Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke polish & wax

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke polish & wax

Hallo allemaal,

een ander vraagje nu. Vorige week heb ik voor het eerst geclayed en dat is goed meegevallen. Nu is het tijd voor de volgende stap

De polish en de wax.

Ikzelf rijd in een vw golf, een blauwe. De kleur is redelijk donker maar mooi glanzend. Ik wil die glans dus wat verdiepen. Dat het een vw is wil ook zeggen dat de lak dik is he?

Zouden jullie mij kunnen helpen met een lijstje producten. Alles vanaf de clay stap dus

De wagens:

- Blauwe golf 4, donker & glanzend (goede staat, kleine krassen, kleur in goede staat)
    - Zwarte golf 5, donker en glanzend (goede staat maar diepe krassen, kleur in goede staat)
    - Zwarte Chrysler Grand voyager (Slechte staat, kleur is erg dof en afgeschoten, eerder grijs. Veel plekjes lak kwijt, incl groene verf van tegen een container te rijden)
    - Zwarte peugeot 104, (goede staat, veel krassen diep en ondiep)

Ik ben ook nog op zoek naar een polish machina, ook daar graag tips. Kwaliteit heeft de voorkeur maar k wil ook naar de prijs kijken (mede omdat de andere 3 wagens van mn ouders zijn en k niet ff 200€ ga betalen voor hun autos te onderhouden )

Voor de golf 4 en 5 kan ik je Poorboy's Black Hole aanraden. Dit gebruik je na het clayen en zal fijne krasjes als poetskringen minder zichbaar gaan maken door ze op te vullen. De lak gaat ook gevoed worden zodat de glans weer helemaal terug komt.
    De krasjes zijn dus gemaskeerd en niet permanent verwijdert
    Vervolgens moet je deze glans gaan beschermen met een wax.
    Hier een hele selectie: http://www.wax-it.be/catalog/index.php?cPath=24
    Om te beginnen zou ik de Poorboys Natty's Paste Wax Blue eens proberen. Makkelijk te verwerken, goede prijs en zeer mooi resultaat.

De Voyager en Peugeot zullen waarschijnlijk beter af zijn met een machinale polierbeurt maar ik denk dat je gaat verschieten wat het resultaat gaat zijn als je de clay/black hole/wax erop gaat toepassen.

Wat machinaal polieren betreft: voor 200€ ga je er niet komen. Een machine zal je makkelijk daarvoor in huis halen maar dan komt er nog een hoop bij.
    Je zit met de producten die je daarvoor nodig hebt. De pads, 2 van elk dus je hebt er rap een 6-tal nodig. Veel microvezeldoeken, ...
    Kortweg, de stap naar machinaal polieren is niet zo goedkoop...
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

gebruik altijd producten van RIWAX, zowel voor het wassen als voor het waxen.

Comment

Altijd welkom hier voor uitleg en advies van de producten, ik vind dat fijner dan een lap tekst tikken .
        Is denk ik ook een stuk duidelijker aangezien je meteen een product in de handen kunt houden en het kunt zien.

Alken is niet zo ver (ben van Nederlands Limburg, 10 minuutjes van Maastricht).
        Laat gerust iets weten en dan komt dat goed

Comment

Heel dicht bij Alken, een erg uitgebreid gamma Meguiars & Autoglym producten en steeds bereid om uitgebreid uitleg te geven: Peter van Group Cé bvba • St-Truidersteenweg 506 • B - 3500 Hasselt, St-Lambrechts-Herk • T.: 011/31.66.31 • GSM: 0477/70.90.05, http://carcleaning.deautopoetser.be/home.htm
          Last edited by megane_cc; 19/05/2009, 16:25.

Comment

Idd heel goeie uitleg en zeer vriendelijk. Wel een beetje duur...
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Tja...duur! Hij hanteert gewoon de tarieven van Meguiars België.

Comment

En die zijn duur, zeker als je gewoon bent in de UK te shoppen.

Meguiar's is leuk en ze hebben echt goede producten maar in België gewoon totaal overpriced. Denk dat fromalk dan beter af is met een bezoekje aan Custom Car Cleaning.
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                X