Zopas een nieuwe auto gekocht ( Hyundai i 30 cw ) , eens thuisgekomen heb ik gemerkt dat op de motorkap doffe vlekken zitten dit zou van de beschermfolie zijn , heeft hier iemand raad over . Ik ben ondertussen wel terug naar de dealer geweest en zij gaan hem eens goed poetsen om zo te hopen dat het weg is .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
doffe plekken na de bescherm folie
Collapse
X
-
Idd, als je nu al doffe plekken hebt is de kans groot dat die net veroorzaakt zijn door de dealer.
Als je op zeker wil spelen probeer je met de dealer te regelen dat zij betalen om de wagen door een detailer aan te laten pakken ...
Mits wat discussie komt dat normaal wel goed
Comment
-
Zulke doffe plekken kunnen ook veroorzaakt worden door vocht-condensatie die tussen de folie en de lak zit !
Goed in de gaten houden want dit kan op die plekken op termijn voor lakbeschadiging zorgen (clearcoatfailure ! )
Doordat de lak niet vrij kan ademen door de folie die er op zit kan het vocht zich onder de blanke lak nestelen met op termijn beschadiging tot gevolg !
Daarom zeg ik dit goed in de gaten te houden zodat dit eventueel onder garantie kan verholpen worden middels herspuiten !
Ik spreek uit ervaring want ik heb enige jaren geleden hetzelfde probleem ook meegemaakt bij een nieuwe Opel Astra die ik gekocht had ,deze is toen na 4 maand discussie's tussen mij en de dealer en importeur uiteindelijk gedeeltelijk herspoten geworden !!
Comment
Comment