Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke pads voor rotary?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Qua schuimstructuur vind ik de Meguiar's pads nog altijd onovertroffen. Enkel de Velcro was bij de oude een probleem, dat is nu met de 2.0 pads opgelost. Iets minder vind ik dat deze vernieuwde versie een halve inch gegroeid zijn, ik vond de 6,5" iets fijner werken.

De 3M pads zijn inderdaad ook erg fijn, maar op een gewone auto winnen ze het niet van de Meguiar's. Bij een Ferrari / Lambo e.d. waar warmteontwikkeling een grotere rol speelt plakt er standaard een 3M wafelpad aan de rotary

Comment

Hey CCC, idd ik vind de Meguiar's pads ook zeer goed. Heb ze laatst gekocht voor mijn excentre en ze laten de LC achter zich qua cut. Maar idd, 7" is gewoonweg te groot. En een grotere BP monteren zie ik niet echt zitten.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar pads van 6" die genoeg cut hebben en een zachte structuur. Geen gemakkelijke opdracht blijkbaar
      Last edited by Jochen; 30/05/2009, 16:49.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
        Qua schuimstructuur vind ik de Meguiar's pads nog altijd onovertroffen. Enkel de Velcro was bij de oude een probleem, dat is nu met de 2.0 pads opgelost. Iets minder vind ik dat deze vernieuwde versie een halve inch gegroeid zijn, ik vond de 6,5" iets fijner werken.

De 3M pads zijn inderdaad ook erg fijn, maar op een gewone auto winnen ze het niet van de Meguiar's. Bij een Ferrari / Lambo e.d. waar warmteontwikkeling een grotere rol speelt plakt er standaard een 3M wafelpad aan de rotary
        Ik moet er altijd keihard aan sleuren om die pad er af te krijgen.

Comment

Bij een kant iets lospakken en dan kun je hem zo met je vingers voorzichtig eraf halen.........fingerspitzengefühl

Comment

Idd, wel zorgen dat je de velcro mee hebt en niet enkel de mousse hè

Vandaag de 3M pads aangekregen. Die groene is idd vrij hard, de gele dan weer zeer zacht. Jammer dat ze geen tussenin maken qua cuttingfactor.
            Ook wat 80mm spotpads van 3M besteld met backingplate. Je ziet ze bijna niet op de rotary
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
              Bij een kant iets lospakken en dan kun je hem zo met je vingers voorzichtig eraf halen.........fingerspitzengefühl
              Dat is de truk die ik steeds tracht toe te passen maar dan nog .

Comment

Comment

Lolz

Comment

Wat maakt het verschil tussen een groene en witte LC pad?
                    Groen zou een zowel polishing als finishing functie hebben en de witte een licht slijpende functie. Is een polishing pad sowieso niet licht-slijpend?

Welke van de 2 als je weet dat ik tot nu toe de gele polishing pad van meg's heb gebruikt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                      Wat maakt het verschil tussen een groene en witte LC pad?
                      Groen zou een zowel polishing als finishing functie hebben en de witte een licht slijpende functie. Is een polishing pad sowieso niet licht-slijpend?

Welke van de 2 als je weet dat ik tot nu toe de gele polishing pad van meg's heb gebruikt?
                      De groene is net krachtiger dan de witte !
                      Hij zit zowat tussen een witte en een oranje in ...
                      Dat is ook de reden dat ik hem niet verkoop.

Mijn redering is de volgende met betrekking tot pads.

1 pad voor correctie
                      1 voor polishing
                      1 voor finishing

Je hebt idd nog pads die daartussen liggen, maar in 95% van de gevallen moet je toch bovenstaande stappen doorlopen, waarom dan nog de boel ingewikkelder gaan maken (in mijn geval vooral voor beginners) dan dat het al is

Ik kan die pas wel leveren als dat nodig is. Het zelf nog 2 groene op voorraad
                      Maar ik vind het niet echt nodig ... Enkel als je precies die tussenmaten nodig hebt kan ik mij inbeelden dat er nood aan is ...

Comment

Ik ben nog steeds op zoek.
                        Heb momenteel enkel de gele (2x) meg's pad maar zou graag een net iets krachtigere (witte LC?) en een finishing pad (zwarte LC?) willen bijhebben.

