Zou dreft niet ideaal zijn om matte lak te wassen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
simonis mislukt, auto vol doffe vlekken
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenAllemaal oplapmiddeltjes die een tijdje werken en waarvan ze terug komen.
Heb hier ook een hele investering aan poliermachine, produkten van Maguiars gekocht omdat de verkoper zei "ge zult dat zien, met dat moet je dat doen en daarna dit aanbrengen en dat enz,.. en hij zal terug als nieuw zijn"
Na een maand lach je gewoon groen als je de doffe plekken terug ziet komen (ik heb het hier over mijne 328i)
Uw Auto5 producten zullen niet zoveel slechter zijn. Met TurtleWax lachen ze ook. Eigelijk zijn die 3 in 1(TurtleWax) nog het beste naar mijn eigen ervaring. Ze doen gewoon hetzelfde wat al de andere potjes doen die je nog eens appart moet kopen en aanbrengen.
Het enige wat ik goed vind is het werken met het poliermachiene en het kleien.
Op de volgende foto's is een testpaneel te zien dat machinaal gepolijst is met MEGUIARS , dit paneel heeft nog de originele lak ( 1967 !!! ) .
Dit paneel staat nu al een vol jaar in alle weersomstandigheden en is nog altijd glanzend en nog steeds niet dof !!!
TESTPANEEL VOOR
TESTPANEEL NA
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDan zijt ge:
OF ne prutser
OF ge gebruikt de foute producten
OF een combinatie van beide.
Ge moogt mij kar eens komen bezien. Die auto wordt regelmatig (lees, 3 keer per jaar) door zo ne "platte commerçant" onder handen genomen. Soms zit er al eens 6 maand tussen. Als ge doffe plekken vindt betaal ik u nen bak Duvel
Als mijn doffe plekken niet terug komen na 1 maand dan betaal ik jou 2 bakken Duvel's. Indien ze terug komen verwacht ik dat jij mij die 2 bakken geeft.(liefst Rodenbach als je dat niet erg vindt )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenEn mag ik vragen hoeveel tijd ge er hebt ingestoken...
voor een deftige detail-beurt Met lichte correctie op een excenter ben je al gauw +12 uur bezig...
Het werkt effectief, alleen moet je alles in de juiste volgorde doen en er voldoende tijd voor nemen...
Dat is het verschil, mensen die er hun hart en ziel in leggen , en mensen die te lam zijn om +/- 2 uur over hun auto te wrijven, en het dan afdoen als platte commerce...
Mijn wagen is even oud als die van u...+/- 2 jaar...
De meeste mensen denken nog altijd dat em "juist nieuw" is... maar ja ik steek er dan ook mijn tijd in
Als allles vanzelf moest gaan, en het was allemaal zo simpel dat iedereen het kon... dan had Bert van Wax-it geen werk he
2 uur voor een motorkap zal wel voldoende zijn zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk BerichtenAls je na een maand opnieuw doffe plekken hebt scheelt er iets aan je techniek,ofwel is er sprake van clearcoatfailure ( blanke lak beschadiging )
Op de volgende foto's is een testpaneel te zien dat machinaal gepolijst is met MEGUIARS , dit paneel heeft nog de originele lak ( 1967 !!! ) .
Dit paneel staat nu al een vol jaar in alle weersomstandigheden en is nog altijd glanzend en nog steeds niet dof !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenZou dreft niet ideaal zijn om matte lak te wassen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenEn mag ik vragen hoeveel tijd ge er hebt ingestoken...
voor een deftige detail-beurt Met lichte correctie op een excenter ben je al gauw +12 uur bezig...
Het werkt effectief, alleen moet je alles in de juiste volgorde doen en er voldoende tijd voor nemen...
Dat is het verschil, mensen die er hun hart en ziel in leggen , en mensen die te lam zijn om +/- 2 uur over hun auto te wrijven, en het dan afdoen als platte commerce...
