Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zelf geen ervaring met 3M , maar ik weet ook van iemand dat deze produkten bij carrossiers gebruikt worden en dat ze goed resultaat halen........nadat ze de juiste volgorde gevolgd hebben én lang genoeg het produkt verwerken
Als je dit niet doet dan kan het zijn dat je na 2 weken en een paar wasbeurten terug krasjes ziet (of schuursporen na wetsanding) omdat dan pas de oliën uit de lak zijn verdwenen......
Om dit te controleren kan je IPA of eraser nemen of de spray van 3M want die zou de beste zijn om te "controleren"
Dank u voor de reaktie , zal ze toch maar gaan halen ,wist niet goed eerst wat te doen omdat het direct bussen van een liter waren,
groeten
Kan volgens mij geen kwaad ..........als het te warm is dan weet ik wel dat er minder correctie mogelijk is door .....de warmte
Als je binnen kan staan , zal er volgens mij dus geen probleem zijn ......maar toch liever 10° + hoor ( oei , straks denkt iedereen dat ik een salonpoetser ben )
Dit weekend ook eens volgens deze methode gewassen, wel een verschil tov vroeger
Heb echter nog een paar vragen, aangezien sommige dingen me niet echt duidelijk zijn.
- Ik gebruik nu Simoniz (met iets van wax ofzo al in) om de auto te wassen. Bestaat er een betere "shampoo"?
- Verder voor insectenresten te verwijderen gebruik ik een spray van (ben de naam even vergeten, begint met een M en was een korte naam )
Nu, ik heb ook serieus wat strepen in m'n lak, swirls, maar dan rechtlijnig. Iemand een idee hoe ik dit wegkrijg?
Clayen was voor het wegnemen van hardnekkig vuil (als ik het goed heb), iemand daar tips voor hoe het best te doen / welk product te gebruiken?
En verder, waxen, heb ik ook nog nooit gedaan. Hetzelfde weer, hoe gaat dit juist in z'n werk, en welk product?
Heb al wat op het forum gezocht, maar blijft me toch niet echt duidelijk zijn soms.
Dus sorry als ik een vraag stel die al gesteld is
Ik heb 2 weken geleden mijne ook eens onderhanden genomen! Eerst heb ik de wagen(die nog niet vuil zag) + velgen ingespoten met ironX, dan goed afgespoten met de tuinslang vervolgens helemaal gewassen met zeep van chemical guy's volgens de 2emmer methode en terug goed afgespoten! Ik heb de wagen niet afgedroogd om te beginnen kleien, en als ik aant kleien was heb ik er regelmatig lubber bijgespoten zodat ik goed kon werken met men klei, dan terug volledig afgespoten en afgedroogd, dan beginnen waxen met pete's 53 van chemical guy's dat heb ik gedaan met een handpadje en 20 minuten laten curen en trg afgeveegd zo 2x! Ik weet niet dat dit de goede methode is maar het resultaat was wel heel goed!
Van die IronX heb ik al gehoord, en al filmpje van gezien, straf spul wel Doe je dat elke keer, of om de hoeveel tijd, met die IronX? En die Chemical Guy's, goed merk dan van shampoo? En die klei, moet je dan enkel gebruiken op de echt vuile delen veronderstel ik?
En het waxen, is dat doenbaar met een handpadje? Veronderstel dan de auto eerst 'insmeren' met die waxen, dan met dat pandje erover en dan laten curen (intrekken ofzo zeker? ). En afvegen, gewoon met een doek ofzo?
Ben echt een leek op dat vlak, dus sorry voor de vele vragen
Ja die ironX is echt heel goe spul, ik spuit nu altijd men velgen ermee in en derna goed afspoelen, dan zijn ze al voor 99% proper. Heel de wagen spuit ik om de 10 wasbeurten in( ik kuis hem elke week bijna) de naam van de zeep weet ik direkt nimeer vanbuiten! De eerste keer heb ik de wagen helemaal gedaan met de klei, nu ga ik dat 3x per jaar doen! Die wax is in een potje en wrijf daar met het padje even in en smeer het dan op de wagen, dat is alles wat je moet doen, na het curen poets ik hem op met een microfiber doekje!
Ja die ironX is echt heel goe spul, ik spuit nu altijd men velgen ermee in en derna goed afspoelen, dan zijn ze al voor 99% proper. Heel de wagen spuit ik om de 10 wasbeurten in( ik kuis hem elke week bijna) de naam van de zeep weet ik direkt nimeer vanbuiten! De eerste keer heb ik de wagen helemaal gedaan met de klei, nu ga ik dat 3x per jaar doen! Die wax is in een potje en wrijf daar met het padje even in en smeer het dan op de wagen, dat is alles wat je moet doen, na het curen poets ik hem op met een microfiber doekje!
En waar bestel jij alles? Hmm, dat waxen ziet er dan nog vrij "simpel" uit. Dus padje inwrijven, op wagen smeren, laten intrekken, en dan gewoon oppoetsen? Had ook al eens gelezen dat een stuk van die wax er terug of moest?
