Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste tips... van onwetende buren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door tmclssns Bekijk Berichten
    Het probleem met advies mbt spons, regenwater, etc. is dat mensen vaak "onwetend zijn" en op zoek gaan naar dit deel van het forum voor interessante tips. De wagen mag misschien wel proper zijn - maar de eigenaar zal minder lachen als hij merkt dat zijn auto één grote swirl is als hij in de zon staat. Vandaar dat ik vind dat je met zulke uitspraken voorzichtig moet zijn...

Em

Reality check.
    90% van de mensen ziet dat niet eens op hun eigen auto, zelfs al staat die vol swirls. Dat valt gewoon niet op in hun ogen. (Ga maar eens kijken naar een autotreffen, je zal nogal wat zien )

Tot je ze er op wijst (he Bert?) en dan is het hek van de dam natuurlijk. (godverdegodverdegodver ...)

Comment

kweet niet of ik iets fout doe , maar mijn wagen kreeg na elke wasbeurt een waxlaagje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        kweet niet of ik iets fout doe , maar mijn wagen kreeg na elke wasbeurt een waxlaagje
        Op zich niets mis mee - zolang je van tijd tot tijd (bv. elke zes maanden) alle wax afhaalt (APC + kleien) om zo toch de hardere contaminatie te verwijderen. Als er nu harsplekjes op de wax vallen en opdrogen, ga je die niet verwijderen met het wassen en sluit je die vervolgens in tussen verschillende waxlagen.

Maar op zich is er dus niks mis mee. Ik ga het nu proberen met de nieuwe Dodo Juice Red mist (spray detailer met sealant). Na het wassen snel rond de wagen, 20-30 minuten extra werk en hij is dan elke week weer net iets meer beschermd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tmclssns Bekijk Berichten
          Kijk dat is een discussie die voor alles kan opgaan.
          ...
          Het probleem met advies mbt spons, regenwater, etc. is dat mensen vaak "onwetend zijn" en op zoek gaan naar dit deel van het forum voor interessante tips. De wagen mag misschien wel proper zijn - maar de eigenaar zal minder lachen als hij merkt dat zijn auto één grote swirl is als hij in de zon staat. Vandaar dat ik vind dat je met zulke uitspraken voorzichtig moet zijn...
          Dank voor een constructief commentaar. Ik kan u wel begrijpen. Ik hoop dan ook dat mensen die goed advies zoeken kijken in de "balangrijk" stickies en niet in dit topic, want zo kan men veel misverstaan .

Blijkbaar is dit een meer gevoelig topic dan ik dacht, er moeten al hevige discussie geweest zijn waar ik me niet bewust van ben. Ik wil dan ook nuanceren dat ik helemaal niet bedoel dat regenwater en spons het enige is wat je mag/moet/zal gebruiken. Voor mij is het vanzelfsprekend dat een auto gewaxed moet worden en dat van regen en spons was een leuk fait divers in geval je een expresswasbeurtje op de koop toe wilt (nee, ge moet niet buiten staan wachten tot het regent als ge uw auto wilt wassen ) . Das alles. Nu goed?

OT: Zelf ben ik "gevoelig" voor alles wat met rijden en stoerdoenerij met snelheid te maken heeft, kunt ge u inbeelden hoeveel ik hier afzie? Nog een geluk voor u dat ne mens niet dood gaat van lelijke lak ...
          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

spons = satan

Comment

Ik was m'n auto soms in 2 uren...
              met de twee emmer techniek

Over de Q7 doe ik soms langer
              Echt niet prettig om zo'n groot stuk metaal proper te maken

@ irfuel:

spons is haram
              Last edited by ; 17/03/2009, 22:46.

Comment

@Izzy: hoeveel extra maagden krijg je ervoor in't Paradijs voor uw onthouding?
                (dacht toch dat je beloond wordt wanneer je je kan onthouden van dingen die haram zijn)

Comment

van waar die vraag zo opeens?

