Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Leder reinigen + voeden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat doen jullie met lederen zetels met verluchting?

Kan de conditioner of cleaner daar niet in lopen? En hoe verhinder je dat?

Comment

Kan in principe geen kwaad, mits je wel voorzichtig en secuur te werk gaat.
      Als je een klots product op die zetel gooit en in het wild weg wat gaat wrijven komt het natuurlijk niet goed

Maar gebruik je het product spaarzaam en zoals het hoort, no problemo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
        Kan in principe geen kwaad, mits je wel voorzichtig en secuur te werk gaat.
        Als je een klots product op die zetel gooit en in het wild weg wat gaat wrijven komt het natuurlijk niet goed

Maar gebruik je het product spaarzaam en zoals het hoort, no problemo
        Dus best op je doekjes / borstel doen en dan pas op het leder, neem ik aan?

Comment

Vind ik inderdaad prettiger werken, je kunt zo preciezer werken en het product blijft waar jij dat wilt en loopt niet in naden e.d.

Succes en we zullen het resultaat hier wel zien denk ik

Comment

Bedankt voor de uitleg ccc

Comment

die haartjes van dat borsteltje... kan je dat "beschrijven"? want ik heb de gliptone set, maar geen borsteltje. en 'k heb hier in de euroshop zo'n gelijkaardig zien liggen, maar ik weet natuurlijk niet of die van hetzelfde materiaal zijn
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Het heeft veel weg van een 'gewoon' nagelborsteltje, maar de haartjes zijn toch iets soepeler en naar mijn mening minder hard.

Bedenk goed dat een te zacht borsteltje niet gaat werken aangezien de haren dubbel klappen en je de poriën nog niet reinigt, een te hard borsteltje zal schade gaan aanbrengen aan het leder / verf.
                Sowieso nooit te hard drukken bij het reinigen en nooit ruw gaan schrobben, dat is de succesformule om je lederen interieur te verpesten

Comment

Mag ik de gliptone ook op het stuur gebruiken?

Comment

Ik weet niet of ik de vraag hier maar moet stellen, of beter een nieuw topic kan aanmaken, maar ik ben dus ook bezig mijn zwarte leren zetels een nieuw tweede leven te bezorgen.

Zo ziet het grootste gedeelte eruit:

zo ziet een slecht stuk eruit aan de linkerkant (waarschijnlijk veel gebruikt):

De bestuurderszetel ziet er eigenlijk nog het beste uit.

Hoe kan ik vooral dat laatste best aanpakken? Neem aan dat ik wat moet herkleuren, of zal het zijn kleur terug krijgen door het goed te voeden?

En is dat reinigen echt zo fanatiek nodig? Het ziet er toch niet echt vuil uit? En APC 1:10 is ideaal om het te reinigen?

verder voor het voeden had ik ook bodymilk gehoord, of bijenwas met lanoline...wat is het beste voor een redelijke prijs? (ik wil geen 50 EUR uitgeven aan die producten als het niet nodig is)

Comment

zou ik beter de foto's in een nieuw topic plaatsen met als titel 'lichte kleurschade zwart leder' of zo?

Comment

Maar nee, ik had het gewoon niet gezien

Ik zou eerst eens beginnen met het leer goed te reinigen en te voeden. Dat voeden mag gerust een aantal keer achter mekaar zijn bvb 3x in een week.

Ikzelf gebruik de Glipstone twins. Eventueel met een borsteltje om echt goed te kunnen reinigen.

Ik zou kijken hoe het er dan uitziet. Dan kan je nog beslissen of je het wilt verven of niet. Persoonlijk zou ik dat niet doen denk want het leer ziet er (op foto alleszins) toch nog vrij goed uit. Enkel vuil en in need of some care. Leer mag er gerust wat 'geleefd' uitzien op en oudere wagen
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

zal eens een aantal weken 'voeden' en dan opnieuw posten!

Comment

Vergeet niet dat het reinigen ook zeer belangrijk is! 1x goed reinigen dus en dan een keer of drie voeden.
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                            X