Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vergeling van velgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vergeling van velgen

    Hey allemaal,

    Ik heb sinds kort een Vectra 06, maar de laatste tijd worden de velgen steeds geler en geler (vooral in de voegen). Ik heb hier al veel gelezen en gezocht, maar zou nu toch graag voor eens en voor altijd eenduidig weten: de do's en de don'ts..
    Aangezien hier in de buurt vooral een hubo/gamma ligt, zou ik vooral van daar producten willen hebben, en niet al te speciaal (moest het mogelijk zijn)
    Kan iemand me meer raad geven?

    Hartelijk bedankt!

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk Berichten
    Aangezien hier in de buurt vooral een hubo/gamma ligt, zou ik vooral van daar producten willen hebben, en niet al te speciaal (moest het mogelijk zijn)

    Comment


    • #3
      Oké oké mening herzien
      Maar sommigen doen het met dreft dus ik dacht...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk Berichten
        Oké oké mening herzien
        Maar sommigen doen het met dreft dus ik dacht...
        Zeggen dat je je auto met een spons wast zou voor sommigen hier al genoeg zijn om een ban te vragen

        k zal eens zien of herr wax-it ni wakker is, misschien kan die je antwoorden

        Comment


        • #5
          nop, die slaapt precies, je zult nog even geduld moeten oefenen

          Comment


          • #6
            is dus gewoon remstof dat blijft plakken op je velg

            ofwel ga je naar bijvoorbeeld een auto 5 en koop je een velgenreiniger
            ofwel, als je nu al resultaat wil hebben zonder naar de winkel te gaan, neem je een beetje autowax en wrijf je daarmee ook je velgen proper, maar dat gaat op zich wel lang duren
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              Autowax om velgen zuiver te krijgen? Moet ik eens proberen

              Jij hebt gewoon een goede velgenreiniger nodig. Die van turtle wax schijnt niet slecht te zijn (als we het over makkelijk toegankelijke producten hebben). Ik zou eerst dat eens proberen. Voor de rest is het belangrijk om te regelmatig te wassen. Anders krijg je idd die geel/bruine aanslag op je velgen.

              Als ze éénmaal proper zijn kan je ze ook makkelijk proper houden met gewone shampoo als je ze regelmatig wast. Met regelmatig bedoel ik 1à2 weekelijks
              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • #8
                jup ik heb overlaatst de binnenkant van iemand zen velgen daar mee proper gekregen. een beetje ssr1 of 2 met een german pad en al die zwarte tikken vlogen er af als sneeuw voor de zon, ik had eerst met klei geprobeerd maar daar kreeg ik niet alles mee weg, nu heb ik wel niet op de voorkant geprobeerd, maar gahet kortelings wel eens proberen op de mijn denk ik, als ze dan naar de vaantjes zijn heb ik een reden om er nieuwe te kopen he, alhoewel zo een vaart zal het wel ni lopen denk .

                mij hebben ze altijd gezegd als uw velegen geel vertonen dat uw remblokken versleten zijn. ik weet nu niet wat er van aan is hoor.

                maar als je zoiets doet zet ze dan zeker terug in wax he uw velgen.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door big boom Bekijk Berichten
                  maar als je zoiets doet zet ze dan zeker terug in wax he uw velgen.
                  Ook als je al turtle wax gebruikt? Of moet je eerst clayen enz voor je die gebruikt?

                  Comment


                  • #10
                    Tenzij je een toegewijde wheel sealant gaat gebruiken zou ik de moeite niet doen om ze in de wax te zetten.
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • #11
                      Gele uitslag krijgt je idd verwijdert met een goede wheel cleaner en een borstel, voor de kleine spleetjes gebruik ik zelf een oude tandenborstel !
                      Wel opletten welke wheel cleaner je gebruikt, je hebt er met fosforzuur die schade kunnen aanrichten op bepaalde types zoals aluminium , zeker als die te lang indringt of in de felle zon staat.
                      Zoals big boom het zegt, is het aangewezen de velgen van een waxlaag te voorzien, op die manier is het moeilijker voor remstof om zich te hecten...en heb je gewoon minder moeite nodig om het vuil bij een volgende wasbeurt weg te krijgen..

