Yup, was 1 van de eersten die het standaard had.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste tips... van onwetende buren
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenHier gebeurt het ook zo hoor, en op de meeste plaatsen denk ik.
Maar als je er even bij stilstaat...
Alleen in nieuwe huizen hebben ze in de garage meestal eene kraan die aangesloten is op het regenwater.
Maar mensen in oudere huizen hebben die "luxe" allemaal niet he.
Mijne bompa had vroeger zo een ouderwetse pomp in de stal staan en daar nam die regenwater aan om zijnen auto te wassen, plantjes water te geven.
Hij gebruikte zelfs regenwater in z'n wasmachien (goot dat zelf bij met een gieter)Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenIk las eert grasmachien.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk weet het.
Alleen in nieuwe huizen hebben ze in de garage meestal eene kraan die aangesloten is op het regenwater.
Maar mensen in oudere huizen hebben die "luxe" allemaal niet he.
Mijne bompa had vroeger zo een ouderwetse pomp in de stal staan en daar nam die regenwater aan om zijnen auto te wassen, plantjes water te geven.
Hij gebruikte zelfs regenwater in z'n wasmachien (goot dat zelf bij met een gieter)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenProtech gebruikt een acylic (welke eigenlijk een sealant is)
Het is niet anders dan om het even welk ander product. 1 keer wassen met dreft (welke een ontvetter is ) en het is gegarandeerd compleet verwijderd.
Mijn hoofd eraf als dat niet zo is
Bovendien bevat dreft schuurkristallen om het vuil van borden los te schuren. Die kristallen laten massaal veel swirls achter !
De lak droogt door deze te ontvetten ook verschrikkelijk uit.
Dreft is zowat vijand nr.1 op het gebied van detailing !!!
Het enige waarvoor het kan gebruikt worden is om ZEKER te zijn dat net alle wax of sealant verwijderd is voordat je hem gaat detailen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenEigenlijk is het wraakroepend, uw auto wassen met drinkwater...Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten"Kwasse maanen otto altaad mee geweun kèwd regewoatere zonder ziepe. Da est tbeste jongne, kdoe da al iel maan lieven azuu."
Regenjas aan, een spons in de hand en hop naar buiten.
5 minuten werk en de auto ziet er na de regenbui als (quasi) nieuwgewassen uit. Extreem snel en uiterst milieuvriendelijk.
[edit: werk niet als de auto in de garage staat, hehe]
Win/win!
.Last edited by Onehp; 17/03/2009, 17:58.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenStel, den otto is vuil en het water valt met bakken uit de hemel en zal dat zo minstens een uurke ofzo voortdoen.
Regenjas aan, een spons in de hand en hop naar buiten.
5 minuten werk en de auto ziet er na de regenbui als (quasi) nieuwgewassen uit. Extreem snel en uiterst milieuvriendelijk.
Win/win!
.
Trouwens als je hem zo buiten in de regen zet ziet hij er achteraf ook al stukken beter uit (indien hij voordie fel vuil was).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat is wel al extreem zunne, denk dat er weinig mensen dat zullen doen
Trouwens als je hem zo buiten in de regen zet ziet hij er achteraf ook al stukken beter uit (indien hij voordie fel vuil was).
Trouwens, de spons zorgt ervoor dat het vuil los komt van de lak, doe je dat niet is er geen grote verbetering merkbaar, toch niet op mijn witte auto's...
.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichtenjaja, iedereen MOET dat zo doen . Heb het al een paar keer gedaan en werkt goed, maar je moet er maar aan denken... Wie lui is moet slim zijn...
Trouwens, de spons zorgt ervoor dat het vuil los komt van de lak, doe je dat niet is er geen grote verbetering merkbaar, toch niet op mijn witte auto's...
.
Ik heb dat zo eens gehad toen ze hier aan de straat aan het werken waren, de saxo was serieus fel vuil, de brokken vuil hingen d'r onderkant aan.
