Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleurverschil na herstelling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kleurverschil na herstelling

    Gisteren heb ik op de ring een ongeluk gehad. Ik reed op de linkerrijstrook en ik moest kort remmen door een verstrooide voorligger.
    Een bestelwagen achter mij kon niet meer remmen, hij heeft zich nog zoveel mogelijk links (betonnen "vangrail") gegooid. Maar hij heeft toch mijn volledige linkerzijkant meegepakt.
    Achterbumper, achterzijflank (drie deurs), en mijn deur is volledig ingedeukt.
    Vandaag ben ik bij mijn Seat garage geweest en de volledige linkerkant zal waarschijnlijk herspoten moeten worden. Hoe groot is de kans dat ik met kleurverschil zal zitten? Kan dit opgelost worden door een detailer?
    Ik heb 2 foto's van de schade geupload :



  • #2
    Als dit goed gedaan wordt mag je zeker geen kleurverschil zien, dus niet te veel mee inzitten . Dat komt in orde.

    Comment


    • #3
      En beter de ganse flank spuiten dan enkel de geraakte delen. Zo zal, indien er toch een klein kleurverschil zou zijn, dit minder opvallen.

      Comment


      • #4
        Een goede carossier pakt die hele flank mee, en daarmee is geen kleurverschil te zien. Vraag dit voor de expertise plaatsvind.
        Als uw carossier dat niet geregeld krijgt bij de expert moet je naar een andere uitkijken ....achteraf gaan zeveren kost veel tijd, energie en geld...
        www.perfectshine.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
          En beter de ganse flank spuiten dan enkel de geraakte delen. Zo zal, indien er toch een klein kleurverschil zou zijn, dit minder opvallen.
          Dit hoop ik ook. Alleen is het paneel boven mijn achterwiel er wel erg aan toe.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
            Een goede carossier pakt die hele flank mee, en daarmee is geen kleurverschil te zien. Vraag dit voor de expertise plaatsvind.
            Als uw carossier dat niet geregeld krijgt bij de expert moet je naar een andere uitkijken ....achteraf gaan zeveren kost veel tijd, energie en geld...
            Zal ik volgende week zeker vragen voor de expertise, ik neem aan dat dat wel zal gebeuren.
            Zo heb ik tenminste toch een swirl-vrije flank.

            Comment


            • #7
              Swirls krijg ik weg, kleurverschil niet. Dat krijg je niet weg met polieren...
              Vraag ook of het geen plamuur-ridders zijn, want schade zoals bij jou auto zijn de ideale snel-klaar-met-plamuur jobkes...
              www.perfectshine.be

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                Swirls krijg ik weg, kleurverschil niet. Dat krijg je niet weg met polieren...
                Vraag ook of het geen plamuur-ridders zijn, want schade zoals bij jou auto zijn de ideale snel-klaar-met-plamuur jobkes...
                De deur en bumper kunnen in theorie vervangen worden, ik vrees dat de schade daarvoor te klein is. Dat achterscherm is een groot geheel met het dak en dat staat het meeste krom en geblutst, zal waarschijnlijk wel opvullen en spuiten zijn.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                  De deur en bumper kunnen in theorie vervangen worden, ik vrees dat de schade daarvoor te klein is. Dat achterscherm is een groot geheel met het dak en dat staat het meeste krom en geblutst, zal waarschijnlijk wel opvullen en spuiten zijn.
                  Die achterbumper en je zijflank links zullen ze herstellen en waarschijnlijk in de deur uitnevelen. Een deftige hersteller zal dit mooi herstellen en niet volproppen met plamuur.

                  Comment


                  • #10
                    goh komt allemaal in orde, gwn binnensteken.

                    Comment


                    • #11
                      Een goeie carossier zet er een andere deur en voorbumper in, de achterflank word met popnagels uitgetrokken, bijwerkt en met lood afgewerkt. Plamuur is slechts als laatste stap nodig om de plaat "effenen" en de laag mag niet dikker zijn dan 1-2 mm. Is het meer heb je een knoeier...

                      Wat het spuiten betreft, de hele zijkant van dak tot dorpel en voor tot achterlicht moet gewoon gelakt worden.

                      Zou zou ik het doen, en zeker als je met geld van de verzekering werkt.
                      Je betaalt er toch genoeg polis voor zeker ?!
                      www.perfectshine.be

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                        Een goeie carossier zet er een andere deur en voorbumper in, de achterflank word met popnagels uitgetrokken, bijwerkt en met lood afgewerkt. Plamuur is slechts als laatste stap nodig om de plaat "effenen" en de laag mag niet dikker zijn dan 1-2 mm. Is het meer heb je een knoeier...

