Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke hogedrukreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ziet er goed uit. Kranzle is idd duur, maar zoals vaak: kwaliteit betaalt ge. Die Karcher zal ook wel niet goedkoop geweest zijn.
    Je hebt nu wel een degelijke machine met 5jaar garantie dus je zit safe hè.
    10m slang is idd een luxe
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Zo redeneerde ik ook. Ik heb ook nog een verlengstuk van 10 m. Het apparaat blijft dus netjes in de garage staan... moet enkel darm naar buiten sleuren

Comment

Ik heb een vraag over het onderhoud / gebruik van een hogedrukreiniger.

Ik heb een gewone Karcher en weet dat het niet goed is het toestel droog te laten draaien (zonder watertoevoer).

Maar wat is de beste wijze na gebruik om de levensduur van het toestel zo lang mogelijk te houden?
        Ofwel het water in het toestel laten staan en hem alzo opbergen tot het volgende gebruik, ofwel hem leeg spuiten maar dan spuit je onvermijdelijk wel eventjes tot in het droge wat niet ideaal lijkt. 1x kan misschien geen kwaad maar als dat wekelijks gebeurt dan kan dat wel een impact hebben..
        Wat is aan te raden?

Comment

Op mijn Kranzle staat dat je hem na gebruik 20sec moet laten draaien zonder toevoer zodat het water eruit is. Dit is echter een messing pomp, weet niet hoe het zit met de Karcher. Denk toch dat het goed is om even te laten draaien, gewoon een paar seconden om het water eruit te krijgen.
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Waarom moet het water er uit?
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Geen idee eigenlijk, maar het water erin laten lijkt me ook niet echt nodig

Ik doe gewoon wat er op het toestel staat
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

ik heb ook een Kranzle, tis gewoon een electro motor met een messing pomphuis, degelijke kwaliteit, goed voor 10l/min, (600l/h) ik gebruik hem veelal gewoon op lage druk, zoals eerder vermeld is het debiet belangrijker om iets schoon te krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                  Ik heb een vraag over het onderhoud / gebruik van een hogedrukreiniger.

Ik heb een gewone Karcher en weet dat het niet goed is het toestel droog te laten draaien (zonder watertoevoer).

Maar wat is de beste wijze na gebruik om de levensduur van het toestel zo lang mogelijk te houden?
                  Ofwel het water in het toestel laten staan en hem alzo opbergen tot het volgende gebruik, ofwel hem leeg spuiten maar dan spuit je onvermijdelijk wel eventjes tot in het droge wat niet ideaal lijkt. 1x kan misschien geen kwaad maar als dat wekelijks gebeurt dan kan dat wel een impact hebben..
                  Wat is aan te raden?
                  Uitschakelen en dan gewoon de druk eraf laten door nog eens op het pistool te duwen doe ik altijd.
                  Vroeger deed ik dat nooit en dan had ik altijd problemen (gebruik zeer veel hoge druk op mijn werk) en sindsdien veel minder.
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Wij hadden hier een karchter hogedrukreiniger en een stoomreiniger van hetzelfde merk. Onlangs stonden we met beide toestellen samen in de Makro om te ze laten herstellen onder garantie..
                    We kijken nu uit naar een ander merk.

iemand ervaring met hogedrukreinigers van Black&Decker?

Comment

Ik heb ook een kranzle een heel oude minstens 20 jaar oud een profi jet 130 maar gaat nog als nieuw.Stond 5 jaar stil even naar de olie gekeken alles aangesloten en weg hè...
                      Goeie koop is meestal duurkoop.

Comment

Wat met Nilfisk? Pomphuis in ALU ipv kunststof... Iemand ervaring mee?
                        ----------------------------------------------------------------------------------
                        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                        Pictures here: BMW 7 Series
                        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                        Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                        It might need half a starsystem to turn around,
                        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                        Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                          Ik heb een prof model van Karcher, op 400v, (met waterleiding alleen is die trouwens niet op volle kracht te gebruiken, ik heb nog een geboorde put met pomp en dat geeft veel debiet)
                          ik zoek echter een 2de op 220 om op een andere locatie te gebruiken.
                          Na heel wat google werk ben ik erachter dat kranzle de betere is, de consumentenlijn van karcher is niet goed.
                          Bij karcher enkel de prof serie bekijken, en dan zit je snel in de dure klasse. De 6/16-4 mx plus bv, 1100 euro, die je kan vergelijken met de kranzle profi 195 ts-t, 950 euro. (1400 rpm)
                          Een goede kranzle instapper is de 1150 (ondertussen is er de 1151) 130bar 2800rpm, te vinden rond de 500-600e, doet wat meer toeren dan de duurdere versies, die zou ik verkiezen boven nilfisk en consoorten.
                          Ik vermoed dat er nog goedkopere kanzles zijn, wat ik ervan begrepen heb is dat al hun modellen een messing pomphuis hebben. (de instapper is rond de 400 euro, enkel een draagbare motor met pomp en slang, geen plastiek looks, maar wel messing enz)
                          Last edited by tradie; 23/07/2009, 09:26. Reden: meer info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                            Ik gebruik nu 2 jaar een Nilfisk-Alto P.150 zo'n semi-professioneel toestel pakweg zo'n uurtje per week (maximaal). Ik vond dit te weinig om de aankoop van een professioneel toestel te verantwoorden maar blijkbaar klopt dit niet...