Toen had den auto buiten gestaan ergens waar ik was en was er een serieuze plensbui gevallen, toen ik buiten kwam was den auto zo goed als proper, maar rond den auto lag modder en vuiligheid, een hele papLast edited by knight-rider; 17/03/2009, 18:31.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichtenjaja, iedereen MOET dat zo doen . Heb het al een paar keer gedaan en werkt goed, maar je moet er maar aan denken... Wie lui is moet slim zijn...
Dus gij begint uw auto te wassen als het oude wijven regent?
Dus gij begint met uw spons over de lak te schuren (een spons dan ook nog ) zonder de wagen eerst af te spuiten?
.Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAls de lak een of andere behandeling gehad heeft, dan blijft dat vuil niet meer plakken zunne.
Ik heb dat zo eens gehad toen ze hier aan de straat aan het werken waren, de saxo was serieus fel vuil, de brokken vuil hongen d'r onderkant aan.
Toen had den auto buiten gestaan ergens waar ik was en was er een serieuze plensbui gevallen, toen ik buiten kwam was den auto zo goed als proper, maar rond den auto lag modder en vuiligheid, een hele pap2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen. Het water moet dus met bakken uit de hemel vallen = afspuiten en het reinigende effekt waar mr. Knight Rider zo van overtuigd is. De finishing touch is met een spons. Ge gaat toch geen auto kuisen door hem alleen af te spuiten zekers. Komman seg.
.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenIs dat nu zo moeilijk te begrijpen. Het water moet dus met bakken uit de hemel vallen = afspuiten en het reinigende effekt waar mr. Knight Rider zo van overtuigd is. De finishing touch is met een spons. Ge gaat toch geen auto kuisen door hem alleen af te spuiten zekers. Komman seg.
.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenIs dat nu zo moeilijk te begrijpen. Het water moet dus met bakken uit de hemel vallen = afspuiten en het reinigende effekt waar mr. Knight Rider zo van overtuigd is. De finishing touch is met een spons. Ge gaat toch geen auto kuisen door hem alleen af te spuiten zekers. Komman seg.
.
Als de lak een goede behandeling heeft gehad dan gaat dat vuil er zo af, geen enkel probleem. Spons is voor niks nodig (enkel wanneer ge d'r veel werk van wilt maken). Om de velgen goed te kuisen is een spons dan weer wel handig.
Trouwens, de wagen niet enkel afspuiten? ik ken er genoeg die dat wel zo doen zunne, afspuiten met enkel water (niks product) en deze dan drogen met een zeemvel (of soms zelfs "droogrijden").
Ik doe dat zo niet, ik was mijn wagen altijd gewoon met een emmer water, spons en zeemvel. Meestal zonder product, enkele de ramen doe ik met product. Alleen wanneer de wagen echt fel vuil is gebruik ik product om hem te wassen (bus staat hier al jaren omdat ik het zo weinig gebruik).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Kijk ge doet ermee wat ge wilt. Lijkt mij onnozel om hier een hele discussie over te hebben, meneer die wast met emmer en spons. En mijn wagens zijn of lakverzegeld of gewaxed. En ze zijn wit. En ze worden niet helemaal proper in de regen. Met een spons wel. C'est tout mon petit bisou. Over and out.ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenKijk ge doet ermee wat ge wilt. Lijkt mij onnozel om hier een hele discussie over te hebben, meneer die wast met emmer en spons. En mijn wagens zijn of lakverzegeld of gewaxed. En ze zijn wit. En ze worden niet helemaal proper in de regen. Met een spons wel. C'est tout mon petit bisou. Over and out.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Kijk dat is een discussie die voor alles kan opgaan. Sommigen geven een fortuin uit aan wat plastic om aan de auto te hangen, wij vinden een wagen meer dan A->B transportmiddel en proberen er dan ook zo goed mogelijk voor te zorgen. Een wagen is voor ons een uiting van onszelf en wij willen niet over komen als dirty, lazy bastards.
