Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke hogedrukreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat denken jullie van de Bosch Aquatak 1250? Krijg je hetzelfde effect met de ingebouwde zeeptank dan met een aparte foamgun?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xbreed Bekijk Berichten
      Wat denken jullie van de Bosch Aquatak 1250? Krijg je hetzelfde effect met de ingebouwde zeeptank dan met een aparte foamgun?
      Wij hebben hier een nieuwe kranzle quadro.

Het effect met de ingebouwde foamgun is totaal niet te vergelijken met een echte foamgun.

Maar het werkt wel nog redelijk denk ik

Comment

Ik heb even wat prijzen van foamguns opgevraagd.... slik... die keuze is rap gemaakt dus. Die extra investering is het mij niet waard, toch niet voor het zondagse autowasje.

Comment

Wax-it, voor welke hogedrukreinigers kan je 'n goede foamgun krijgen? Enkel Karcher?
          ----------------------------------------------------------------------------------
          2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
          2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
          Pictures here: BMW 7 Series
          1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
          Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
          It's like being in command of the Battlestar Galactica:
          It might need half a starsystem to turn around,
          but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
          Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Bijna allemaal. Die connectoren zijn apart verkrijgbaar
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              Bijna allemaal. Die connectoren zijn apart verkrijgbaar
              Ah? En heeft Wax-it die ook (op bestelling)?
              ----------------------------------------------------------------------------------
              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
              Pictures here: BMW 7 Series
              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
              Pictures here: Diablo

It's like being in command of the Battlestar Galactica:
              It might need half a starsystem to turn around,
              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
              Cylons have respect for it...

Comment

Ik ben er bijna zeker van dat Wax-it die kan krijgen ja.
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ondertussen is mijn Aquatak Bosch 1250 gearriveerd. Het ingebouwde zeepbakje doet zijn werk, maar om te foamen is het resultaat bedroevend slecht. Ik heb dan toch maar de stap gezet en heb een Autobrite Heavy Duty Foam Lance besteld, rechtstreeks bij de fabrikant in de UK, want aangezien de Britse Pond momenteel laag staat, komt dat - zelfs met vervoerskosten - nog altijd een stuk goedkoper uit dan hier eentje te bestellen.
                  Voor de rest heb ik (nog) geen klachten over de Aquatak, met zijn 1800W en 125bar is het een deftig masjien wat zeker zijn prijs waard is (139 euro in online aanbieding).
                  Ik vind het alleen jammer dat ge blijkbaar met de roterende lans de druk niet kan aanpassen, met de platte straal lans lukt dat wel perfect.

Comment

Ondertussen is de autobrite foamlans en het litertje super snow foam ook gearriveerd, en ik moet zeggen dat ik niet bepaald onder de indruk ben van het resultaat.
                    Ik heb een ratio gebruikte van 100ml ssf + 750ml warm water. Het schuim leek dik genoeg en bleef ook een paar minuten hangen, maar na het afspoelen was mijn Sharan nog even vuil als voorheen, ik kon het vuile stof zo met mijn vinger opvegen.
                    Ik had geen mirakels verwacht, maar toch iets beter dan dit, of is een foamlans gewoon hype en is de fun-factor belangrijker dan het resultaat?
                    Last edited by xbreed; 20/04/2010, 01:01.

Comment

Ondertussen is de autobrite foamlans en het litertje super snow foam ook gearriveerd, en ik moet zeggen dat ik niet bepaald onder de indruk ben van het resultaat.
                      Ik heb een ratio gebruikte van 100ml ssf + 750ml warm water. Het schuim leek dik genoeg en bleef ook een paar minuten hangen, maar na het afspoelen was mijn Sharan nog even vuil als voorheen, ik kon het vuile stof zo met mijn vinger opvegen.
                      Ik had geen mirakels verwacht, maar toch iets beter dan dit, of is een foamlans gewoon hype en is de fun-factor belangrijker dan het resultaat?
                      Is het niet de bedoeling dat je na een paar minuten alles afspuit met de HD, en dan je auto begint te poetsen met 2 emmer methode?

Comment

Ja, en zo doe ik het ook, na het afspuiten heb ik de auto gepoetst met een bone spons en twee emmers.
                        Volgens mij krijg ik hetzelfde poetsresultaat als ik het foamen gewoon oversla. Ondertussen ben ik te weten gekomen dat foamen het vuil zou losweken, en dat je zo makkelijker kan poetsen. Het zou kunnen maar ik ben niet echt overtuigd.
                        't Zal wel aan mij liggen

Comment

Heb me net een hogedrukreiniger gekocht (vooral dan om het terras te reinigen ).

