Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die mitsu had zo een zachte lak dat hij niet met de rotary te detailen viel. Steeds weer marring en lichte pigtails.
Daarom gewoon de excenter genomen met SSR en een 100% resultaat gehaald.
Het was wel oppassen bij het afvegen van de polish om niet weer lichte krassen te trekken !
Zo zachte lak ! Precies boter
Ik heb hier anders nog zo ne Mitsu staan als ge nog eens wilt proberen.
uni-zwart
Ondertussen de eerste keer de auto onder handen genomen ... grotendeels volgens de instructies.
Ben zeer tevreden over het resultaat. Naarmate ik de techniek meer onder de knie krijg zal 't nog wel vlotter lopen denk ik.
In ieder geval: de combinatie van techniek en de Poorboys producten levert alvast een beter resultaat dan voorheen met de producten van BMW care. Ik ben verkocht ...
2 Wax-it.be - hebben jullie een "Turtle wax black box" in uw winkel? Of iets alternatief?
P.S. Ik zou graag eens langs passeren, maar jammer genoeg heb ik te weinig tijd voor het moment.
Was de wagen nu al bijna 9maand wekelijks op de correcte manier en staat altijd mooi behandeld, en toch komen er hier en daar swirls zichtbaar als je in de zon kijkt.
mss toch maar eens kijken achter een DAP kitje
This has to be a first.. and something that I am taking endless ribbing on. I'm wordering if anyone else may have heard of this.
Yesterday morning I waxed my 2005 C2S in the driveway. Right after finishing I wanted to drive to lunch. Got in the car and fired it up, and all of a sudden there were dashboard warning bells going off, the exclamation symbol lit, and I received the dreaded "System Fault visit Workshop" error on the dash. After a detailed conversation with the service manager about the issue, it was actually he that asked me if I had just waxed the car by chance. When I said yes, he siad he was 99% sure that a static discharge had blown a computer located behind the front bumper along with 2 associated relays.
He said he had seen it a few times previously. The dealer went ahead and ordered the parts so that he can get me going as soon as possible (warranty) I have an appointment for next Wednesday
Has anyone ever heard of such a thing? Seems too funny to be true.
This has to be a first.. and something that I am taking endless ribbing on. I'm wordering if anyone else may have heard of this.
Yesterday morning I waxed my 2005 C2S in the driveway. Right after finishing I wanted to drive to lunch. Got in the car and fired it up, and all of a sudden there were dashboard warning bells going off, the exclamation symbol lit, and I received the dreaded "System Fault visit Workshop" error on the dash. After a detailed conversation with the service manager about the issue, it was actually he that asked me if I had just waxed the car by chance. When I said yes, he siad he was 99% sure that a static discharge had blown a computer located behind the front bumper along with 2 associated relays.
He said he had seen it a few times previously. The dealer went ahead and ordered the parts so that he can get me going as soon as possible (warranty) I have an appointment for next Wednesday
Has anyone ever heard of such a thing? Seems too funny to be true.
Ik heb bij wax-it een lamswollen handschoen gekocht (prachtige was middel). Vroeger heb ik altijd met een microzevelhandschoen van Meguiars gedaan (heel goede wasschoen). Maar ik vind, als je hebt je auto gepolierd, gekleid (of hoe word dat juist geschreven?), gewaxt en gedaan (met all die toffe diengsjes), dan moet je alle twee pakken. Omdat die lamswollen handschoen doe je heel zachtjes, vrijv weg, en die microvezel ding vrijv je klein beetje harder, zeker?
En ik wil nu vragen aan die toffe gasten van WAX-IT of Is dat een beetje juiste verstaand van mij ?
Sorry mischien voor een domme vraag, maar ik heb nog nooit zo veel geld gestoken in mijn auto, qua was producten en all. En ik will beetje zeker zijn, dat ik ben toch wel een beetje in de goeie richting met all die schoentjes, shampoontjes, doekjes, waxjes en all die dingsjes bezig bent.
In het begin mischien, maar auto wasse en daarna kleien, dus in total ik was op zondag namiddag 4u bezig gewest. Is dat traag, of heel traag?
Ik heb bij wax-it een lamswollen handschoen gekocht (prachtige was middel). Vroeger heb ik altijd met een microzevelhandschoen van Meguiars gedaan (heel goede wasschoen). Maar ik vind, als je hebt je auto gepolierd, gekleid (of hoe word dat juist geschreven?), gewaxt en gedaan (met all die toffe diengsjes), dan moet je alle twee pakken. Omdat die lamswollen handschoen doe je heel zachtjes, vrijv weg, en die microvezel ding vrijv je klein beetje harder, zeker?
En ik wil nu vragen aan die toffe gasten van WAX-IT of Is dat een beetje juiste verstaand van mij ?
Sorry mischien voor een domme vraag, maar ik heb nog nooit zo veel geld gestoken in mijn auto, qua was producten en all. En ik will beetje zeker zijn, dat ik ben toch wel een beetje in de goeie richting met all die schoentjes, shampoontjes, doekjes, waxjes en all die dingsjes bezig bent.
In het begin mischien, maar auto wasse en daarna kleien, dus in total ik was op zondag namiddag 4u bezig gewest. Is dat traag, of heel traag?
Bon allereerst echt chapeau met de handleiding in de eerste post !
Als je het daarme nog niet verstaat, dan weet ik het ook niet meer
Maar wat ik met nu liep af te vragen, met de winter voor de deur... sneeuw, zout en dergelijke toetanden, wat voor wasbeurt geef je dan best? Of best gewoon niets doen en wachten tot het terug wat warmer wordt na 3 maanden?
Want als je van de lente tot de herfst je auto dan in 'topconditie' wilt houden (denk wel dat dit woord mag gebruikt worden) om dan in de winter alle grillen van moedertje natuur te mogen ondergaan...
Stelde mij juist hier rond de vraag wat dan de beste oplossing is.
Ook aangezien onze nieuwe Mini Cooper S beschikbaar gaat zijn vanaf december / januari, wordt de lak direct op de proef gesteld en aangezien het mijn eerste echte nieuwe aankoop is wil ik er wel alles om doen om ze zolang mogelijk in nieuwstaat te houden
Is er eigenlijk een regel met producten van Wax-it welk type product er voor welk merk van auto dient te gebruiken of is het allemaal gelijk voor de wet?
Het grootste probleem IMO is het weer. Het is snel donker in de week en het regent veel, veel wind etc etc. t is moeilijk een goed moment te vinden om de auto te wassen als dat buiten moet gebeuren. En dan durft het in de winter nog eens vriezen ook, dan is het helemaal uit den boze.
zout afspoelen met zoet water iedere keer als je thuiskomt is wel een must zeker?
Liefst dan wel (verwarmd) binnen zetten. Anders kan je de volgende ochtend de rubbers van je deuren trekken.
Of is dat afspoelen in de winter ook zo geen goed gedacht?
1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
Comment