Enkel dat met die klei is me nog vrij onduidelijk hoe dit nu in z'n werk gaat
Bij detailed, omdat het maar 2 km van bij men vriendin is en dan kan ik alles daar direkt gaan halen! Het is eigenlijk allemaal poepsimpel senne, kleien doe ik in kleine cirkeltjes, kunt ge zo wat vergelijken met waxen, zie wel dat uw klei nooit op de grond valt want dan moet ge hem weggooien!
Ik heb 2 weken geleden mijne ook eens onderhanden genomen! Eerst heb ik de wagen(die nog niet vuil zag) + velgen ingespoten met ironX, dan goed afgespoten met de tuinslang vervolgens helemaal gewassen met zeep van chemical guy's volgens de 2emmer methode en terug goed afgespoten! Ik heb de wagen niet afgedroogd om te beginnen kleien, en als ik aant kleien was heb ik er regelmatig lubber bijgespoten zodat ik goed kon werken met men klei, dan terug volledig afgespoten en afgedroogd, dan beginnen waxen met pete's 53 van chemical guy's dat heb ik gedaan met een handpadje en 20 minuten laten curen en trg afgeveegd zo 2x! Ik weet niet dat dit de goede methode is maar het resultaat was wel heel goed!
Eigenlijk zou je na het kleien nog eens een paint cleaner moeten gebruiken. Dit gaat je lak nog meer glans geven , maar het gaat vooral de lak zuiver maken van enig restproduct van het kleien. doe je dit niet dan zal je meestal lichte marring zien van het kleien en zal de wax niet goed hechten aan de lak omdat er nog restanten van klei, quickdetailer en glijmiddel tussen zitten.
Dit weekend ook eens volgens deze methode gewassen, wel een verschil tov vroeger
Heb echter nog een paar vragen, aangezien sommige dingen me niet echt duidelijk zijn.
- Ik gebruik nu Simoniz (met iets van wax ofzo al in) om de auto te wassen. Bestaat er een betere "shampoo"?
- Verder voor insectenresten te verwijderen gebruik ik een spray van (ben de naam even vergeten, begint met een M en was een korte naam )
Nu, ik heb ook serieus wat strepen in m'n lak, swirls, maar dan rechtlijnig. Iemand een idee hoe ik dit wegkrijg?
Clayen was voor het wegnemen van hardnekkig vuil (als ik het goed heb), iemand daar tips voor hoe het best te doen / welk product te gebruiken?
En verder, waxen, heb ik ook nog nooit gedaan. Hetzelfde weer, hoe gaat dit juist in z'n werk, en welk product?
Heb al wat op het forum gezocht, maar blijft me toch niet echt duidelijk zijn soms.
Dus sorry als ik een vraag stel die al gesteld is
- Shampoo bestaat met wax (of polymeer) in. Persoonlijk zou ik dit enkel gebruiken in een systeem waarbij ook je wax en je quick detailer erop afgestemd zijn. Zoniet gebruik je beter een zuivere ph neutrale shampoo zonder toevoegingen. (zoals Auto Finesse Lather bvb)
- Insectenspray -> Auto Finesse Citrus power (bijna onklopbaar )
Die strepen in je lak zijn waarschijnlijk krassen. Deze zal je er enkel uitkrijgen door machinaal te polieren. Echter, met een goeie prewax cleaner kan je ze al een pak verbeteren.
Voor je andere vragen kan je eens kijken naar de vele handleidingen op onze website
Wel een goeie site, kan ik wel eens rondkijken om producten te bestellen. Ramsel ligt nu wel vrij ver van waar ik woon
Via hun site goeie link naar een topic gevonden ivm kleien
Eigenlijk zou je na het kleien nog eens een paint cleaner moeten gebruiken. Dit gaat je lak nog meer glans geven , maar het gaat vooral de lak zuiver maken van enig restproduct van het kleien. doe je dit niet dan zal je meestal lichte marring zien van het kleien en zal de wax niet goed hechten aan de lak omdat er nog restanten van klei, quickdetailer en glijmiddel tussen zitten.
Probeer het eens
Die paint cleaner, is dat er gewoon opspuiten ofzo? En daarna met een doek over gaan?
- Shampoo bestaat met wax (of polymeer) in. Persoonlijk zou ik dit enkel gebruiken in een systeem waarbij ook je wax en je quick detailer erop afgestemd zijn. Zoniet gebruik je beter een zuivere ph neutrale shampoo zonder toevoegingen. (zoals Auto Finesse Lather bvb)
- Insectenspray -> Auto Finesse Citrus power (bijna onklopbaar )
Die strepen in je lak zijn waarschijnlijk krassen. Deze zal je er enkel uitkrijgen door machinaal te polieren. Echter, met een goeie prewax cleaner kan je ze al een pak verbeteren.
Ok dus in mijn geval zou ik gewoon beter een zuivere ph neutrale shampoo zonder toevoegingen gebruiken?
'T is toch precies moeilijker dan verwacht om alles op elkaar af te stemmen, maar moelijk gaat ook
Ok, als m'n huidige spray op is ga ik die eens proberen
"prewax cleaner" => euh, chinees voor mij?
Dat machinaal polieren zal misschien iets zijn voor als ik er wat meer van ken en al wat meer ervaring heb dan
Comment