Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kan in principe geen kwaad, mits je wel voorzichtig en secuur te werk gaat.
Als je een klots product op die zetel gooit en in het wild weg wat gaat wrijven komt het natuurlijk niet goed
Maar gebruik je het product spaarzaam en zoals het hoort, no problemo
Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car CleaningBekijk Berichten
Kan in principe geen kwaad, mits je wel voorzichtig en secuur te werk gaat.
Als je een klots product op die zetel gooit en in het wild weg wat gaat wrijven komt het natuurlijk niet goed
Maar gebruik je het product spaarzaam en zoals het hoort, no problemo
Dus best op je doekjes / borstel doen en dan pas op het leder, neem ik aan?
die haartjes van dat borsteltje... kan je dat "beschrijven"? want ik heb de gliptone set, maar geen borsteltje. en 'k heb hier in de euroshop zo'n gelijkaardig zien liggen, maar ik weet natuurlijk niet of die van hetzelfde materiaal zijn
Het heeft veel weg van een 'gewoon' nagelborsteltje, maar de haartjes zijn toch iets soepeler en naar mijn mening minder hard.
Bedenk goed dat een te zacht borsteltje niet gaat werken aangezien de haren dubbel klappen en je de poriën nog niet reinigt, een te hard borsteltje zal schade gaan aanbrengen aan het leder / verf.
Sowieso nooit te hard drukken bij het reinigen en nooit ruw gaan schrobben, dat is de succesformule om je lederen interieur te verpesten
Ik weet niet of ik de vraag hier maar moet stellen, of beter een nieuw topic kan aanmaken, maar ik ben dus ook bezig mijn zwarte leren zetels een nieuw tweede leven te bezorgen.
Zo ziet het grootste gedeelte eruit:
zo ziet een slecht stuk eruit aan de linkerkant (waarschijnlijk veel gebruikt):
De bestuurderszetel ziet er eigenlijk nog het beste uit.
Hoe kan ik vooral dat laatste best aanpakken? Neem aan dat ik wat moet herkleuren, of zal het zijn kleur terug krijgen door het goed te voeden?
En is dat reinigen echt zo fanatiek nodig? Het ziet er toch niet echt vuil uit? En APC 1:10 is ideaal om het te reinigen?
verder voor het voeden had ik ook bodymilk gehoord, of bijenwas met lanoline...wat is het beste voor een redelijke prijs? (ik wil geen 50 EUR uitgeven aan die producten als het niet nodig is)
Ik zou kijken hoe het er dan uitziet. Dan kan je nog beslissen of je het wilt verven of niet. Persoonlijk zou ik dat niet doen denk want het leer ziet er (op foto alleszins) toch nog vrij goed uit. Enkel vuil en in need of some care. Leer mag er gerust wat 'geleefd' uitzien op en oudere wagen
Comment