Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke roterende polijstmachine?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke roterende polijstmachine?

Na genoeg geoefend te hebben met de excentrische machine is het tijd voor de big boy's toy's een roterende machine.Welke machine hebben jullie,en waarom juist deze.
    Merk
    Prijs/kwaliteit
    gebruiksvriendelijkheid.

Oorspronkelijk geplaatst door stijntjeraes Bekijk Berichten
    Na genoeg geoefend te hebben met de excentrische machine is het tijd voor de big boy's toy's een roterende machine.Welke machine hebben jullie,en waarom juist deze.
    Merk
    Prijs/kwaliteit
    gebruiksvriendelijkheid.
    Persoonlijk nog altijd geen betere machine gebruikt dan de makita.
    Heb onlangs nog een nieuwe gekocht en terug een makita genomen

Ligt lekker in de hand, maar wel iets te zwaar. Maar het gewicht geeft hem ook zijn stabiliteit wat ik ook wel goed vind.

De metabo is lichter, maar zijn laagste snelheid ligt iets te hoor. Goed voor correctie, dat wel.

De nieuwe flex toestellen blijken ook héél goed te zijn, maar ik heb er zelf nog niet meer gewerkt.

Bespaar iig niet op de machine en koop een bekend merk. De meeste goedkopere merken of clonen van de gekende merken werken met een electronisch geregeld toerental en bij belasting wil het toerental nogaf eens varieëren. Dus dat werkt echt niet prettig en zal dan nog eens voor hologrammen kunnen zorgen.

Comment

Bert,alvast bedankt voor de info welk type is het die makita en richtprijs?????

Comment

Zoals Wax-it zegt, is makita heel goed, enkel naar mijn mening ook te zwaar, ideaal voor grote vlakken te doen.
        Heb destijds hier ook mee gewerkt, nog een nadeel is omdat hij zwaar en groot is, dat hij niet zo "wendbaar" is weet niet juist hoe het uit te leggen, maar jullie zullen me wel begrijpen.
        Ikzelf werk nu al 3 jaar met Flex, en ben er uitermate tevreden van, hier heb je ook toestellen in als de Makita, maar ook de kleinere versie ervan is verkrijgbaar, en die heb ik. enigste nadeel van dit toestel is dat ze nogal warm worden in de kop, waar de overbrenging zit.
        Festool heeft nu ook een polijstmachine en hier zit een dubbele overbrenging in, wat ervoor zorgt dat warmte ontwikkeling minimaal is. Reken wel bijna 1/3 duurder dan de Flex.
        Flex 2 jaar garantie tss 300 a 350 euro dacht ik, Makita 2 jaar geen idee van prijs, Festool 3 jaar.gaat al snel rond 450 a 500 euro zitten
        hopelijk ben je hier wat mee ;-)
        Last edited by ; 18/07/2009, 18:07.

Comment

Bedankt autopoetser,die festool vind ik persoonlijk iets te duur,ik kan dat niet inbrengen als kosten hè.

Comment

Als je veel (dagelijks) werkt, is een goede machine gewoon een pré.
            De goedkopere varianten zijn het toch net niet of lopen bij druk terug in toerental.........dat trekt op niets.

Zelf werk ik naar volle tevredenheid met de AEG PE 150.

Comment

Dagelijks heb ik de machine niet nodig hoor,1ne keer in de maand of zo.Maar wil wel een goede machine want daarna zou ik er toch spijt van hebben moest de machine mijn zin niet zijn.Denk voor zo een richtprijs van een goede 300 euro zal ik wel een machine vinden.
              Bedankt al voor de moeite.

Comment

Koop 1 maal tegoei, dat is het enige wat ik kan zeggen.
                Liever iets meer betalen voor een toestel dat volledig uw zin is dan iets minder en een toestel hebben waar je niet graag mee werkt
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

De machine is aangekocht het is de Makita geworden.Dit weekend heb ik ze.

Comment

goeie keuze! veel plezier ermee

Comment

trekt dien DAP500 op iets?

Comment

DAP500,KRAUSS DB5200,G220 zijn allemaal goeie machines.
                        Dit zijn geen rotary's maar DA 's (dual action polisher), een stuk veiliger( foolproof ) dan een rotary maar deze zijn niet zo krachtig, nochtans kan je met de juiste techniek en produkten super resultaten behalen qua lakcorrectie !
                        Als je geen ervaring hebt met polijsten van lak start je best met een DA,later kan je nog altijd een rotary aanschaffen .
                        Een DA is geen verloren geld want na polijsten met een rotary,werk je best nog eens na met een DA zodat er zeker geen hologrammen achterblijven op de lak !

Comment

thanks voor de info geert!

Comment

Working...
                          X