
            sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

ik zou dat gewoon gaan vragen bij de verdeler waar je hem gekocht hebt, staat ongetwijfeld tussen de toebehorenlijst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                ik zou dat gewoon gaan vragen bij de verdeler waar je hem gekocht hebt, staat ongetwijfeld tussen de toebehorenlijst
                Mijn vader heeft die op internet besteld samen met zo'n terrasreiniger. Ik zal eens kijken op die site.
                sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                  Mijn vader heeft die op internet besteld samen met zo'n terrasreiniger. Ik zal eens kijken op die site.
                  Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een foam gun een accessoire is dat karcher zelf niet maakt.
                  Wax-it heeft het in zijn winkel ...

linkje: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=31953&page=2 post 34
                  Last edited by ; 22/03/2009, 15:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een foam gun een accessoire is dat karcher zelf niet maakt.
                    Wax-it heeft het in zijn winkel ...

linkje: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=31953&page=2 post 34
                    Top bedankt voor de tip Glenn. Ik kon het ook al niet vinden bij Kärcher.
                    sigpic

Comment

Ik pik hier even op in omdat ik voor een hogedrukreiniger-dilemma sta. Een kennis van me werkt voor Karcher en ik kan de toestellen tegen een voordelige prijs krijgen maar ik twijfel tussen twee consument-toestellen.

In de "red corner" Karcher K7.85 MD. Tot 160 bar en een debiet van 600l/u. Sterk toestel dus. "Blue corner" Karcher K855HS - teleurstellende 110 bar en debiet van "maar" 400l/u BUT deze laatste heeft wel een benzinemotor en kan het water dus verwarmen tot 80°C (al is dat natuurlijk niet echt aan te raden)

Nu mijn punt is dus of de K855HS het gebrek aan kracht weet goed te maken doordat deze warm water gebruikt? Als ultieme test zou ik ze op een testpaneel dat vuil is moeten kunnen testen. Eén kant met de K7.85 foamen en afspuiten en daarna de andere zijde met de K855HS maar dat behoort jammer genoeg niet tot de opties

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tmclssns Bekijk Berichten
                        Ik pik hier even op in omdat ik voor een hogedrukreiniger-dilemma sta. Een kennis van me werkt voor Karcher en ik kan de toestellen tegen een voordelige prijs krijgen maar ik twijfel tussen twee consument-toestellen.

In de "red corner" Karcher K7.85 MD. Tot 160 bar en een debiet van 600l/u. Sterk toestel dus. "Blue corner" Karcher K855HS - teleurstellende 110 bar en debiet van "maar" 400l/u BUT deze laatste heeft wel een benzinemotor en kan het water dus verwarmen tot 80°C (al is dat natuurlijk niet echt aan te raden)

Nu mijn punt is dus of de K855HS het gebrek aan kracht weet goed te maken doordat deze warm water gebruikt? Als ultieme test zou ik ze op een testpaneel dat vuil is moeten kunnen testen. Eén kant met de K7.85 foamen en afspuiten en daarna de andere zijde met de K855HS maar dat behoort jammer genoeg niet tot de opties

Zeker dat het een benzinemotor is en geen mazoutbrander?

En je gaat best voor de koudwater, die kleine warmwaters ben je amper iets mee (en zijn miserie), aangezien je toch nog met de hand op de auto gaat. Met warm water ga je er amper iets meer afhalen, want statische elektriciteit blijft vermijden dat alles eraf komt. Die kleine warmwaters hebben een aluminium culasse, terwijl je veel betrouwbaarder zit met een koperen

Ohja en stap beter af van Karcher, zéker bij de kleine machines
                        . Kijk eens naar Kranzle, ga je veel beter mee zijn.

Comment

Als je de mogelijkheid hebt kan je de koudwater hd ook aansluiten op een thermostatische kraan, die zet je op 45c bv.

Comment

@tradie: dat weet ik - vermits die tot max. 60°C dacht ik "feed line" aan kan maar warm water is (nog) niet voorhanden in de garage.

Ik heb Kranzle al eens een keertje bekeken - overal goede reviews maar toch prijzig. Nu is de "basis" Kranzle wel te vergelijken met die 7.85 van Karcher qua flow rate en druk.

Nog eens allemaal laten bezinken
                            Bedankt voor de tips/commentaar.

Comment

Ga voor de Kranzle, Karcher is rommel

Wat kost K7.85?
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                Ga voor de Kranzle, Karcher is rommel

Wat kost K7.85?
                                Via via 460 euro. (normaal iets van een 550 - 650 euro)

Comment

Ja als je die goedkoper kan krijgen is dat wel interessant natuurlijk... Normaal is het prijsverschil niet zo groot met de Kranzle 10/120

Als je voor de KArcher gaat zou ik zeker voor de K7.85 gaan. 400l/h aan 110 is gewoonweg te zwak. Zeker het debiet.

Persoonlijk zou ik voor duurzaamheid gaan en een Kranzle kopen.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Via via 460 euro. (normaal iets van een 550 - 650 euro)

Waar ben je daar voor geweest aan die prijs wil ik ook direkt een K7.85 Md kopen

groetjes,Meire

Comment

in de nAldi een Topcraft voor 99,99 euro!
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Ik heb me gisteren de Kärcher 7.85M aangeschaft:

Voorheen heb ik een Kew gehad (na amper 2 jaar al naar de zak): pomp lek.
                                        Daarna kocht ik me een Kärcher uit de 5-reeks.. je kunt het al raden: na 4 jaar: pomp ook naar de zak...
                                        Beide modellen werkten perfect en hadden meer dan genoeg power en je kocht ze aan een democratische prijs. Het enige nadeel is de pomp van kunststof, dat is meestal het zwakste punt in dergelijke hogedukreinigers, zoals reeds eerder werd aangehaald.

Ik heb ook gekeken naar de systemen van Skill en Kränzle, die zijn imho zeer goed en hebben vanaf het instapmodel al een messing pomp, maar je zit al snel boven de 500 euro voor een HDR met ietwat power... (130 BAR)

Ik koos uiteindelijk voor de Kärcher 7.85M omwille van het feit dat hij 160 BAR uitgeeft (op papier dan), met 600 l/u wateropbrengsten omdat hij ook een messing pomp heeft. Bovendien krijg je op dit moment 5 jaar garantie op iedere Kärcher vanaf 120 euro ... Da's langer dan er ooit eentje geleefd heeft bij mij. Bovendien had ik al een heel pak accessoires van het gele merk... (terracer, roterende autowasborstel, foamgun (wel van Kärcher zelf), lansverlengingen en verlenging van hogedrukdarm), die ik bij aankoop van een ander merk kon weggooien.
                                        Ik moet wel zeggen dat die dingen serieus afzien hier thuis... wekelijks 2 auto's (soms meer) afwassen, 3 keer per jaar een oprit en terras+paadjes (ong 500m²) afspuiten (jaja, ben een freak ), af en toe de tuinmeubelen en de shed's, ook het occasioneel dak ontmossen hoort erbij

Mijn eerste indruk is positief. De 7.85M is duidelijk krachtiger dan alle andere HDR's die ik al in huis had, hij is eveneens steviger uitgevoerd en voelt meteen een stuk "professioneler" aan. De standaard darmlengte is 10 m en dat is echt wel comfortabel werken zo. Bovendien zit er een haspel op, geen rondslingerende kabels en darmen meer...
                                        We zien wel hoe lang hij het uitzingt... en neen... ik heb geen aandelen bij Kärcher

Comment

Working...
                                        X