Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgen onderhouden

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Velgen onderhouden

Deze week is het zover donderdag om 09u00, mag ik hem ophalen mijn nieuwe aanwinst (Citroën C5 2.0 Hdi). Autozot als ik ben (en wie hier op 't forum ni ???) moest hij mooiere velgen hebben en nog wat meer natuurlijk . Dus er zitten 18" onder met 245 banden.
    Bij mijn vorige wagens ben ik er relatief goed in geslaagd om de velgen behoorlijk netjes te houden. Ik waste ze altijd met een borsteltje voor de hoeken en een klein schuursponsje (de blauwe, die zijn zacht en krassen niet) met een velgenreiniger (meestal deze van HG). Om de 10000 Km = om de 5/6 maand demonteerde ik ze om de binnenzijde eens grondig te reinigen en ze binnen en buiten met een goede polish te beschermen.
    Hoe gaan jullie te werk en hebben jullie soms nog nuttige tips om deze toch arbeidsintensieve klus te klaren?
    Alvast bedankt voor reacties.

Schuursponsje

Kijk hier eens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten

Wel versie die niet krassen, hé, kan je zelfs probleemloos op je koetswerk gebruiken, laat niet één krasje achter !!!
      Wel puik resultaat op de velgen van de BMW, zijn wel niet de gemakkelijkste velgen om mooi te houden, maar als ze proper en netjes zijn is dit een erg mooie velg. Thx voor de tip.
      Last edited by V-zesserke; 21/07/2009, 00:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
        Wel versie die niet krassen, hé, kan je zelfs probleemloos op je koetswerk gebruiken, laat niet één krasje achter !!!
        Wel puik resultaat op de velgen van de BMW, zijn wel niet de gemakkelijkste velgen om mooi te houden, maar als ze proper en netjes zijn is dit een erg mooie velg. Thx voor de tip.
        Spons = krassen IMHO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Topic closed.

Comment

Working...
          X