                        Wat het spuiten betreft, de hele zijkant van dak tot dorpel en voor tot achterlicht moet gewoon gelakt worden.

                        Zou zou ik het doen, en zeker als je met geld van de verzekering werkt.
                        Je betaalt er toch genoeg polis voor zeker ?!
                        Uitgaande van de (kleine) foto's moet je er echt niet van uitgaan dat je hiervoor een nieuwe achterbumper en linkerdeur krijgt. En trouwens, vertinnen bij hedendaagse auto's wordt nog zéér weinig gedaan, veelal bij oldtimers.

                        Qua lakken geef ik je gelijk, zeker bij zo'n effen rode auto

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                          Een goeie carossier zet er een andere deur en voorbumper in, de achterflank word met popnagels uitgetrokken, bijwerkt en met lood afgewerkt. Plamuur is slechts als laatste stap nodig om de plaat "effenen" en de laag mag niet dikker zijn dan 1-2 mm. Is het meer heb je een knoeier...

                          Wat het spuiten betreft, de hele zijkant van dak tot dorpel en voor tot achterlicht moet gewoon gelakt worden.

                          Zou zou ik het doen, en zeker als je met geld van de verzekering werkt.
                          Je betaalt er toch genoeg polis voor zeker ?!

                          hier moet ik toch ook op reageren zu

                          je bent telkens bezig van goeie carrossier, goeie carrossier maar de dag van vandaag heeft het er niet altijd veel mee te maken
                          je moet eerst en vooral al zien wat je mag nieuw monteren van verzekering. dan komt het eventueel nog op de herstellende garage neer die de auto naar de carrossier (ons in mijn geval) brengt

                          de dag van vandaag is het ferm veel miserie kwa expertise en herstellingskosten
                          is het dat niet, is het nog soms de klant zelf van wie het nie veel mag kosten en reparatie boven nieuwe onderdelen verkiest

                          in uw geval en afgaande op de foto's, is er niet veel aan de deur dus kan deze hersteld worden en uitspuiten in de deur zelf nog, achterflank is denk ik (nogmaals om te zien op foto) te herstellen
                          achterbumper zeker want da zijn maar krassen en als ze te diep zitten kan je ze met een beetje geluk gewoon netjes uitschuren

                          dit is maar mijn mening en dagdaaglijkse ervaring
                          heb deze week ook een fiat bravo nog hersteld met 12000km op de klok en deze was nog erger en ook geen nieuwe onderdelen...

                          succes ermee

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                            En beter de ganse flank spuiten dan enkel de geraakte delen. Zo zal, indien er toch een klein kleurverschil zou zijn, dit minder opvallen.

                            zeker geen waar zu
                            als je nu een kleine kras hebt op de achtervleugel bv ga je toch geen volledige zijkant van de auto spuiten?????

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door subarufreak Bekijk Berichten
                              zeker geen waar zu
                              als je nu een kleine kras hebt op de achtervleugel bv ga je toch geen volledige zijkant van de auto spuiten?????
                              Ik spreek over dit geval.
                              Heb ooit een deur moeten laten herspuiten en ook daar heeft men de volledige flank gespoten en dit zelfs op aanraden van de carrossier én dit als uitleg.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door subarufreak Bekijk Berichten
                                zeker geen waar zu
                                als je nu een kleine kras hebt op de achtervleugel bv ga je toch geen volledige zijkant van de auto spuiten?????
                                Nee, maar ze gaan wel uitnevelen tot bvb aan de deur. FO zelfs te deur nog afspuiten met blanke lak.

                                Ik ben ooit eens prijs gaan vragen op de snuit van mijn 9000 te laten spuiten. Dat was dus motorkap, twee spatborden en de bumper. De stijlen aan de voorruit zouden meegespoten worden alsook de twee voorste deuren.
                                2002 MX-5 NB 1.6

                                2011 Honda PCX

                                Comment


                                • #17
                                  heb ook al vaak voor een autohandelaar motorkappen moeten herdoen voor krassen en steenslag en bij ons is het motorkap en de voorvleugels

                                  ivm de deur W3N

                                  heb nu ook een C4 staan voor een nieuwe deur en dat is uitspuiten in voorvleugel en achtervleugel maar de achtervleugel wordt zeker niet volledig gespoten (boven de deur richting de voorruit wordt er niet gespoten)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X