Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prijs - Kwaliteit. Welk merk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Prijs - Kwaliteit. Welk merk?

Ik ben zot van de Meguiars producten maar ze zijn wel vrij kostelijk.

Ik heb momenteel
    - Meg. Gold Class Carwash (elke wasbeurt)
    - Meg. 2 soft buff terry towels (ik wrijf hiermee de gehele wagen nog eens af na het drogen met een kunstzeem, kan dit kwaad voor krassen ofzo?)
    - Spons
    - Motip Kunstzeem in koker voor het drogen
    - Cleaner Wax (nog niet gebruikt), eens om de 3/4 maanden gebruiken zal voldoende zijn veronderstel ik?

De spons ga ik dit weekend vervangen waarschijnlijk door een Wash Mitt (meg. 18,50eu.)
    en mss het kunstzeem door de water magnet (meg. 25,50eur.)
    Verder dacht ik nog de Smooth Surface clay kit Meg. aan te schaffen (40,70eu.) en een produkt voor de velgen + brush.

Of zijn er alternatieven?
    Zijn er goedkopere en kwalitatief even sterke producten die op de markt zijn in vergelijking met meguiars?
    Welke merken kunnen jullie aanraden?

Zo zijn er nog verschillende merken Poorboys, Mothers, Turtle Wax,....
    - Opel Speedster Driver -
    http://speedster1282.webs.com/

Op AutoDetailing.be zijn er velen die andere alternatieven gebruiken. Sommigen zijn zelfs beter dan Meguiars. Je moet maar eens een kijkje nemen.

Comment

Ik maak zelf regelmatig gebruik van het Amerikaanse merk Chemical Guys. Ze hebben een ruim assortiment waar voor hobbyist tot professional wel iets te vinden is. De producten verwerken zich in het algemeen erg makkelijk en de kwaliteit is hoog. Tov. Meguiars vind ik de prijzen een stuk gunstiger.

Comment

Is er ergens een overzicht van Chemical guys verdelers in belgie, ik heb wel 1 gevonden in putte maar dat is wat ver
        - Opel Speedster Driver -
        http://speedster1282.webs.com/

Comment

Ik ben niet tevreden geweest over mijn TE dure aankoop van Maguaris producten! Over 2 maanden heb ik mijne 328i volledig(ook met de Maguaris te dure poliermachien) producten gedaan om nu als resultaat dat het mat van de lak er terug door komt. Nu niet dat het met Turtel Wax(mijn vorig merk/product) niet zou doorkomen, maar gezien de dure prijs van Maguaris had ik er meer van verwacht. Niet dus! Gewoon even goed als een ander merk is wat ik hiervan ondervonden heb

Ook de Ultimate Quik detailer vind ik overroepen.

Zoveel werk en tijd ingestoken om elk appart product aan te brengen(Gekleit, de Ultimate Compoud, Deep Crystal Polish, Deep Crystal Carnaub Wax) om vast te stellen dat een 3 in 1 van Turtel Wax even goed was(even goed zijn werk deed).

Over het kleien ben ik dan wel zeer tevreden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sir.bongiovi Bekijk Berichten
            Is er ergens een overzicht van Chemical guys verdelers in belgie, ik heb wel 1 gevonden in putte maar dat is wat ver
            Neem anders een contact op met
            http://www.chemicalguys.eu/start.php?main.php misschien kunnen ze je verder helpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
              Ik ben niet tevreden geweest over mijn TE dure aankoop van Maguaris producten! Over 2 maanden heb ik mijne 328i volledig(ook met de Maguaris te dure poliermachien) producten gedaan om nu als resultaat dat het mat van de lak er terug door komt. Nu niet dat het met Turtel Wax(mijn vorig merk/product) niet zou doorkomen, maar gezien de dure prijs van Maguaris had ik er meer van verwacht. Niet dus! Gewoon even goed als een ander merk is wat ik hiervan ondervonden heb

Zoveel werk en tijd ingestoken om elk appart product aan te brengen(Gekleit, de Ultimate Compoud, Deep Crystal Polish, Deep Crystal Carnaub Wax) om vast te stellen dat een 3 in 1 van Turtel Wax even goed was(even goed zijn werk deed).

Helaas in Meguiars in België TE duur. Als je kijkt in de USA of Engeland dan zijn de prijzen vaak de helft. Ik vind wel dat er kwalitatief hoogwaardige producten tussen zitten waar ikzelf goede resultaten mee heb bereikt. Wil je echter goede kwaliteit voor een hele redelijk prijs kijk dan eens naar het al eerde door mij genoemde Chemical Guys of Autoglym. Vooral de all in one Super Resin Polish in combinatie met de sealant Extra Gloss Protection is een zeer duurzame en mooie combinatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten

Aan de produkten van MEGUIARS zal het niet liggen ,eerder aan de manier van toepassen !
                Ik heb al extreme geoxydeerde lakken gepolijst met Meguiars compounds-polishes en glazes en deze blijven mooi glanzend en worden niet meer mat of dof !

Comment

Kan je nergens in een webshop in het buitenland producten van Meguiars kopen? Je betaald dan wel verzendingskosten maar soms kan dat nog goedkoper uitkomen dan hier in Be kopen. Ik start binnenkort eens een zoektocht en laat dan wel weten hoe het gelopen is.

Het is altijd hetzelfde liedje hier, invoerders maken prijsafspraken met hun verkopers en de consument is de dupe.

Comment

Deze heeft lage vervoerskosten:

Comment

Dodo juice producten,
                      Poorboys prodcucten
                      Blackfire dingen
                      Allemaal dingen op hetzelfde of zelfs hogere nivau dan Meguiars en allemaal te krijgen bij Bert...

Als ik dan toch eens iets moet hebben/proberen dat bert niet heeft, dan bestel ik bij

Comment

Niet heel veel producten maar toch wel al iets.

Comment

1Z, als je daar nog ergens kunt aan geraken, vind ik ook een grote aanrader.
                          'n Duits merk dat al heel lang meegaat, maar ik vind 't nog altijd heel fijn werken daarmee. De Hartglanz-wax gaat imo aanzienlijk langer mee dan Meguiars-alternatieven en doet 't qua diepe glans imo zelfs beter dan de pokkedure NXT Tech Wax (€ 30 voor een bus, 1Z-alternatief kost maar een € 7-8 -> Meguiars heeft me daar maar 1x liggen gehad hoor). Ook de Raindance Wash-shampoo van 1Z vind ik een evenwaardig, doch goedkoper alternatief. De Polish van 1Z heb ik nog niet geprobeerd, daar moet eerst men Turtle Wax pot 's voor leeggeraken, die ik overigens niet eens zo slecht vind.

Wss zullen de die-hards veel producten beter vinden, maar zolang 't makkelijk werkt en je er een degelijk resultaat mee kunt behalen, dat nog 's lang goed blijft zonder daarvoor tussentijds met extra producten aan de slag te moeten, dan vind ik 't goed genoeg.

-edit-
                          Riwax heeft imo ook leuk materiaal, vooral de microvezelpoetsdoeken vind ik magistraal.
                          Ik betrap de kuisvrouw er soms op dat ze ze ook gebruikt.
                          Last edited by sibi; 24/06/2009, 22:40.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Working...
                          X