Ik zou een autobrite heavy duty foamlance willen bestellen bij wax-it, het is voor een karcher, tis geen profesioneel machien, maar een spul van 150 euro, het dient toch maar alleen om te foamen maar als ik dan moet keizen bij de aansluitkoppen moet ik dan gewoon van karcher nemen of hd karcher?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk BerichtenIk zou een autobrite heavy duty foamlance willen bestellen bij wax-it, het is voor een karcher, tis geen profesioneel machien, maar een spul van 150 euro, het dient toch maar alleen om te foamen maar als ik dan moet keizen bij de aansluitkoppen moet ik dan gewoon van karcher nemen of hd karcher?
De karcher HD werkt met een schroefdraad.
In jouw geval denk ik dus dat het om een gewone karcher gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenJa en nee, het hangt vooral af van de invloeden. Er zijn situaties waarin een carnauba beter beschermd dan een sealant en omgekeerd.
In de meeste gevallen gaat een sealant langer standhouden dan een carnauba, maar het hangt er dus wel vanaf welke sealants je met welke waxen gaat vergelijken.
Of je nu een sealant of een carnauba op de wagen aanbrengt, de eerste vereiste is dat die beschermen tegen de invloeden van buitenaf. Dus een carnauba wax gaat zeker evengoed beschermen als een sealant, maar hij gaat gewoon niet zolang standhouden als een sealant
Ik vergelijk het bij mij tussen een chemical guys hardcore xxl en een chemical guys jetseal 109 (om in de zelfde cato te blijven kwestie *kwaliteit* )
Maar hoe dan ook, met een carnauba ben je nog beter af (ook in de winter) dan met niets dat is een feit dat als een paal boven water staat.
Comment
-
Zo'n foamlance voor op u hogedruk te zetten, heeft dat enig nut bij de gewone wasbeurt? Zou mij dat misschien wel willen kopen inclusief dat beschermend en reinigend product van Nanolex (ken de naam niet maar heb het op YouTube al gezien).
En na het afspoelen met die foamlance moet je de auto met je gewone shampoo wassen zoals je anders zou doen?
Comment
-
Natuurlijk heeft zo'n "voorwas" nut . Je brengt eerst een speciale shampoo/schoonmaakprodukt aan op een natte of droge wagen (meningen zijn daar verdeeld over) , dit werkt in op het aanwezige vuil, je spoelt dit af (al dan niet eerst met de tuinslang en dan pas met de hoge druk) en pas daarna ga je de auto wassen........
Je hebt al een heel deel minder vuil en de kans dat je (grotere/diepere) krassen maakt is al beperkt door die voorwas.
Zelfs als je de auto gewoon afspoelt met een tuinslang , zal al beter zijn dan wanneer je gelijk begint te wassen...
Comment
-
Kijk je niet suf op de dikke slagroomlagen. Als er teveel lucht in het schuim zit, dan is er minder hechting aan het koetswerk, waardoor er minder vuildeeltjes meegenomen worden en het losweken dus niet zo goed lukt.
GSman heeft ongetwijfeld ergens een foto staan van hoe het moet😉2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenKijk je niet suf op de dikke slagroomlagen. GSman heeft ongetwijfeld ergens een foto staan van hoe het moet
Voor mij is deze schuim wel oké , niet te veel mousse maar ook geen "water"
De foamspuiten die je bij een hd krijgt zijn echt niet goed : te veel water wordt gemengd en je hebt amper schuim.....maar het zal iig beter zijn dan met de gewone tuinslang of als je niks gebruikt...
Zo'n "echte" foamspuit kost niet voor niks wat meer dan die plastic-spullen , eens je het verschil weet , zal je die gewone spuiten niet meer willen gebruiken .
Comment
-
zelf vind ik die schuimlaag aan de magere kant (persoonlijke mening he)
ikzelf leg bijna altijd een slagroomlaag aan en heb daar goede resultaten mee.net voor de schuim opdroogd (ong.15 à 20 min.) met de hogedruk er over en het ziet er dan reeds zeer goed uit. hoe meer er af is hoe minder kans op krassen.
grtz
ferre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichtenikzelf leg bijna altijd een slagroomlaag aan en heb daar goede resultaten mee.net voor de schuim opdroogd (ong.15 à 20 min.) met de hogedruk er over en het ziet er dan reeds zeer goed uit. hoe meer er af is hoe minder kans op krassen.
Zo'n slagroomlaag kan erop wijzen dat je te veel shampoo gebruikt en de werking zal iig volgens mij minder zijn omdat het vuil dan minder vocht op kan nemen.....wat doe je in die 20 minuten dan ?
(velgen waarschijnlijk....)
Comment
-
ja waarschijnlijk ben ik nogal royaal met de shampoo.
ik spuit eerst de wagen af dan foamen, en terwijl de foam zijn werk doet haal ik alles te voorschijn wat ik denk te gaan gebruiken.
wat ik ook telkens ook doe is mijn echtgenote proberen uit te leggen waarom ik weeral zoveel schuim op de oprit heb liggen . dit neemt ook nog is dik 5 min. in beslag
voila dat zijn mijn 20 min.de velgen worden mee gefoamd.
greetz
ferre
Comment
-
Hi Wax-it. Ik zou wat producten nodig hebben voor deze velgen te onderhouden:
24289_10200720868124623_1388001426_n.jpg
Zijn Eta Beta's Ceramic. Zou al een wax nodig hebben en product voor chrome heb ik.
Wel zijn er snel krassen of lijnen in het wit die misschien met goed product weg te krijgen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_88 Bekijk BerichtenHi Wax-it. Ik zou wat producten nodig hebben voor deze velgen te onderhouden:
[ATTACH=CONFIG]96633[/ATTACH]
Zijn Eta Beta's Ceramic. Zou al een wax nodig hebben en product voor chrome heb ik.
Wel zijn er snel krassen of lijnen in het wit die misschien met goed product weg te krijgen zijn.
Daarna kan je dan afwerken met Auto Finesse Mint rims bvb.
Als je de beste bescherming wil dan zou ik voor Nanolex Ultra gaan, maar deze is wel iets omslachtiger om aan te brengen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_88 Bekijk BerichtenStaan jullie woensdag op Vagforum M&G met producten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenJa dus, en opnieuw een aangename kennismakingden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenJa dus, en opnieuw een aangename kennismaking
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenHoeveel producten stonden er nu op de tafel?
Comment
Comment