Comment

http://www.123video.nl/playvideos.as...D=344582&Rel=1
                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Awel, ze gebruikt toch geen spons hee...
                      www.perfectshine.be

Comment

hoe rond kan je zijn ??
                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Deze keer geen onwetende buur maar een bezoekje gisteren aan de Renault garage met de pas gewaxte Modus omdat een koplamp het niet meer deed. Om de lamp te vervangen moet bij die wagen de voorbumper eraf. Na demontage en montage bleek de voorbumper onder de vingerafdrukken te staan, haalde die (overigens sympathieke) mechanieker doodleuk een prop papier te voorschijn om de bumper af te vegen. In een wanhoopsdaad sprong ik tussen de wagen en de man in en kon hem nog net weerhouden om zijn (weliswaar goedbedoelde) daad uit te voeren. Heb em gezegd dat ik thuis wel de bumper effe zou reinigen en verder niet veel woorden aan vuil gemaakt want de meeste begrijpen je toch niet.
                          Last edited by megane_cc; 19/03/2009, 09:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
                            Heb em gezegd dat ik thuis wel de bumper zou effe zou reinigen en verder niet veel woorden aan vuil gemaakt want de meeste begrijpen je toch niet.
                            Ik vroeg aan mijn dealer bij het laatste onderhoud om de wagen niet te wassen. "Dat is geen probleem, sommige andere klanten vragen dat ook en we hebben begrip daarvoor." .

Maw: weg met Renault

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                              Ik wil dan ook nuanceren dat ik helemaal niet bedoel dat regenwater en spons het enige is wat je mag/moet/zal gebruiken. Voor mij is het vanzelfsprekend dat een auto gewaxed moet worden en dat van regen en spons was een leuk fait divers in geval je een expresswasbeurtje op de koop toe wilt (nee, ge moet niet buiten staan wachten tot het regent als ge uw auto wilt wassen ) . Das alles. Nu goed?
                              Serieus kerel, als ge sponsen gebruikt hebt ge hier niks te zoeken. Ik ga een detailbeurt niet verknoeien voor een expresswasbeurtje met een spons en wat regenwater, terwijl ge evengoed een expresswasbeurtje kunt doen met twee emmers en een degelijke washmitt.
                              Last edited by ; 19/03/2009, 09:25.

Comment

Mijn toenmalige nieuwe Mégane werd vuil afgeleverd, op mijn verzoek Die auto zag er na 4 jaar nog puntgaaf uit, ook al had ik die constant met een spons en 1 emmer gewassen. Bij de Skoda had ik het niet uitdrukkelijk gevraagd, en jawel hij was netjes gewassen en vanboven tot vanonder al vol met swirls Nu gebruik ik een washmitt en 2 emmers maar ja daarmee gaan de bestaande swirls niet weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                  Mijn toenmalige nieuwe Mégane werd vuil afgeleverd, op mijn verzoek Die auto zag er na 4 jaar nog puntgaaf uit, ook al had ik die constant met een spons en 1 emmer gewassen. Bij de Skoda had ik het niet uitdrukkelijk gevraagd, en jawel hij was netjes gewassen en vanboven tot vanonder al vol met swirls Nu gebruik ik een washmitt en 2 emmers maar ja daarmee gaan de bestaande swirls niet weg.
                                  Laat uw auto dan 1 keer behandelen door een pro. Dan ben je weer gerust

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                    Twee oplossingen hiervoor :
                                    - maskeren van de swirls : behandelen met een 'filler' om de kleine krasjes op te vullen..nabehandelen met een sealant of wax. Er bestaan 'all in ' producten die gemakkelijk handmatig te hanteren zijn. Probleem is dat deze oplossing tijdelijk is en je na een aantal wasbeurten de swirls terug tevoorschijn ziet komen..
                                    - tweede oplossing is het machinaal verwijderen van de swirls : dit door polieren en nabehandelen met sealant..er komt hier wel al wat meer bij kijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Serieus kerel, als ge sponsen gebruikt hebt ge hier niks te zoeken. Ik ga een detailbeurt niet verknoeien voor een expresswasbeurtje met een spons en wat regenwater, terwijl ge evengoed een expresswasbeurtje kunt doen met twee emmers en een degelijke washmitt.
                                      Ik gebruik geen spons en op mijn auto zie je geen swirls, ik ben hier op mijn plaats

W3N kan dat bevestigen die ziet mijn auto regelmatig
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Ik gebruik geen spons en op mijn auto zie je geen swirls, ik ben hier op mijn plaats

W3N kan dat bevestigen die ziet mijn auto regelmatig
                                        Jij bent dan ook niet Onehp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Jij bent dan ook niet Onehp
                                          Al kan die waarschijnlijk wel nog door zijn ramen zien en ik niet
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X