Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ze zijn er weer ... de insecten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ze zijn er weer ... de insecten

Met het mooiere weer komen de insecten ook weer de baan op...
    Ik heb PB Bug Squash doch ik gebruik dit niet zo graag omdat het de wax stript.
    Hoe verwijderen jullie de beestjes?

PS: De wagen is steeds voorzien van een goede waxlaag, dus verwijderen lukt redelijk goed maar alles krijg je toch niet zo eenvoudig weg.
    Audi A3 Sportback S-line 2013 daytona
    Audi A3 Sportback Amibition 2013

Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten

PS: De wagen is steeds voorzien van een goede waxlaag, dus verwijderen lukt redelijk goed maar alles krijg je toch niet zo eenvoudig weg.
    Het heeft geen zin om alle restjes eraf te gaan WRIJVEN. Dan krijg je enkel marring.

Ik laat de restjes na het gebruik van bug squash zitten, en 1 keer per maand ga ik over de voorkant met lichte klei. Dan komt alles mooi mee en daarna leg je gewoon een nieuw laagje wax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gtske Bekijk Berichten

Met PB bugquash, verdund.

Of een paar doeken natmaken en erop leggen zodat dat wat kan inweken. En soms heb je van die plekken op de voorbumper die je er precies niet afkrijgt, maar dat is dan steenslag

Comment

Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Als er een mooi laagje wax op de auto ligt komt het er zo tijdens het wassen met een degelijke shampoo. Ik foam mijn auto altijd voor het wassen, dat zal er ook wel mee te maken hebben.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Als er een mooi laagje wax op de auto ligt komt het er zo tijdens het wassen met een degelijke shampoo. Ik foam mijn auto altijd voor het wassen, dat zal er ook wel mee te maken hebben.
          Idd, dat was ik nog vergeten te zeggen, foamen weekt die vliegen helemaal lost ! Dat helpt enorm

Comment

Wat een zalig detailweer trouwnes. Auto staat vuil, niet meer gewassen sinds laatste touch up (1 maand geleden ofzo)...

Maar ik ben weg dit weekend dus doe het erna wel
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

een nylon panty is vermoedelijk een big no-no ..? Heb ik vroeger paar keer gedaan en dat gaat wel vlotjes...

Comment

dit werkt ook heel effectief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                  een nylon panty is vermoedelijk een big no-no ..? Heb ik vroeger paar keer gedaan en dat gaat wel vlotjes...
                  Dat is idd de raad van tante Kaat , maar spijtig genoeg heeft Kaat meer ongelijk dan gelijk

Met een nylon kous gaat je het zeker verwijderen, maar je gaat ondertussen schade maken ook. Je gaat de vliegresten gewoon in de lak staan wrijven waardoor je marring of krassen kan veroorzaken

PS: Tante Kaat haar tip om cilit bang te gebruiken op de velgen zou ik ook niet aanraden. Na een paar keer denk ik dat je lak er ook af zal zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    PS: Tante Kaat haar tip om cilit bang te gebruiken op de velgen zou ik ook niet aanraden. Na een paar keer denk ik dat je lak er ook af zal zijn
                    Ik heb dat ooit eens in een oven gebruikt en de binnenkant zag wit ipv zwart toen ik er mee klaar was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Ik heb dat ooit eens in een oven gebruikt en de binnenkant zag wit ipv zwart toen ik er mee klaar was
                      Prima spul dan toch?

Comment

Ik gebruik de methode van ir_fuel - foamen met gewone shampoo, laten inweken en dan leg ik een doek die nat is (lauw water) op de voorkant en laat die liggen tot ik de voorkant was (laatste). Meestal krijg je dan 98% van de insecten er af zonder al teveel problemen.

Om de twee maanden gebruik ik de clay en komt er een nieuw waxlaagje op.

Nog een tip: snelheidsbeperkingen opvolgen.. aanzienlijk minder insecten die uit elkaar spatten en als er dan toch eentje is, kan je deze gemakkelijker verwijderen dan eentje dat tegen +180 uit elkaar is gespat. (enkel in Duitsland natuurlijk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Beestjes weten dat ze beter uit de buurt van mijn auto blijven.

Nee, heb er ook weinig problemen mee. Misschien ook omdat mijn auto regelmatig gewassen wordt en de 'lijkjes' niet lang de tijd krijgen om in of op de lak in te werken.
                          Is er toch één dat wat hardnekkig is, ff polishen en weer waxlaagje leggen.

Comment

Amoniak, dat werkt toch goed voor vliegen?

Comment

Aangezien ik 1200km per week doe heb ik er ook gigantisch last van, keer op keer. Ik was ze er gewoon voorzichtjes af, wat er niet makkelijk afkomt laat ik hangen, om geen krassen te maken. Meestal krijg ik het meeste er wel af. En tegen begin september haal ik er dan alles af met klei, waarna ik een nieuwe waxlaag leg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Aangezien ik 1200km per week doe heb ik er ook gigantisch last van, keer op keer. Ik was ze er gewoon voorzichtjes af, wat er niet makkelijk afkomt laat ik hangen, om geen krassen te maken. Meestal krijg ik het meeste er wel af. En tegen begin september haal ik er dan alles af met klei, waarna ik een nieuwe waxlaag leg.
                                Ik doe geen 1200km/ week maar idd. Al wat er niet af wil (en dat is helemaal niet veel) laten hangen zonder te beginnen krabben of wrijven gelijk een zot, en bij de trimestriële wax-it beurt komt dat wel in orde dan

Comment

ik ben een noob ivm auto's wassen... Ik vond dat mijn bumper te zwart zag van de beestjes en begon men auto te kuisen eerst men velgsjes dat ik al heel kl*te vond omdat ik ongeveer 20 "spaken" of hoe ik het moet noemen kan wassen per wiel en heb er zelfs wattenstaafje bijgehaald voor de kleinste plekjes :p
                                  Maar nu dacht ik de voorkant te gaan doen en ja ik dacht ik kom effe vragen hoe het moet op het autoforum maar dan snap ik niets van. Foamen ? Klei? Help :s
                                  Hoe kan ik de instectjes er het beste afhalen :p Ik ga nu effe de achterkant doen en er dan al eens natte doeken opleggen met shampoo :p

Comment

Natte krant erop en 10 minuutjes laten zitten werkt wel goed.
                                    *eventuele schade kan niet op de tipgever verhaald worden*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa666 Bekijk Berichten
                                      ...natte doeken opleggen met shampoo :p

Dat is een mogelijkheid die zeker geen schade kan doen.