Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog Swirls na Polish SSR2 en SSR1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nog Swirls na Polish SSR2 en SSR1

    Ik heb in het weekend mijn VW polo van 2006 zwarte pareleffect eens onder handen genomen.

    Ik heb niet machinaal gewerkt en na het polishen waren de krassen en swirls er nog.

    Ik heb gebruik gemaakt van de Poorboys SSR2 en Daarne SSR1 producten en een dodo juice harige pad alsook getest met een Meg's Foampad.

    Wat kan de rede zijn dat ik nog steeds die swirls en krassen niet wegkrijg?

    Sommige plekken zijn wel beter als voordien maar nergens echt volledig weg...

  • #2
    Dat ligt hoogst waarschijnlijk aan het feit dat je zonder machine werkt.
    Manueel heb je zoals je zegt wel een verbetering, maar alles wegkrijgen is praktisch onmogelijk... Zeker op die VW lak.

    Comment


    • #3
      Mijn ervaring is dat je met de hand swirls/krassen niet wegkrijgt. Harde Volkswagenlak kan het best machinaal aangepakt worden. Ikzelf heb goede resultaten bereikt met het merk Menzerna. Dit is speciaal voor hardere lakken. Wel wat moeilijk verkrijgbaar. Het wordt echter ook onder de naam Blackfire verkocht bij Bert van Wax-it. Mail hem anders eens voor advies.

      Comment


      • #4
        Ik heb bij mijn auto zelfs mét SSR2 én machinaal polieren de swirls niet 100% weg gekregen dus, zoals hier reeds is gezegd, gaat handmatig polieren zeker niet voldoende zijn op een harde VW lak.

        Comment


        • #5
          ssr2.5 of 3 gebruiken.

          Met den 2 kreeg ik de mijn ook niet uit de audi.

          Op de ford van ons ma werkt het dan weer perfect

          Comment


          • #6
            Op een harde lak is is het vaak niet nodig om zo'n grove korrel als SSR3 te nemen. De hardheid van de korrel is veel meer van belang dan de grofheid. Zoals ik eerder melde zou ik eens naar de Blackfire compound uitkijken. Deze is uitstekend geschikt voor harde lakken maar wel machinaal verwerken.

            Comment


            • #7
              Ik mag bij Meganecc eens gaan testen met zijn Machine binnenkort. Ik wil eerst zeker zijn dat ik resultaat haal alvorens zelf de aanschaf te doen van de machine.

              Dit weekend eens proberen met de SSR1 en SSR2 op mijn andere VW auto, een zwarte Golf VI. Hier zijn ook al wat lichte swirls in hier en daar. maar is ook harde lak dus zal waarschijnlijk niet veel geven.

              Anyway al thx voor de info en zal ook eens die blackfire producten proberen. Maar ik zit nu met die Poorboys bussen dus ga deze wel eerst opgebruiken :p

              Comment


              • #8
                Onlangs een DAP500 starterspakket aangeschaft met SSR2.5 en SSR1 bij.
                Op een oranje pad en op stand 5 met SSR2.5 en ik heb de indruk dat het niets doet op mijn BMW lak.
                In de zon zie ik nog steeds alle swirls, lak voelt wel glad en glanst wel, maar de swirls blijven.

                Ik had gehoopt dat deze er net uit gingen gaan.
                En ik maar hopen dat ik zo'n super effect kreeg zoals op al die fotos waar ze zo'n helftje doen en de andere helft niet.

                Wat doe ik verkeerd?
                1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door davidk Bekijk Berichten
                  Onlangs een DAP500 starterspakket aangeschaft met SSR2.5 en SSR1 bij.
                  Op een oranje pad en op stand 5 met SSR2.5 en ik heb de indruk dat het niets doet op mijn BMW lak.
                  In de zon zie ik nog steeds alle swirls, lak voelt wel glad en glanst wel, maar de swirls blijven.

                  Ik had gehoopt dat deze er net uit gingen gaan.
                  En ik maar hopen dat ik zo'n super effect kreeg zoals op al die fotos waar ze zo'n helftje doen en de andere helft niet.

