Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag evaluatie van m'n detail-routine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Graag evaluatie van m'n detail-routine

Ik ben bezig m'n wagen nog eens een "volledige" kuisbeurt te geven.
    Heb net de motorkap gedaan, maar ik heb zo het gedacht dat ik er wat teveel tijd insteek en misschien ook wat dubbel/onnodig werk doe.
    Het is een fantoom-zwarte audi en ik werk machinaal met een Flex3401 (geen rotary)

1. Foamen met meguiars Hyperwash
    2. 2 emmer-methode met meguiars Shampoo Plus & wash mitt
    3. poorboys clay met poorboys spray & wipe
    4. menzerna RD3.02 met LC CCS oranje (light cutting pad)

tot hiertoe alles dik in orde, proper en swirls zijn volledig weg

5. menzerna PO85RD met 3M (geel) polishing pad
    6. Blackfire gloss enhacing polish met 3M (blauw) finishing pad
    7. Blackfire Wet Diamond All Finish Paint Protection met LC CCS zwart (glazing pad)
    8. Blackfire Midnight Sun Ivory Carnauba Paste Wax

De pads in stap 6 & 7 maken volgens mij niet veel uit omdat het product evengoed handmatig kan aangebracht worden ... gewoon zachte pads om het product sneller te kunnen aanbrengen dan handmatig

Nu vind ik wel dat stap 5, 6 en 7 zo goed als geen verbetering geeft?
    Stap 8 volgens mij ook niet echt veel (tot het begint te regenen natuurlijk).

Is er iemand met meer ervaring die mij kan zeggen welke stappen ik gerust kan weglaten?
    Audi A5 2.7TDI Multitronic

Hallo. Je keuze van produkten is in ieder geval uitstekend!
    De stappen zijn zonder meer goed gekozen. Indien goed uitgevoerd zullen ze allen IETS aan het resultaat toevoegen. Ik zou er geen weglaten.
    Persoonlijk zou ik stap 7 en 8 handmatig doen. Persoonlijk vind ik dat makkelijker en sneller werken.
    Met Menzerna 3.02 / oranje pad heb je waarschijnlijk al heel wat krassen uit je lak gehaald. De volgende keer kun je misschien met één polijststap uitkomen ipv. 2. Dat scheelt al heel veel tijd.
    Stap 8 zou je bijvoorbeeld ook pas na een week kunnen doen bij de volgende wasbeurt. Dan kun je het werk iets verspreiden.

Comment

Working...
    X