Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
autopoetser.be bedoelt dat hij de pad op laag toerental even over zijn hand laat draaien om de pad te primen,zeker met een rotary !
Met een DA ( excenter zoals DAP-G220-KRAUSS DB5200 )) kan je dit zonder probleem zelfs op stand 5-6 doen , toerental van een DA zijn geen RPM ( revolutions per minute ) maar OPM ( orbit per minute- planetaire omwenteling per minuut ) !
Dit staat voor de keren dat de backingplate een excentrische beweging maakt ( buitenwaartse beweging vanuit het middelpunt) per minuut ,dit word dan nog eens aangevuld door een ronddraaiende beweging ( RPM) , vandaar de benaming DA ( dual action)
Een rotary daarentegen maakt enkel een ronddraaiende beweging ( RPM ) !
ik spray altijd over een nieuwe of droge pad eerst met water of detail spray, alvorens je polijstmiddel aan te brengen. werkt naar mijn mening prettiger. Na het vochtig maken van de pad effe laten draaien over je hand...
Werkt inderdaad heel goed deze methode, doe ik ook altijd !
Comment