Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Polish voor zachte lak.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke Polish voor zachte lak.

Ik heb onlangs een Suzuki gepolijst.
    De lak van deze auto was erg zacht. Aangezien de krasjes nogal meevielen was Poorboy's SSR1 op een witte Lake Country pad voldoende. Over de 'finish' was ik echter niet tevreden. Ik ben nog één keer rond moeten gaan met Poorboy's Polish op een zwarte pad.
    Ik vraag me af of er een lichte compound (zoals Poorboy's SSR1) bestaat die op een zachte lak met een witte pad wel mooi finished zodat ik niet nog een keer met de polish / zwarte pad hoef rond te gaan.

Oorspronkelijk geplaatst door Moniek Bekijk Berichten
    Ik heb onlangs een Suzuki gepolijst.
    De lak van deze auto was erg zacht. Aangezien de krasjes nogal meevielen was Poorboy's SSR1 op een witte Lake Country pad voldoende. Over de 'finish' was ik echter niet tevreden. Ik ben nog één keer rond moeten gaan met Poorboy's Polish op een zwarte pad.
    Ik vraag me af of er een lichte compound (zoals Poorboy's SSR1) bestaat die op een zachte lak met een witte pad wel mooi finished zodat ik niet nog een keer met de polish / zwarte pad hoef rond te gaan.
    Ik vrees dat je op een zachte lak steeds met een finishing pad zal moeten afwerken.

Je kan dan beter SSR2 op een witte pad gebruiken voor correctie.
    En dan SSR1 op een zwarte finishing pad om af te werken.

Dit is nu eenmaal het "probleem" met zachte lakken, mooi afwerken is erg moeilijk

Comment

Dank voor je advies Bert. Ik begrijp dat 2 'passes' min of meer onoverkomelijk is. Eigenlijk min of meer de methode die ik uiteindelijk heb toegepast.
      Inderdaad best lastig werken zo'n zachte lak. Werk je de korrel niet volkomen door (korrel niet helemaal afgebroken) dan veeg je er snel weer vegen in bij het afnemen. Werk je TE lang door (compound te droog), hetzelfde verhaal, je veegt er snel vegen in bij het afnemen.
      Even wennen als je alleen middelharde en harde lakken gewend bent.

Comment

Working...
      X