Na enkele maanden was het de eerste keer prijs. In garantie een tiental onderdelen + pistool vervangen, toestel gaf te veel druk. Nadien nog twee keer binnengeweest en een week voor het verlopen van de garantie een vierde keer binnengeweest. Als ik het goed begrijp is nagenoeg elk onderdeel nu vervangen en de helt van de onderdelen inmiddels al twee keer.
                            Grootste probleem is dat die herstellingen nogal lang duren omdat ze in onderaanneming door een herstelbedrijf worden uitgevoerd. Op de laatste herstelling drie maand moeten wachten op een onderdeel.
                            Werd ook opgebeld dat Nilfisk-Alto had gezegd dat dit vermoedelijk geen semi-professioneel gebruik was en zij dus niet voor de garantie konden instaan, uiteindelijk toch nog kunnen afdwingen. Kreeg bij het afhalen dan ook nog de leuke opmerking in het Waaslands: "Die komt er nogal voor, daar wordt precies niet neig naar omgezien." Alsof hij alle inwendige onderdelen langer zouden meegaan als je hem dagelijks afstoft.

Denk dat Nilfisk-Alto de aankoopprijs twee keer heeft terugbetaald in herstellingen dus over de garantie kan ik niet echt klagen, behalve dan dat werken zonder in mijn geval eigenlijk niet gaat. Maar ik ben zeer ontevreden.
                            Zeer goed toestel wel de eerste paar maanden Ik vermoed dat de mijne er nu nog een maand of vier tegenkan en dan rijp is voor het stort en dan zal ik genoodzaakt zijn om voor dat uurtje per week dat ik hem gebruik een professioneel toestel van €2000 op drijfkracht aan te kopen.
                            Last edited by Gere; 23/07/2009, 01:45.
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Wij hebben hier ook een karcher , nog geen jaar oud, amper gebruikt en heeft het al begeven. Als je niet spuit, dan maakt hij een pomp geluid, dan weer 1 seconde niet, dan weer wel, het geluid zoals je spuit. en de kracht is veel minder. ook lekt er water onderuit (niet veel welliswaar) iemand enig idee wat dit kan zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sQuare Bekijk Berichten
                                Wij hebben hier ook een karcher , nog geen jaar oud, amper gebruikt en heeft het al begeven. Als je niet spuit, dan maakt hij een pomp geluid, dan weer 1 seconde niet, dan weer wel, het geluid zoals je spuit. en de kracht is veel minder. ook lekt er water onderuit (niet veel welliswaar) iemand enig idee wat dit kan zijn?
                                Misschien kunnen ze dat probleem met de pomp wel herstellen onder garantie? Misschien is het maar een klein probleempje. Wel zien dat ze je geen transportkosten en dergelijke aanrekenen want in zoiets zijn herstellingsdiensten wel goed al is het onder garantie.

En wat betreft dat water moet je goed zien of de koppeling van de watertoever goed aangesloten is. Hier hebben we ook een karcher en in het begin lekte dat heel lichtjes aan die koppeling, soms nog maar dan een paar druppeltjes water.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenM Bekijk Berichten
                                  Misschien kunnen ze dat probleem met de pomp wel herstellen onder garantie? Misschien is het maar een klein probleempje. Wel zien dat ze je geen transportkosten en dergelijke aanrekenen want in zoiets zijn herstellingsdiensten wel goed al is het onder garantie.

En wat betreft dat water moet je goed zien of de koppeling van de watertoever goed aangesloten is. Hier hebben we ook een karcher en in het begin lekte dat heel lichtjes aan die koppeling, soms nog maar dan een paar druppeltjes water.
                                  alles is 100% goed aangesloten, dat heb ik ook al aan de hand gehad, dus daarop heb ik al gecontroleerd... hij is helaas in Duitsland gekocht maar misschien toch eens overwegen om hem te brengen. merci voor u reactie
                                  (het gaat om een k4.990)

Comment

alles is 100% goed aangesloten, dat heb ik ook al aan de hand gehad, dus daarop heb ik al gecontroleerd... hij is helaas in Duitsland gekocht maar misschien toch eens overwegen om hem te brengen. merci voor u reactie
                                    (het gaat om een k4.990)

Eens Google gebruikt waar het voor gemaakt is...

- Vorstvrij bewaren!!
                                    - Bij het ingebruik nemen eerst water aansluiten, dan het pistool
                                    inknijpen tot er water uitkomt en als LAATSTE pas de hogedruk reiniger
                                    aanzetten, bij uitzetten EERST de stroom eraf en als laatst het water.
                                    - De handleiding lezen (maar dat zal je wel gedaan hebben, hoop ik)
                                    Zeg niet dat je dat niet doet maar kan altijd mogelijk zijn, probeer een oplossing te vinden.

Comment

Ach, dat is allemaal speelgoed wat jullie hier laten zien.

DIT is pas hogedruk reinigen
                                      Link: http://www.youtube.com/watch?v=X6q8QPlGZVk

Comment

Daimed hell, zoiets zouden ze moeten gebruiken bij afbraakwerken Of bij het reinigen van een totale woning + oprit + terras + ... allemaal ineens gecleaned

Zalig filmke CCC

Comment

Had ik ook met mijn vorige... net voor het het begaf...
                                          Da's het pomphuis dat waarschijnlijk ergens gescheurd is...
                                          Ik vrees: R.I.P.

Comment

Working...
                                          X