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Car Wellness Bekijk Berichten
                        Gele uitslag krijgt je idd verwijdert met een goede wheel cleaner en een borstel, voor de kleine spleetjes gebruik ik zelf een oude tandenborstel !
                        Wel opletten welke wheel cleaner je gebruikt, je hebt er met fosforzuur die schade kunnen aanrichten op bepaalde types zoals aluminium , zeker als die te lang indringt of in de felle zon staat.
                        Zoals big boom het zegt, is het aangewezen de velgen van een waxlaag te voorzien, op die manier is het moeilijker voor remstof om zich te hecten...en heb je gewoon minder moeite nodig om het vuil bij een volgende wasbeurt weg te krijgen..
                        Die ph waarde in een product slaat niet op fosfor maar gewoon op de zuurte graad hé


                        Het is trouwens beter de velgen van een deftige sealant te voorzien, wax is te gevoelig aan temperatuur en zou sneller smelten bij de temp die velgen/remmen krijgen.


                        Grappig/ironisch ook hoe iemand die professionele diensten aanbiedt nog een cursus dag volgt om te leren?
                        Last edited by ; 07/03/2009, 12:00.

                        Comment


                        • #13
                          Bepaalde zuren ( zoals fosforzuur) bepaalt de ph waarde van een product..( in dit geval zuur)

                          Tevens is een sealant een synthetische wax , het is wel juist dat je niet dezelfde wax dient te gebruiken als die van het koetswerk. Daar kan ik je volledig in volgen..

                          'Een velgenwax onderscheidt zich van een normale met zijn duurzaamheid, hittebestendigheid en hogere dichtheid.' Je hebt zelf velgenwaxen met Carnauba..zoals deze van Wheel Wax..

                          Ga jij ook naar de demodag? Kan altijd interessant zijn aangezien we spreken van iemand die al meer dan 11jaar ervaring heeft in het vak..

                          Comment


                          • #14
                            'k dacht dat Simoni een van de organisatoren van de detaildag is.
                            Powered by Detroit Diesel.

                            Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Car Wellness Bekijk Berichten
                              Bepaalde zuren ( zoals fosforzuur) bepaalt de ph waarde van een product..( in dit geval zuur)
                              Dus maw heb ik (ook) gelijk? Het gevaarlijke zuur in wheel cleaners is fluor en niet fosfor voor zo ver ik weet.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Car Wellness Bekijk Berichten
                              Tevens is een sealant een synthetische wax , het is wel juist dat je niet dezelfde wax dient te gebruiken als die van het koetswerk. Daar kan ik je volledig in volgen..

                              'Een velgenwax onderscheidt zich van een normale met zijn duurzaamheid, hittebestendigheid en hogere dichtheid.' Je hebt zelf velgenwaxen met Carnauba..zoals deze van Wheel Wax..
                              Daarom sprak ik van een sealant, om het onderscheid te maken tussen echte wax en synthetische, ter verduidelijking.

                              Voor zover ik weet is de enige toegevoegde waarde van carnauba in een wheel sealant de look, die dan ook maar ff blijft. Goed voor een show-case/-car Carnauba wax zie je al smelten als je die in de buurt van een 150w lamp houdt. Er zijn er die zacht worden op lichaamstemperatuur en daarom best van al met de hand worden aangebracht (deels afhankelijk van het percentage carnauba), die kunnen dus zeker de temp van velgen niet aan.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Car Wellness Bekijk Berichten
                              Ga jij ook naar de demodag? Kan altijd interessant zijn aangezien we spreken van iemand die al meer dan 11jaar ervaring heeft in het vak..
                              Ik sta Wax-it idd bij op de demo dag.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                Dus maw heb ik (ook) gelijk? Het gevaarlijke zuur in wheel cleaners is fluor en niet fosfor voor zo ver ik weet.

                                Daarom sprak ik van een sealant, om het onderscheid te maken tussen echte wax en synthetische, ter verduidelijking.

                                Voor zover ik weet is de enige toegevoegde waarde van carnauba in een wheel sealant de look, die dan ook maar ff blijft. Goed voor een show-case/-car Carnauba wax zie je al smelten als je die in de buurt van een 150w lamp houdt. Er zijn er die zacht worden op lichaamstemperatuur en daarom best van al met de hand worden aangebracht (deels afhankelijk van het percentage carnauba), die kunnen dus zeker de temp van velgen niet aan.

                                Ik sta Wax-it idd bij op de demo dag.
                                Zeker niets meer aan toe te voegen !
                                Persoonlijk gebruik ik de Poorboys wheel sealant
                                Veel succes alvast op zaterdag

                                Comment

                                Working...
                                X