Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik kreeg zopas beroepsmatig (verzekeringen) volgende vraag :
    Dhr & mevr X&Y bij ons hun brand- & autoverzekeringen Zij wonen ongeveer sinds 1.5 jaar in een nieuwbouwwoning. Deze woning is gelegen in de nabijheid van de spoorweg. Sedert kort hebben zij op hun wagen en hun voordeur kleine “roest”vlekjes. Een buurman die garagist is, heeft dit ook aan zijn wagen en heeft dit via de garage eens laten onderzoeken en daaruit blijkt dat dit corrosie is van fijne stofdeeltjes vd voorbijrijdende treinen.
    Om de vlekken minder zichtbaar te maken, stelde de garagist voor om de wagen in een donkere kleuren te laten spuiten

Fantastisch advies, niet ? Ik heb hen een link naar de website van WaxIT/Autofinesse Iron Out toegestuurd.

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Ik kreeg zopas beroepsmatig (verzekeringen) volgende vraag :
      Dhr & mevr X&Y bij ons hun brand- & autoverzekeringen Zij wonen ongeveer sinds 1.5 jaar in een nieuwbouwwoning. Deze woning is gelegen in de nabijheid van de spoorweg. Sedert kort hebben zij op hun wagen en hun voordeur kleine “roest”vlekjes. Een buurman die garagist is, heeft dit ook aan zijn wagen en heeft dit via de garage eens laten onderzoeken en daaruit blijkt dat dit corrosie is van fijne stofdeeltjes vd voorbijrijdende treinen.
      Om de vlekken minder zichtbaar te maken, stelde de garagist voor om de wagen in een donkere kleuren te laten spuiten

Fantastisch advies, niet ? Ik heb hen een link naar de website van WaxIT/Autofinesse Iron Out toegestuurd.

Zo'n garagisten hé...

Comment

Fantastisch advies, niet ? Ik heb hen een link naar de website van WaxIT toegestuurd.

Waarom, bij wax it spuiten ze toch geen wagens.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          Waarom, bij wax it spuiten ze toch geen wagens.
          Ge moet de wagen helemaal niet herspuiten, een product zoals AF Iron Out is al voldoende om dat weg te krijgen, en WAX-IT verkoopt dat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
            Ge moet de wagen helemaal niet herspuiten, een product zoals AF Iron Out is al voldoende om dat weg te krijgen, en WAX-IT verkoopt dat
            Wakker worden beemerken.
            Ironie, sarcasme en dergelijke zijn u toch bekend.

Het is u vergeven.
            den borre

Int3x0r

Comment

• Die jongen heeft een hele dag stof gevreten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                Wakker worden beemerken.
                Ironie, sarcasme en dergelijke zijn u toch bekend.

Het is u vergeven.
                Oei, 'k zou misschien beter wat vroeger in't bedje kruipen, duidelijk al aan't slapen

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                Die jongen heeft een hele dag stof gevreten...
                Inderdaad!

Comment

Schitterend.

Ik heb water in mijn kelder. Ik stel voor dat we het huis slopen en een nieuw zetten!

Comment

Een buurman die garagist is, heeft dit ook aan zijn wagen en heeft dit via de garage eens laten onderzoeken en daaruit blijkt dat dit corrosie is van fijne stofdeeltjes vd voorbijrijdende treinen.

Fantastisch advies, niet ?

Mijn voorstel als garagist zou zijn :

"Ik zou gewoon elke maand een nieuwe auto kopen , heb je dat probleem niet meer en ge kunt ELKE MAAND een andere kleur kiezen" .......

Comment

• Wie gaat hier met alles akkoord?

Uw auto wassen? Vind hier adviezen, technieken en tips om uw auto te wassen en hem prachtig te doen blinken.

De eerste zonnestralen laten zich zien en de hele buurt slaat aan het schrobben. Herkent u dit scenario? Meer nog, begint het ook te jeuken? Wij geven u enkele tips mee voor u aan de slag gaat met uw speciale product voor de velgen en het leder of de anti-condens spray.
                      Snel even de auto wassen in de carwash of toch maar niet?