Edit: als ik me niet vergis is de pad van meg's 6,5", niet? Zou graag bij deze maat willen blijven want vind deze wel ok op de 125 bp.

Comment

Ik ben nog steeds op zoek.
                          Heb momenteel enkel de gele (2x) meg's pad maar zou graag een net iets krachtigere (witte LC?) en een finishing pad (zwarte LC?) willen bijhebben.

Edit: als ik me niet vergis is de pad van meg's 6,5", niet? Zou graag bij deze maat willen blijven want vind deze wel ok op de 125 bp.
                          Ik zou je dan een oranje LC pad voorstellen hoor.
                          Die zal nodig zijn om een goeie correctie te hebben.
                          Daarna kan je afwerken met een gele pad van megs met een finishing polish.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Ik zou je dan een oranje LC pad voorstellen hoor.
                            Die zal nodig zijn om een goeie correctie te hebben.
                            Daarna kan je afwerken met een gele pad van megs met een finishing polish.
                            Ja, ik bedoelde de oranje want de witte kan vergeleken worden met de gele meg's waarvan ik er dus 2 heb.

Comment

@ Wax-it: zijn de 5,5" pads ook doenbaar op een 125bp of toch liever voor 6,5" gaan?

Comment

@ Wax-it: zijn de 5,5" pads ook doenbaar op een 125bp of toch liever voor 6,5" gaan?
                                Perfect doenbaar ! En misschien zelf nog iets beter voor correctie ...
                                Want je zet alle krachter op een kleiner oppervlak

Comment

Perfect doenbaar ! En misschien zelf nog iets beter voor correctie ...
                                  Want je zet alle krachter op een kleiner oppervlak
                                  Okido! Ga ik mijn keuze dan toch eindelijk gemaakt hebben?
                                  Ik denk dat ik me één dezer nog eens naar de webshop van waksit ga begeven.

Comment

(nog een google-resultaat )

Heeft iemand deze pads al geprobeerd?

Comment

(nog een google-resultaat )

Heeft iemand deze pads al geprobeerd?
                                      Ja ik

Het is een héél harde pad, en hij geeft een goed correctie !

Ik heb hem vooral kunnen gebruiken op vlakke delen om zware correctie uit te voeren. Hij vervormt namelijk niet of nauwelijks mee met het oppervlak en hij laat ook een onvoorstelbare marring achter !
                                      Dus je kan niet mooi finishen en dan met een finishing pad en finishing polish afwerken, je moet nog met een zware polish werken na het gebruik van deze pad alvorens te finishen.

Dus naar mijn mening een goede pad voor zware correctie op vlakke oppervlakken

Comment

Ja ik

Het is een héél harde pad, en hij geeft een goed correctie !

Ik heb hem vooral kunnen gebruiken op vlakke delen om zware correctie uit te voeren. Hij vervormt namelijk niet of nauwelijks mee met het oppervlak en hij laat ook een onvoorstelbare marring achter !
                                        Dus je kan niet mooi finishen en dan met een finishing pad en finishing polish afwerken, je moet nog met een zware polish werken na het gebruik van deze pad alvorens te finishen.

Dus naar mijn mening een goede pad voor zware correctie op vlakke oppervlakken
                                        Dus in mijn geval (enkel voor cabje), toch maar beter voor de LC gaan?
                                        Die marring staat me niet aan. Is deze minder bij de oranje LC?

Comment

Dus in mijn geval (enkel voor cabje), toch maar beter voor de LC gaan?
                                          Die marring staat me niet aan. Is deze minder bij de oranje LC?
                                          De LC oranje pad is geen Heavy cut pad zoals die van chemical guys.
                                          Daarvoor heb je bij LC de gele pad, maar voor DA gebruik raad ik die ook af ook vanwege de marring.

De oranje pad is een light cut pad. Deze heeft iets minder correctie kracht, maar hij werkt véél mooier af. Met de oranje LC pad zou je gewoon een finishing pad kunnen nemen en daarna finishen. (enkel aan te raden voor mensen met ervaring ... )

Comment

Working...
                                          X