Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
    Even naar de webshop van waxit gegaan ivm met het DAP900 V2 Gloss-it One Step Correction Kit.
    Nu staat het in mijn wenslijst, maar bestellen gaat dus niet?
    Hoe gaat dat verder? Aangezien ik deze wil bestellen (:
    Idd, de gloss enhancer is net uit stock gegaan die in deze kit zit. En als 1 onderdeel van de kit ontbreekt gaat de kit zelf uit voorraad.
    Er is echter een pallet gloss-it onderweg uit de US dus ik vermoed het ergens volgende week of begin de week erop (hangt af van hoe vlot het langs de douane geraakt) terug op voorraad te hebben.

    Op een paar uitzonderingen na hebben wij ervoor gekozen met een stock systeem te werken zodat product die langer dan een week uit stock zullen zijn als (niet op voorraad) gemarkeerd worden en niet te bestellen zijn.
    Dit om een zo vlot mogelijke afhandeling van de bestellingen te kunnen voorzien. In 95% van de gevallen worden onze bestellingen de dag erna uitgeleverd.

    Comment


    • Afwachten dan maar

      Comment


      • Ik heb gisteren mijn nieuwe wagen een eerste wasbeurt gegeven. Er zaten wel al redelijk wat hardnekkige vliegresten op de voorkant. Hoe kan ik dit voorkomen of in ieder geval gemakkelijker maken om te reinigen? Gewoon een beetje wax op de betreffende delen doen?
        Last edited by SToRM81; 16/09/2012, 12:36.
        '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
          Ik heb gisteren mijn nieuwe wagen een eerste wasbeurt gegeven. Er zaten wel al redelijk wat hardnekkige vliegresten op de voorkant. Hoe kan ik dit voorkomen of in ieder geval gemakkelijker maken om te reinigen? Gewoon een beetje wax op de betreffende delen doen?
          Best de hele wagen eens een degelijke beurt geven hè

          -> Clay, glaze en wax of sealant

          Dat maakt het achteraf sowieso al een pak fijner om te wassen en je lak is mooi beschermt tegen allerlei dingen zoals insecten, watervlekken, UV, ....
          Er zijn trouwens ook specifieke producten te koop die het verwijderen van insectenresten vergemakkelijken.
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • Is het niet zo dat klei hele fijne krasjes maakt? Dat zou ik wel zonde vinden bij een nieuwe lak.
            Ik moet wel zeggen dat de lak redelijk ruw leek. Of is het normaal dat een nieuwe lak een beetje behandeling nodig heeft.

            Nog een andere vraag. Ik heb momenteel een washmitt waar ik zeer tevreden over ben. Maar wat is nou eigenlijk het voordeel van zo'n Lambswool washmitt boven de gewone? Of hebben ze beiden hun eigen voordelen.
            '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
              Is het niet zo dat klei hele fijne krasjes maakt? Dat zou ik wel zonde vinden bij een nieuwe lak.
              Ik moet wel zeggen dat de lak redelijk ruw leek. Of is het normaal dat een nieuwe lak een beetje behandeling nodig heeft.

              Nog een andere vraag. Ik heb momenteel een washmitt waar ik zeer tevreden over ben. Maar wat is nou eigenlijk het voordeel van zo'n Lambswool washmitt boven de gewone? Of hebben ze beiden hun eigen voordelen.
              Sommige clay's kunnen idd de lak lichtjes beschadigen = marring. Dit is vooral bij ruwere clay. Voor een nieuwe wagen zou je normaal genoeg moeten hebben aan een zeer fijne clay à la Sönus ultra fine clay en als je daarbij voldoende clay lube gebruikt zal de marring zeer miniem tot onbestaand moeten zijn.
              En het wil niet zeggen dat als een wagen nieuw is dat de lak perfect is, integendeel. Vaak staan die auto's stof te happen op parkings, dan nog eens treintransport vervolgens bij de dealer op de parking... Die auto heeft dus al heel wat meegemaakt eer hij bij jou op de oprit staat. Perfect normaal dus dat ie ruw aanvoelt. Met clayen wordt hij weer mooi zacht, door een glaze te gebruiken ga je de glans versterken en de wax beschermt het boeltje mooi.
              Welke kleur heeft de wagen trouwens?