                  Wat doe ik verkeerd?
                  Helaas is de Poorboy's SSR serie meer geschikt voor zachte en middelharde lakken. Duitse lakken staan in het algemeen bekend als hard/zeer hard. Volgens mij verkoopt Bert ook Blackfire compounds welke uitstekend geschikt zijn voor harde lakken. Neem anders even contact met hem op.

                  Comment


                  • #10
                    Probeer Meguiars M105 eens, je zal versteld staan welk resultaat je hiermee kan bereiken !
                    In vele gevallen hoef je na M105 zelfs niet meer te verfijnen en kan je direct overgaan tot sealant of wax,soms kan je lichte marring hebben,indien dit zo is gewoon finishen met M205 of M80 of SSR1 !

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door davidk Bekijk Berichten
                      Onlangs een DAP500 starterspakket aangeschaft met SSR2.5 en SSR1 bij.
                      Op een oranje pad en op stand 5 met SSR2.5 en ik heb de indruk dat het niets doet op mijn BMW lak.
                      In de zon zie ik nog steeds alle swirls, lak voelt wel glad en glanst wel, maar de swirls blijven.

                      Ik had gehoopt dat deze er net uit gingen gaan.
                      En ik maar hopen dat ik zo'n super effect kreeg zoals op al die fotos waar ze zo'n helftje doen en de andere helft niet.

                      Wat doe ik verkeerd?
                      Veel hangt af van techniek hoor. Het zal nooit van de eerste keer perfect zijn.
                      Je moet een polish of compound steeds op de juiste wijze verwerken. Gebruik je teveel product dan ga je met de machine eigen gewoon de polish wat rondroeren over de lak. Gebruik je te weinig dan zal je niet genoeg correctiekracht hebben.

                      In principe moet je met 2.5 op een oranje pad al een mooi resultaat kunnen krijgen. Let op, op een E30 kan je meerdere stappen nodig hebben. Met een DAP zal je nooit met 1 stap een zware correctie kunnen verkrijgen.

                      Ik zou voorstellen dat je je even concentreert op 1/4 van bvb de motorkap en daarop werkt tot wanneer je tevreden bent met het resultaat.
                      Eens je het resultaat hebt weet je wat je zal moeten doen op de rest van de wagen.
                      Als je het resultaat pas kan evalueren na 1 of 2 dagen in de zon dan verlies je veel tijd.
                      Dus eerst even de techiek onder de knie krijgen op een klein oppervlak voor je de hele wagen doet is mijn advies

                      Comment


                      • #12
                        Hangt dan ook weer af van de weersomstandigheden, de hoeveelheid product dat je moet gebruiken heb ik ondervonden.

                        Of is dat een verkeerde opvatting?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door davidk Bekijk Berichten
                          Onlangs een DAP500 starterspakket aangeschaft met SSR2.5 en SSR1 bij.
                          Op een oranje pad en op stand 5 met SSR2.5 en ik heb de indruk dat het niets doet op mijn BMW lak.
                          In de zon zie ik nog steeds alle swirls, lak voelt wel glad en glanst wel, maar de swirls blijven.

                          Ik had gehoopt dat deze er net uit gingen gaan.
                          En ik maar hopen dat ik zo'n super effect kreeg zoals op al die fotos waar ze zo'n helftje doen en de andere helft niet.

                          Wat doe ik verkeerd?
                          Is het een oudere BMW-lak of een nieuwere?
                          De hedendaagse BMW-lakken zijn zeer goed te doen met de SSR-reeks vind ik. Met oudere BMW-lak nog geen ervaring.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                            Hangt dan ook weer af van de weersomstandigheden, de hoeveelheid product dat je moet gebruiken heb ik ondervonden.

                            Of is dat een verkeerde opvatting?
                            De hoeveelheid zal niet veel verschil, met de mannier van werken. Bij warm weer zal je polish sneller droog zijn en dan moet je eventueel wat water bijvoegen via een sprayertje.
                            Bij vochtig weer gaat je polish minder snel verwerken, bij koud weer breekt hij soms moeilijkaf ...

                            maar de SSR reeks heeft hier eigenlijk weinig last van, je mag die zelf in de volle zon gebruiken als je wil ...
                            Daarom dat ik voor beginners meestal de SSR reeks aanraadt.
                            Blackfire (=Menzerna) is een stuk krachtiger maar je moet al goed weten hoe een polish of compound te verwerken, hoeveel te gebruiken aangezien die veel gevoeliger is voor bovenstaande zaken. Koud / warm, droog / vochtig, ...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                              Is het een oudere BMW-lak of een nieuwere?
                              De hedendaagse BMW-lakken zijn zeer goed te doen met de SSR-reeks vind ik. Met oudere BMW-lak nog geen ervaring.

