Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rubber verzorgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• rubber verzorgen

Hallo allemaal,

voor de golf meeting eind deze maand wil ik mijn kar een hobbyistische full detail geven. Hierbij hoort ook het voeden van de rubbers en dergelijke afwerkingsstappen. Waar ik echter niet aan uit kan is dat je eerst alle stappen volgt (tot en met waxen) en dat je dan pas de rubbers gaat doen.

Moet je dan de lak van de wagen zelf niet afplakken zodat de lak/wax niet meteen beschadigd kan worden door de trim restorer? Op de ramen enz zal ook wel wat gemorst worden. Je kan dan de wagen gewoon opnieuw gaan wassen / afspuiten maar dan bestaat de kans toch ook dat je nieuwe swirls gaat maken?

Nog een laatste vraagje;
    Wat doen jullie met de onderkant van deurpanelen. Bij mijn wagen bestaan deze uit een redelijk zachtte kunststof. Met de jaren zitten hier wat oppervlakkige krassen / vegen op die er toch niet af gaan met een interior shampoo / quick interior detailler

Welk product kan ik daarvoor het best gebruiken?

Hallo allemaal,

voor de golf meeting eind deze maand wil ik mijn kar een hobbyistische full detail geven. Hierbij hoort ook het voeden van de rubbers en dergelijke afwerkingsstappen. Waar ik echter niet aan uit kan is dat je eerst alle stappen volgt (tot en met waxen) en dat je dan pas de rubbers gaat doen.

Moet je dan de lak van de wagen zelf niet afplakken zodat de lak/wax niet meteen beschadigd kan worden door de trim restorer? Op de ramen enz zal ook wel wat gemorst worden. Je kan dan de wagen gewoon opnieuw gaan wassen / afspuiten maar dan bestaat de kans toch ook dat je nieuwe swirls gaat maken?

Hoe ik het doe: ik wax de wagen en laat de wax curen. Tijdens het curen voed ik de rubbers ed. Als je dan wat morst op de lak is het niet zo'n ramp want je moet toch nog heel de auto oppoetsen. Vervolgens poets ik dus de lak/wax op en doe ik dan de ramen.
    Als dat alles gedaan is ga ik nog eens over de hele auto met een quick detailer

Nog een laatste vraagje;
    Wat doen jullie met de onderkant van deurpanelen. Bij mijn wagen bestaan deze uit een redelijk zachtte kunststof. Met de jaren zitten hier wat oppervlakkige krassen / vegen op die er toch niet af gaan met een interior shampoo / quick interior detailler

Welk product kan ik daarvoor het best gebruiken?

Als de kraseen echt IN het kunststof zitten krijg je ze niet weg. Je kan ze wel minder zichtbaar maken door bvb die quick interior detailer of nog beter: Poorboy's natural look dressing.
    Als het meer vegen zijn van schoenen enzo dan moet je eens zoeken naar vlekkensponsjes van Sonax. Zijn kleine witten zachte sponjes die een heel lichte schurende werking hebben. Verkopen ze ook in de supermarkt onder de naam "wipe it"

http://www.wipe-it.info/nl/home/
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
    X