              Als je tevreden bent van die washmitt dan zou ik die blijven gebruiken. Laat je niet gek maken
              Ikzelf hen geen ervaring met die wollen mitts. Er zijn mensen die er zeer tevreden van zijn, maar je hoort ook dikwijls dat ze niet zo duurzaam zijn. Ze vergen ook wat onderhoud (met de hand uitwassen en aan de lucht laten drogen).
              Ik gebruik al jaren de mf washmitts van Meguiar's en ben daar zeer tevreden over. Na het wassen met de rest van de doeken in het wasmachien en droogkast en klaar. Ik zie geen reden om over te stappen naar een schaapje
              2002 MX-5 NB 1.6

              2011 Honda PCX

              Comment


              • Bedankt voor de uitgebreide info!
                De wagen is zilver van kleur. Momenteel gebruik ik ook de mf washmitt van Meguiar's. De klei die ik heb liggen is van hetzelfde merk en deze lijkt mij wel redelijk zacht. Ik ga binnenkort maar eens wat tijd uittrekken om de lak wat gladder te maken en beter te beschermen.
                Ik heb nog maar 1 keer eerder klei gebruikt. Dit was op mijn S2000 en het gaf inderdaad een zeer gladde lak als resultaat.
                Last edited by SToRM81; 17/09/2012, 00:07.
                '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

                Comment


                • Die witte clay van Meguiar's is idd zeer fijn. Ideaal hiervoor.
                  2002 MX-5 NB 1.6

                  2011 Honda PCX

                  Comment


                  • Ja soms kan er al wel wat afkomen van een nieuwe wagen,bij clayen.
                    Bij kwam er vd lak niets,maar niets af,des te beter natuurlijk.
                    Beste is gewoon weeklijks de wagen wassen,en evt nu de wagen compleet in de wax zetten,en tegen de winter in de sealant (dan zal wax niet echt houden)
                    En als je dan je wagen weeklijks wast,zul je zien dat alles pakken makklijker verloopt,en tussendoor evt eens langs gaan met een Quick detailer.
                    En als front echt volplakt (wat wel eens gebeurt,zeker als je wat sneller rijd) dan spuit je maar royaal een bug en tar remover er over,even trekken,
                    en royaal spoelen.
                    Weet wel,dat je waxlaag dan verdwenen is,product zal deze waxlaag namelijk verwijderen(dus erna even nieuwe laag wax)
                    Heb mijn wagen 2 weken terug het front eens royaal ingespoten met bug en tar remover,en na 2 beurten was hij iiig compleet insect vrij
                    Heb in die cato car pro tar x en chemical guys bug en tar remover en deze laatste gebruik ik percies het liefst (andere merken hebben ook wel soortgelijke)

                    Comment


                    • Voordeel van de winter, er zijn geen ambetante beesten meer die de neus er doen uitzien als een kerkhof. Nadeel is dat er weer een hoop andere rommel (zout, pekel) bijkomt.