                              http://autoforum.be/showthread.php?t=38885
                              Oude bmw lakken zijn evengoed of misschien zelf beter te doen met SSR. Het verschil is gewoon dat de oude lakken 5 tot 10x ouder zijn en dus ook al zoveel meer en diepere schade hebben. Je moet dus soms meerdere applicaties doen om alles evengoed te verwijderen.

                              It's that simple

                              Comment


                              • #16
                                bedankt voor de tips, tis een E36 uit 1994 met een grijze metallic lak.

                                stel je neemt een nieuwe pad uit de verpakking, is het dan de bedoeling dat je deze eerst zo'n beetje overal insmeert met die SSR handel, of doe je er gewoon een kleine dots op en begin je eraan?

                                Heb hier trouwens ook een e36 uit 1993 staan, deze heeft een zwarte metallic lak, en hierop kreeg ik meteen resultaat met de SSR2.5. Over die grijze heb ik een stukje paneel wel 3x zolang liggen polieren met wat meer en dan eens wat minder product en toch zonder resultaat.
                                1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door davidk Bekijk Berichten
                                  bedankt voor de tips, tis een E36 uit 1994 met een grijze metallic lak.

                                  stel je neemt een nieuwe pad uit de verpakking, is het dan de bedoeling dat je deze eerst zo'n beetje overal insmeert met die SSR handel, of doe je er gewoon een kleine dots op en begin je eraan?

                                  Heb hier trouwens ook een e36 uit 1993 staan, deze heeft een zwarte metallic lak, en hierop kreeg ik meteen resultaat met de SSR2.5. Over die grijze heb ik een stukje paneel wel 3x zolang liggen polieren met wat meer en dan eens wat minder product en toch zonder resultaat.
                                  Als je een verse pad hebt moet je de eerste maal wat meer opdoen. Een kruis trekken of een ring maken is wat meestal gedaan wordt.
                                  Hierna moet je eigenlijk gewon bijvullen door een aantal druppel te gebruiken aangezien de pad al polish opgenomen heeft ...
                                  Dit is meer kwestie van ervaring, en er zij geen maten op te plakken hoeveel je er exact moet op aanbrengen ...

                                  Waar je wel moet op letten is dat je na het verspreiden van je polish of compound meteen naar een hoge snelheid gaat, het is namelijk wanneer de korrel het grootste is en de snelheid het hoogste ligt dat je maximale correctiekracht hebt !

                                  Je moet ook geen schrik hebben om standje 6 te gebruiken hoor

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik verdeel eerst op standje 2.5 - 3 en ga daarna door naar stand 5 of 6. Als vuistregel stand 5 bij een product dat sneller droogt en stand 6 bij een product dat daar minder last van heeft . Mijn ervaring is dat Poorboy's niet sneldroog is. Vooral in het begin beweeg ik niet te snel links <=> rechts of boven <=> beneden. Zoals Bert al zegt is dan de slijpkracht van de korrel het groots en doet dan het meeste werk.
                                    Last edited by ; 16/07/2009, 20:13.

                                    Comment


                                    • #19
                                      6 gaat echt hard, 5 is nog aangenaam om op te werken .
                                      ja ook over de beweging, beter om heel traag baantjes te trekken? of toch eerder met wat snelheid erover?

                                      of is dat weer iets dat je met ervaring wel zal zien omdat het op elke lak wel wat anders is en met elk product ook weer anders is?

                                      en dan nog eens een vraag, hoelang doe je ongeveer met een pad?
                                      Last edited by davidk; 17/07/2009, 17:00.
                                      1995 Honda Civic EG4 1.5 dxi -

                                      Comment


                                      • #20
                                        ik spray altijd over een nieuwe of droge pad eerst met water of detail spray, alvorens je polijstmiddel aan te brengen. werkt naar mijn mening prettiger. Na het vochtig maken van de pad effe laten draaien over je hand...
                                        Last edited by ; 21/07/2009, 10:57.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X