Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Metaalstof door remmende treinen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Metaalstof door remmende treinen.

Wat moet ik doen, de auto van mijn vriendin ( rode, niet metaalkleur, Swift ) heeft na 6 maanden al een extreem ruw koetswerk.
    Dit komt doordat de auto aan het station staat ( remmende treinen => stof dat vrijkomt ).

Welk product kan je gebruiken om deze weer zacht en glad te krijgen?

Het koetswerk is ruw, droog en heeft witte vlekken ( het feit dat hij geen metaalkleur is zal mss een deel van het probleem zijn ).

Thx!

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
    Wat moet ik doen, de auto van mijn vriendin ( rode, niet metaalkleur, Swift ) heeft na 6 maanden al een extreem ruw koetswerk.
    Dit komt doordat de auto aan het station staat ( remmende treinen => stof dat vrijkomt ).

Welk product kan je gebruiken om deze weer zacht en glad te krijgen?

Het koetswerk is ruw, droog en heeft witte vlekken ( het feit dat hij geen metaalkleur is zal mss een deel van het probleem zijn ).

Thx!
    Kleien ...

en verschiet niet wat daar vanaf gaat komen

Comment

Schijnt echt een ramp te zijn voor de lak van een auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Kleien ...

Alee, eens een nieuwe aankoop van klei doen .
        De MINI heeft er ook wat van, je ziet het op het zwart dak.
        Soit, eens een dagje kleien

Comment

Ken dat, bij een vorige werkgever was de parking van het bedrijf gelegen langsheen de spoorweg, wagen voelde geregeld als schuurpapier aan, inderdaad...kleien en soms volstaat de softklei zelfs niet en moet je een agressievere kleisoort gebruiken (uiteraard met de nodige nabewerking).

Comment

Klopt het dat zo'n trein remt met magnesium poeder?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
              Ik weet niet wat er vrijkomt maar het is niet gezond voor een auto !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                Ik weet alleen dat het redelijk stinkt, maar ik weet ook dat magnesiumpoeder verschrikkelijk snel ontbrandt. Dus ja...

Comment

Ik zet m'n auto ook nooit langs een trein- of tramspoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Kleien ...

Vandaag effe met een beetje resterende klei snel de motorkap van de MINI gedaan. Man, wat daar afkwam . Dat was echt niet normaal. De Swift heeft er dan nog eens dubbel zo erg van. Daar gaat puur roest afkomen .

Na 2 maal overgaan was de klei al volledig vuil met precies roest, nog nooit niet gezien.

Comment

Ik weet niet wat er vrijkomt maar het is niet gezond voor een auto !
                      Noch voor je ogen. Heb dat ooit eens in men oog gehad...stukje metaal zat te roesten (letterlijk!) in het wit van m'n oog. Niet aangenaam.

Sindsdien nooit meer het openbaar vervoer gebruik.

Comment

Damn, en mijn auto staat altijd in de buurt van het spoor, ik ben zelf treinbestuurder

Treinen remmen met magnesium? Er is een noodremsysteem op sommige treinstellen, maar das een magneetrem, dat van magnesium zou ik niet echt weten wat je bedoelt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
                          Damn, en mijn auto staat altijd in de buurt van het spoor, ik ben zelf treinbestuurder

Treinen remmen met magnesium? Er is een noodremsysteem op sommige treinstellen, maar das een magneetrem, dat van magnesium zou ik niet echt weten wat je bedoelt...
                          Magnesium wordt gebruikt bij het lassen van de treinsporen dacht ik. Heeft dus niets met het remmen te maken.

Comment

Gisteren eindelijk eens de Swift onder handen genomen.
                            Man dat was werk. 1 volledig potje Poorboy's clay moeten gebruiken voor 1 autoke => zo vuil.

Nu is hij al veeeeeel beter ( properder ) maar ik zal hem nog eens een dagje moeten onder handen nemen ( maar dan moet ik natuurlijk wel nieuwe klei kopen ).
                            Ik heb de indruk dat het bij een niet-metaalkleur toch wat moeilijker is om het eruit te krijgen ( ofwel heeft de MINI er veel minder last van ).

Comment

Gisteren eindelijk eens de Swift onder handen genomen.
                              Man dat was werk. 1 volledig potje Poorboy's clay moeten gebruiken voor 1 autoke => zo vuil.

Nu is hij al veeeeeel beter ( properder ) maar ik zal hem nog eens een dagje moeten onder handen nemen ( maar dan moet ik natuurlijk wel nieuwe klei kopen ).
                              Ik heb de indruk dat het bij een niet-metaalkleur toch wat moeilijker is om het eruit te krijgen ( ofwel heeft de MINI er veel minder last van ).
                              De swift heeft een zachte lak en de mini een harde. Dus metaalstof hecht zich dieper in de swift

Comment

Wij wonen naast een spoorweg. 'k Ga de Polo toch ook eens onder handen moeten nemen
                                1982 BMW E28 528i
                                2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Ik heb ook last van vliegroest?! denk ik. Kleine oranje bobbeltjes die voelbaar op de lak zitten. Mn wagen is slecht 3mnd oud Ik denk zelfs dat ze er van het begin al op zaten en dat dit te wijten is aan het treintransport van Ingolstadt naar Kortenberg.
                                  Ik heb dit enkel maar aan de zijflanken. En dit zijn de enige plaatsen die niet afgedekt zijn tijdens zo'n transport. Motorkap, dak en kofferklep zijn met een soort van witte folie bedekt bij aflevering in garage.

Hoe krijg ik die er best af? Volgens dat ik hier lees zou klei de beste oplossing kunnen zijn.
                                  Hoe gebruik je klei eigenlijk? Welk merk? Waar te koop? (Ben van de kust)

Ik ben een leek op dat vlak

Grtz.
                                  Nick

Comment

Working...
                                  X