Goed in de wax zal de regen inderdaad een deel van de vervuiling verwijderen (dat echt los ligt). Achteraf (of tijdens) kan je dat vuil er waarschijnlijk wel afwassen met een spons maar ik wil gerust mijn wagen na vier jaar naast die van jou zetten en glans e.d. vergelijken, aanvoelen, uitzicht, etc. Voor mij is dat belangrijk, zo min mogelijk krassen, diepe reflectie - als dat voor jou van geen belang is, doe gerust voort met het regenwater.
Zo zal jij waarschijnlijk in bepaalde zaken tijd en geld kunnen steken waar ik het nooit voor over zal hebben, so be it. Dus ieder zijn ding. Maar geloof me, een wagen die 1x jaar wax ziet en voor de rest spons met regenwater zal er bijlange niet zo goed bijstaan (onder controlelamp / zon) als eentje dat om de twee-drie maanden een nieuwe waxlaag krijgt en elke week wordt gereinigd met de grootste zorg.
Er zijn er hier in de buurt die hun wagen op 20 minuten wassen... één keer in de emmer met dreft en hop, de wagen rond. Afspuiten en gedaan. Ik doe gemiddeld 40 - 50 minuten over mijn velgen alleen. Ieder zijn ding
Het probleem met advies mbt spons, regenwater, etc. is dat mensen vaak "onwetend zijn" en op zoek gaan naar dit deel van het forum voor interessante tips. De wagen mag misschien wel proper zijn - maar de eigenaar zal minder lachen als hij merkt dat zijn auto één grote swirl is als hij in de zon staat. Vandaar dat ik vind dat je met zulke uitspraken voorzichtig moet zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tmclssns Bekijk BerichtenKijk dat is een discussie die voor alles kan opgaan. Sommigen geven een fortuin uit aan wat plastic om aan de auto te hangen, wij vinden een wagen meer dan A->B transportmiddel en proberen er dan ook zo goed mogelijk voor te zorgen. Een wagen is voor ons een uiting van onszelf en wij willen niet over komen als dirty, lazy bastards.
Goed in de wax zal de regen inderdaad een deel van de vervuiling verwijderen (dat echt los ligt). Achteraf (of tijdens) kan je dat vuil er waarschijnlijk wel afwassen met een spons maar ik wil gerust mijn wagen na vier jaar naast die van jou zetten en glans e.d. vergelijken, aanvoelen, uitzicht, etc. Voor mij is dat belangrijk, zo min mogelijk krassen, diepe reflectie - als dat voor jou van geen belang is, doe gerust voort met het regenwater.
Zo zal jij waarschijnlijk in bepaalde zaken tijd en geld kunnen steken waar ik het nooit voor over zal hebben, so be it. Dus ieder zijn ding. Maar geloof me, een wagen die 1x jaar wax ziet en voor de rest spons met regenwater zal er bijlange niet zo goed bijstaan (onder controlelamp / zon) als eentje dat om de twee-drie maanden een nieuwe waxlaag krijgt en elke week wordt gereinigd met de grootste zorg.
Er zijn er hier in de buurt die hun wagen op 20 minuten wassen... één keer in de emmer met dreft en hop, de wagen rond. Afspuiten en gedaan. Ik doe gemiddeld 40 - 50 minuten over mijn velgen alleen. Ieder zijn ding
Het probleem met advies mbt spons, regenwater, etc. is dat mensen vaak "onwetend zijn" en op zoek gaan naar dit deel van het forum voor interessante tips. De wagen mag misschien wel proper zijn - maar de eigenaar zal minder lachen als hij merkt dat zijn auto één grote swirl is als hij in de zon staat. Vandaar dat ik vind dat je met zulke uitspraken voorzichtig moet zijn...
Comment
Comment