                      Comment


                      • Niet bang zijn om te kleien. Als je voldoende glijmiddel gebruikt zal de marring minimaal zijn en niet meer als iemand die als een gek zit te wrijven om de insecten bij het wassen te verwijderen. Daarna glaze en sealant of wax en er is niets meer te zien. Ben ook voorstander van bij het drogen steeds een quick detailer te gebruiken, zo leg je steeds een beschermlaagje wat de wax of sealant zal versterken en vergemakkelijk je tevens het drogen. Voor insecten maakte ik vroeger gebruik van Poorboys Bug Squash. Een prima product maar wel nefast voor je beschermlaag. Ik gebruik nu Citrus Power van Autofinesse hiervoor minstens evengoed en vooral het tast de beschermlaag niet aan. Een echte aanrader. Wat de washmitts betreft voor mij ook geen schaaptoestanden. Vooral het onderhoud ervan belet me er een aan te schaffen zoals Jochen hierboven. Na het wassen de gebruikte mitts samen met de droogdoeken in de wasmachine en droger en klaar voor de volgende wasbeurt. Succes.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                          Ik heb gisteren mijn nieuwe wagen een eerste wasbeurt gegeven. Er zaten wel al redelijk wat hardnekkige vliegresten op de voorkant. Hoe kan ik dit voorkomen of in ieder geval gemakkelijker maken om te reinigen? Gewoon een beetje wax op de betreffende delen doen?
                          Wolffs chemicals spray protection is daar ook goed voor, na het wassen even opspuiten en laten drogen.

                          Comment


                          • Heb deze eens bekeken in verschillende webshops : voor 10€ koop je al een halve liter....

                            Op de verlanglijst dus !

                            Comment


                            • Ik ga binnenkort toch een bestelling doen, dus dan kan die er ook wel bij.
                              Gisteren de Renault gewassen en wat met klei en wax op de snuit bezig geweest. Het verschil met de rest van de lak is wel erg goed voelbaar moet ik zeggen. Als ik wat meer tijd heb zal ik de volledige wagen eens doen.
                              En zojuist heb ik de S gewassen en die krijgt straks ook nog een klei en wax behandeling
                              '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                In september 2011 heb ik na de levering van m'n nieuwe wagen (zwarte passat variant) direct de Collinite wax (476s) aangebracht met 'n mooi resultaat.
                                Ondertussen 40000 km verder. Wat moet ik doen voor ik een nieuwe laag Collinite wax aanbreng?

                                (geen ervaring met clayen)

                                Bedankt voor de tips!
                                Ok, voor de winter zou ik graag een nieuwe waxlaag aanbrengen. (Collinite wax 476s)

                                Graag jullie raad qua:
                                1) clay
                                2) cleaner
                                3) glaze (is dit nodig?)

                                Bedankt!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                                  Ok, voor de winter zou ik graag een nieuwe waxlaag aanbrengen. (Collinite wax 476s)

                                  Graag jullie raad qua:
                                  1) clay
                                  2) cleaner
                                  3) glaze (is dit nodig?)

                                  Bedankt!
                                  De glaze is niet echt nodig na de cleaner
                                  Hangt ervan af of je nog wil gaan verbergen, maar voor een winterbehandeling zijn er andere prioriteiten

                                  Ps: ik denk dat de collinite op dit moment in promo staat bij ons

                                  Comment


                                  • Bedankt voor de info!
                                    Collinite heb ik niet nodig. (pas vorig jaar gekocht)

                                    Welke clay en welke cleaner zou je aanraden?

                                    Comment


                                    • Ik zou voor een zachte klei gaan op zwart .

                                      bvb autofinesse .

                                      Gebruik minstens 2 stukjes en wissel deze af door ze in een emmer(tje) met warm water te leggen , dan kneed ie nog makkelijker .

                                      De glaze wordt vooral niet gedaan voor de winterperiode omdat dit een minder lange standtijd tot gevolg heeft tov enkel wax of sealant .

                                      zomer : cleaner-glaze-wax/sealant
                                      winter : cleaner-wax/sealant

                                      Comment


                                      • moet je eigenlijk kleien?

                                        wou dit weekend ook nog laagje wax aanbrengen na de auto netjes te wassen maar met de meguiars pad de wax aanbrengen, voelde echt ruw aan, de lak.
                                        denk dat ik beter eerst een laagje autoglym srp had aangebracht?

                                        Comment


                                        • Als de lak idd ruw aanvoelde : kleien !

                                          Neem een diepvrieszakje , stop uw hand erin en voel over de lak : voel je "puntjes" : kleien

                                          Voel je niks : waxen.......maar ik vrees ervoor .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X