Mijn wagen is even oud als die van u...+/- 2 jaar...
De meeste mensen denken nog altijd dat em "juist nieuw" is... maar ja ik steek er dan ook mijn tijd in
Als allles vanzelf moest gaan, en het was allemaal zo simpel dat iedereen het kon... dan had Bert van Wax-it geen werk he
ik kan daar gewoon niet meer tijd insteken, want na twee dagen is da spel(E46) terug vuil.
conclussie: ik ben ne tamme die niet graag zijn wagen ziet
Comment
-
@ beemer e46,
als je tevreden bent van het resultaat dat je bekomt met gewone produkten of Dreft dan moet je dat vooral blijven gebruiken !
Dat je auto blinkt met deze produkten dat laat ik in het midden , het hangt er allemaal vanaf welke normen je hiervoor hanteert ,m.a.w hoe hoog leg je de lat !
Dit onderdeel van het forum gaat over Detailing wat toch wel iets anders is dan auto's kuisen-poetsen.
De zogenaamde "superprodukten" zoals jij ze noemt zijn dan ook gericht op mensen die iets meer verlangen dan een gewoon zeep-reinigingsprodukt !
Dat een auto een gebruiksvoorwerp is dat klopt,een huis is dat ook !!
Kleding is ook functioneel en toch geven veel mensen daar dan weer een kapitaal aan uit,net zoals het opknappen en inrichten van hun huis !
Dit kan je dan ook afdoen als platte commercie,uiteindelijk komt het er op neer dat iedereen doet-koopt-gebruikt wat hij zelf wil !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
En een wagen blinkt altijd als hij net gewassen is, of je nu detailed of niet en voor de meeste mensen is dat genoeg. Maar dat zijn volgens mij mensen die geen wagenpassie hebben.
als ik nu bij mijn madam het voorspel oversla en ze gewoon eens keihard in de poes naai, ben ik dan homo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtendus omdat ik niet alle weken een uur of 5 met 18 producten op mijn wagen sta te wrijven heb ik geen autopassie?
als ik nu bij mijn madam het voorspel oversla en ze gewoon eens keihard in de poes naai, ben ik dan homo?
but so true...
Comment
-
@geert dr, dit onderdeel gaat over cleaning en detailing!
versta me niet verkeerd, ik vindt het tof, en heb respect voor mensen die zoveel tijd en geld steken in het "poetsen" van hun wagen.Ik zou graag het geduld en centen hebben om het ook te doen, maar als je fulltime gaat werken, en kinderen hebt is het niet gemakkelijk om te zeggen om 08.00: effe rustig zijn, ik ga vandaag mijn wagen poetsen en tegen het avondeten ben ik klaar.
Ik volg regelmatig de verslagen van jullie bezigheden, en sta altijd verstomd van de resultaten.
Maar ik kan er het geduld en de centen niet voor opbrengen, zoals 85% van de mensen dat niet kunnen
Comment
-
Het probleem is: één keer per jaar een halve dag aan je wagen werken betekent dat alle volgende wasbeurten op een uurtje klaar zijn, omdat het vuil heel wat moeilijker hecht op je auto en je het vuil er ook heel wat makkelijker af kan halen.
Overigens, zelfs als je niet die halve dag tijd erin steekt, maar wel die bus Dreft weg gooit en een zachte shampoo gebruikt, ga je veel beter de kwaliteit van je lak kunnen behouden. Zelfs na 13 jaar originele lak op mijn Audi kreeg ik soms de vraag ofdat ie opnieuw gespoten was... En toen had ik nog geen machine om die polish echt te doen werken.
Zeker als je lederen zetels hebt is het ook aangeraden om deze regelmatig correct te (laten) behandelen. Twee jaartjes niet verzorgen betekent dat je het nooit meer goed krijgt, terwijl behandeld leer veel langer meegaat en veel langer zijn originele kleur en structuur blijft behouden.
Comment
Comment