Een Nilfisk Alto met metalen pomp. 99 Euro. Daar kan je niet voor sukkelen. En echt heel effectief. Draait enkel als je water vraagt, staat dus niet constant te draaien wat ik heel irritant vind en komt met een vuilfrees, spuitkop, zeepdispenser en patiocleaner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten
                            Heb me net een hogedrukreiniger gekocht (vooral dan om het terras te reinigen ).

Een Nilfisk Alto met metalen pomp. 99 Euro. Daar kan je niet voor sukkelen. En echt heel effectief. Draait enkel als je water vraagt, staat dus niet constant te draaien wat ik heel irritant vind en komt met een vuilfrees, spuitkop, zeepdispenser en patiocleaner.
                            Dat constant draaien doen ze net om de motor en pomp te ontlasten. Karchers gaan ook constant aan en uit en die overleven het meestal ook geen jaar.

Nu heb ik wel al veel goede dingen gelezen over die Nilfisk dus dat zal wel meevallen
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Zoals al eerder in dit topic is aangegeven is het toch verstandig om het instructieboekje vooraf te lezen.
                              Hogedrukreinigers zijn gevoelig voor schade.
                              menig verhuurbedrijf is gestopt met de verhuur van hogedrukreinigers, wegens teveel miserie.

Mijn ervaring is dat verkopers vaak mis zijn in hun adviezen,
                              ik heb ervaren dat ze beter zijn in het afzeiken van machines van concurrenten, dan in kennis van hun eigen product.

daarom kijk op internet, daar staan de folders met de specificaties.

Tip vooraf; bedenk hoelang je een toestel wil gebruiken (jaren), koop daarbij een toestel dat geschikt is voor die levensduur.

Hier staat een kärcher HDS 895 die nog 25 jaar meemoet, bij normaal onderhoud.
                              Daarbij heb ik voor Kärcher gekozen omdat het merk op iedere straathoek te koop is,
                              bij andere merken ben je niet zeker dat ze volgend jaar nog bestaan.

Comment

Ik heb een probleem met mijn Nilfisk-Alto P50. Gebruik die maar eens om de drie weken en ik heb geen goede straal meer. Het is geen platte straal meer maar een totaal divergente niet-platte straal. Het water tast blijkbaar de koper kop aan binnenin. Kalk? Maar je zou toch wachten dat die kalk met 150 bar wel weg is.
                                Toen het toestel meer gebruikt werd was dit probleem er niet.

Nu ook meer dan een half jaar een Kränzle Quadro en enorm tevreden van dat ding. Vuilfreeskop wel eens laten vallen en was onmiddellijk kapot en een herstelling van 90 euro.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

door het gebruik slijten de nozzles, misschien een oorzaak?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Dat constant draaien doen ze net om de motor en pomp te ontlasten. Karchers gaan ook constant aan en uit en die overleven het meestal ook geen jaar.

Het is meer om ervoor te zorgen dat de pomp niet te heet wordt, als hij constant moet draaien in water dat niet wordt weggespoten,
                                    Ook om overmatig energieverbruik en slijtage te voorkomen.

Mijn Kärcher schakelt op den duur helemaal uit.

Je hebt volgens mij nogal een hekel aan Kärcher

Comment

Geen hekel, gewoon een lichte afkeer na al die negatieve ervaringen die ik heb opgevangen van de gebruikers
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ja, en zo doe ik het ook, na het afspuiten heb ik de auto gepoetst met een bone spons en twee emmers.
                                        Volgens mij krijg ik hetzelfde poetsresultaat als ik het foamen gewoon oversla. Ondertussen ben ik te weten gekomen dat foamen het vuil zou losweken, en dat je zo makkelijker kan poetsen. Het zou kunnen maar ik ben niet echt overtuigd.
                                        't Zal wel aan mij liggen
                                        een foamlans doet echt wel veel, als voorbereiding voor het wassen. en je kan er heel veel vuil mee afspuiten, mits je een goede hogedrukreiniger hebt, en een goede HD heeft een groot debiet (aantal liter/min) de totale druk hoeft niet hoog te zijn, wel de hoeveelheid water. heb je bv een HD die 6 liter/min doet, dan zal het resultaat eerder bedroevend zijn tov een toestel dat bv 11 liter/min doet. ik denk hier dan aan bv de Kränzle toestellen

Comment

Working...
                                        X