Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als het schuim er een half uur op blijft is het zeker te dik..........het moet er van zichzelf eerder aflopen na 5 tot 10 minuten .

Normaalgezien moet je de regelknop helemaal toe draaien voor de juiste regeling en dan een kleine slag terug open , en ik doe amper 2 cm of minder foam in mijn 1-literfles.

Hoe meer schuim , hoe minder vocht en dan kan het vuil er niet afdruipen...........hoe meer water , hoe sneller het vuil vocht opneemt maar ook sneller naar beneden loopt. Een middenweg zoeken dus .

Beter is eerst je fles te vullen met water en dan pas de foam eraan toe te voegen , begin met 1 liter water en giet er 100 ml uit , doe dan 100 ml foam erbij en je kan beginnen.

Comment

• Danny,
      eerst de fles vol doen om hem erna wat uit te gieten lijkt mij overbodig werk. Zoek gewoon een verhouding die voor jou werkt en zet een streepje op de fles, zo weet je dat je telkens tot daar met foam mag vullen.

Lijkt me ook beter om pas erna water bij te doen zodat je foammengsel goed gemend is. Zeker gezien het feit dat de foam meestal visceuzer is dan water en dus gewoon naar de bodem gaat zakken in je flesje, of je moet nog gaan schudden erbij. Dat laatste doen we al zoveel hé .

Groeten,

Jonathan

Comment

• Is bij jullie de volledige fles leeg toch bij het foamen?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ja Alanus, die is volledig leeg na de foambeurt. Op wat zeepbellen na natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Aikinoodle007 Bekijk Berichten
            Danny,
            eerst de fles vol doen om hem erna wat uit te gieten lijkt mij overbodig werk. Zoek gewoon een verhouding die voor jou werkt en zet een streepje op de fles, zo weet je dat je telkens tot daar met foam mag vullen.
            Er staat idd al een streepje op de fles , het is echter zo dat wanneer ik die fles vul met enkel water ..........dat er nog een deel schuim mee naar boven komt en dat krijg je er enkel uit als je de fles volledig vult met water............
            Na het vullen giet ik er dus een beetje water uit en kieper ik er een potje ( altijd evenveel dus ) bij met foam .

Afhankelijk van de grootte van auto foam ik 2 tot 3 keer met 1 liter....

Comment

• Afhankelijk van de grootte van auto foam ik 2 tot 3 keer met 1 liter....
              Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Is bij jullie de volledige fles leeg toch bij het foamen?
              ik kom ook toe met een halve fles om een mooi dik schuimtapijt op de auto te leggen.
              greetz
              ferre

Comment

• Zelf doe ik ook alle 2 de wagens met 1 fles.
                Daarom dat ik het even vroeg.
                Dacht al dat ik iets fout deed. 😀

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• ik blijf spuiten tot die helemaal leeg is, altijd al zo gewoon.
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                    ik blijf spuiten tot die helemaal leeg is, altijd al zo gewoon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                      zieke geest!

Comment

• Zieke geest, gezond libido. Geen slechte combinatie

Sent from my iPhone using Tapatalk
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Bert zijn jullie 26/12 geopend?
                          Sorry voor de vraag bier maar op je web site vond ik het niet
                          Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• ik sukkel ook nog steeds met de foam. als ik wil beginnen, spuit er een klein stuk uit en dan heb ik een heel eind geen druk meer en pas na enkel seconden en dus best wel wat verlies, kan ik beginnen...

ik denk dat het aan de foamlans moet liggen want de karcher is nieuw

Comment

• heb ik met mijn karcher ook.
                              wellicht is foamen eerste wat je doet wanneer je karcher net aanstaat en aangesloten is op het water?

Ik spuit eerst heel de wagen overvloedig af met klaar water, dan sputtert de karcher nog wat maar eens die volledig doorspoelt is met water sputtert die niet meer.
                              Dan heb je naderhand bij het foamen ook het gepruts meer met drukverlies.

Typisch probleem bij karchers denk ik, zou door de lucht komen die nog in de leidingen zit.

Comment

• mijn Nilfisk heeft het anders ook, hoor...
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                  mijn Nilfisk heeft het anders ook, hoor...
                                  Heb dit probleem met mijn Nilfisk niet.
                                  Ik laat wel de tuinslang even lopen (alle lucht eruit) voor ik hem op de HD aansluit. Nadat ik de tuinslang heb aangesloten, laat ik ook alle lucht uit de HD lopen voor deze aan te schakelen (door het pistool in te duwen bij uitgeschakelde HD).

Comment

• Vraagje over het wassen met Nanolex Reactivating Shampoo.

Als het na de wasbeurt regent, dan glijden met ruitenwissers veel te hard zodat ze op het uiteinde van elke beweging een klappend geluid maken.

Als ik na het wassen de voorruit nog eens extra met een ruitenreiniger kuis, heb ik dat niet.

Deze extra stap is wel vrij vervelend. Ligt dat aan de Nanolex? Zijn er shampoos die dat niet veroorzaken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Vraagje over het wassen met Nanolex Reactivating Shampoo.

Als het na de wasbeurt regent, dan glijden met ruitenwissers veel te hard zodat ze op het uiteinde van elke beweging een klappend geluid maken.

Als ik na het wassen de voorruit nog eens extra met een ruitenreiniger kuis, heb ik dat niet.

Deze extra stap is wel vrij vervelend. Ligt dat aan de Nanolex? Zijn er shampoos die dat niet veroorzaken?
                                      met mijn gloss it shampoo en gyeon bath heb ik hier geen problemen mee.

wel ga ik meestal wel nog eens met auto finesse glass cleaner erover omdat de ruit gecoat is met nanolex glass coating en de polymeren in gloss it shampoo dit zouden kunnen tegenwerken.
                                      Maar ook zonder de glass cleaner heb ik geen problemen met 'klappen'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                        met mijn gloss it shampoo en gyeon bath heb ik hier geen problemen mee.

wel ga ik meestal wel nog eens met auto finesse glass cleaner erover omdat de ruit gecoat is met nanolex glass coating en de polymeren in gloss it shampoo dit zouden kunnen tegenwerken.
                                        Maar ook zonder de glass cleaner heb ik geen problemen met 'klappen'
                                        Idem hier, en ook geen problemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Vraagje over het wassen met Nanolex Reactivating Shampoo.

Ik heb dit probleem niet met de reactivating shampoo (al dan niet gevolgd door de final finish). Zou het aan de hardheid van de rubber van de ruitenwisser kunnen liggen?

Comment

Working...
                                          X