Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waterstofzuiger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waterstofzuiger

Ik heb voor maandag ek. een waterstofzuiger gehuurd.
    Bedoeling is om de binnenbekleding en zetels eens een degelijke reinigingsbeurt te geven.

Het poetsproduct, te mengen met het water, wordt meegeleverd.

Iemand ervaring met dergelijke reiniging? 't Zal de eerste keer zijn dat
    ik zoiets doe.
    Bepaalde zaken waar ik best op moet letten?

Merciekes bij voorbaat

Een goeie tip is om enkel water in het apparaat te doen en geen shampoo.
    De shampoo doe je best in een spuitbus (verdunnen zoals aangegeven). Te behanden oppervlak inspuiten, bewerken met een zachte borstel en dan 'spoelen' met het apparaat. Herhalenindie nodig.
    Als je de shampoo in het toestel doet blijft er altijd shampoo in het tapijt zitten. Nu spoel je het echt met klaar water.
    Als laatst nog eens zuigen zonder water te sproeien om het tapijt zo droog mogelijk te maken.

Enjoy!
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oeps, dat wist ik dus al niet
      'k was al bijna verkeerd begonnen

Ferm bedankt Jochen !

Comment

• En er in alle richtingen over gaan bij het stofzuigen. De zetel/het tapijt is veel sneller nat dan het droog is.
        • Herhaal de procedure zolang het schuim/water residu dat wordt opgezogen bruin is.
        • Als je van plan bent het plafond van de wagen ook te doen, doe dit dan eerst, want dat drupt overal op
        • Als je geen vertrouwen hebt in 't product, eerst ergens een onzichtbare testspot doen. Bvb onderaan een zetel.

Comment

Het gaat hier om een industrieel reinigingsproduct met een frisse citroengeur.
          Ben de naam effe kwijt, zal het maandag wel posten.

Het dak is niet van stof ( Caddy Life ), dat scheelt dus al wat.

'k Ga dan maar beginnen in de laadruimte, dat ding wat leren kennen en zo naar
          de zetels werken. Ben benieuwd.

Thx

Comment

Het zou leuk zijn moest je wat foto's trekken en er een topicje over aanmaken
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              Het zou leuk zijn moest je wat foto's trekken en er een topicje over aanmaken
              Bah nee, een amateurke smodderend met het water tot aan z'n enkels, daar heeft niemand
              niks aan
              Laat ik liever over aan julie

Maar gij moogt altijd eens komen zien, 't is korter bij als dat ge denkt

Comment

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

pm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                    pm
                    Dat doet mij denken aan een jaartje of 10 geleden met mijn bmw 318is coupé.Ik dat goedje gekocht om mijn interieur eens te reinigen.Niets afgeplakt of zo.Mijn interieur was prachtig als nieuw,maar het goedje was ook op mijn lederen interieur.,Dashboard,gordels,Stuur,pook.Het was een zwart interieur maar na afloop volledig in plekken zal ik maar zeggen en plakken het was als lijm,het was ook nog in mijn ogen gekomen,dus 2 rode ogen.Heb er zo een dag en nacht aan bezig geweest maar geen resultaat,na een paar maanden met cabriokappenreiniger heb ik terug het dashboard terug proper gekregen.Nooit meer sindsdien.

Comment

Eindelijk gedaan

Bijna 5h bezig geweest.

Een echt monnikenwerkje, maar 't loont de moeite.
                      Had toch graag wat foto's genomen maar natuurlijk just batterijen plat.
                      Morgen eens zien voor wat foto's.

Eigenlijk vlot gegaan. Heb de tip van Jochen gevolgd. Eerst manueel met een
                      kleine tuinsproeier het product ingespoten, effe laten intrekken (sommige plaatsen nog ingewreven ) en dan met waterstofzuiger het boeltje weer opgezogen.
                      Sommige plaatsen tot 3 maal herhaald. Andere kwamen toe met 1 beurtje.
                      Knap om te zien wat een smurrie uit een ogenschijnlijk zuivere zetel komt
                      Bestuurderszetel en bagageruimte waren het vuilst, de rest viel eigenlijk best mee.
                      Van boven naar beneden gewerkt

Gebruikt product :

EXTRAK, speciaal voor injectie-extractie, antischuim, zeer geconcentreerd, licht geparfumeerd ( citroen )

1 cl / 1 ltr voor normaal onderhoud
                      3 cl / 1 ltr voor zware vervuiling

Heb alles gereinigd met 2 cl

Comment

Enkele foto's : zetels zijn wel nog nat...

Last edited by taiko; 19/05/2009, 08:31.

Comment

Comment

Ziet er perfect uit!
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Netjes!

Comment

Working...
                              X