Uw auto wassen doet u best met een hogedrukreiniger. Het is eenvoudig, het gaat snel en de verf van de wagen raakt er niet door beschadigd, ook niet bij een metallic uitvoering. Een hogedrukreiniger is ideaal om de wagen snel schoon te maken of om hem eens goed schoon te spuiten voor u hem volledig met de hand wast. Verwacht nu niet van een hogedrukreiniger dat uw wagen zal blinken van kop tot teen.
                      Is er lichte lakschade aan het koetswerk door steentjes op de snelweg? Met een hogedrukreiniger loopt u het risico dat u de schade nog vergroot.
                      Lijkt de rooster aan de voorkant van de wagen wel een insectenkerkhof? Verspil uw energie niet want met een hogedrukreiniger krijgt u ze moeilijk weg. Het is veel werk en al zeker niet efficiënt zonder de goede zeep of een aangepast product.
                      Een pietje precies wast zijn auto liever met de hand

Uw auto wassen met de hand is goedkoper dan een bezoek aan de carwash, maar wel een vervelender werkje. Een pietje precies zal echter zijn hart ophalen want hij kan alle hoekjes en kantjes van zijn auto grondig reinigen.
                      Wilt u er zeker van zijn dat uw auto thuis goed gewassen is, koop dan een aangepaste autoshampoo. Vermijd detergenten, afwasproducten of andere ongeschikte schoonmaakmiddelen.
                      Er bestaan speciale lotions voor de velgen, de ramen, het chroomwerk en de lichten. Het is aan u om te oordelen of ze van nut zijn. Meestal kan een goede autozeep of – shampoo de meest hardnekkige vuilresten verwijderen.
                      Uw auto wassen met deze tips van pro’s:
                      • Besproei de auto rijkelijk met warm water voor u aan het “wrijven” slaat. Stof en vet komen vrij snel los. U spuit de auto best eerst af met een hogedrukreiniger voor u hem met de hand wast.
                      • Gebruik uw emmer water en shampoo niet in de volle zon. Als de zeep te snel droogt, kan dit de verf beschadigen. Zoek een plaatsje in de schaduw en spoel de zeep goed af na het wassen.
                      • Was de auto van boven naar beneden. Begin met het dak en eindig met de velgen en de spoilers.
                      Spoelen

Spoelen met koud water is een must, welke methode u ook gebruikt. Wacht niet te lang na het wassen om de auto af te spoelen. Anders blijven er lelijke zeepstrepen achter op het koetswerk.
                      Is de wagen afgespoeld? Ga dan nog eens overal overheen met een vochtige zeemlap. Uw koetswerk ziet er piekfijn uit en blinkt prachtig.
                      den borre

Int3x0r

Comment

• Right...

Comment

• Waar heb je dat gevonden

Comment

• @alanus : zo doet 90% van de mensen het die in een wasbox hun auto snel ff komen wassen........op de tijd dat ik in zo'n box 1 auto poets zie ik minstens 5 keer een andere auto verschijnen in de box naast mij .
                            Het leukste vind ik nog dat ze eerst de velgen wassen en daarna vrolijk met dezelfde borstel hun lakwerk "proper" maken . Soms heb je zelfs mensen die nog wat "sop" van de grond deppen omdat ze dan nog meer waskracht hebben die anders verloren was gegaan .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                              Soms heb je zelfs mensen die nog wat "sop" van de grond deppen omdat ze dan nog meer waskracht hebben die anders verloren was gegaan .

Comment

• Schuur-kracht

Comment

• Voor de insecten eraf te krijgen, ga je best met je 130 bar hogedrukreiniger tot pal tegen het koetswerk. Wel schuin houden zoals een Pietje precies!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                                    Waar heb je dat gevonden
                                    Staat in de nieuws brief van autoweek.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                      @alanus : zo doet 90% van de mensen het die in een wasbox hun auto snel ff komen wassen........op de tijd dat ik in zo'n box 1 auto poets zie ik minstens 5 keer een andere auto verschijnen in de box naast mij .
                                      Het leukste vind ik nog dat ze eerst de velgen wassen en daarna vrolijk met dezelfde borstel hun lakwerk "proper" maken . Soms heb je zelfs mensen die nog wat "sop" van de grond deppen omdat ze dan nog meer waskracht hebben die anders verloren was gegaan .

Triestig hé.
                                      Ik volg u en corsawim een beetje op het cc forum dus ik weet ondertussen hoe het moet.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten

Comment

• Iemand die weet waar ik xpert60 producten kan laten leveren naar België?

Comment

Working...
                                          X