Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
    Dus toch een ander productje kopen Wat is het verschil met de Imperial wheel cleaner en de iron out van auto finesse? Lijkt mij alle 2 hetzelfde behalve de prijs.
    Ik heb ze beiden.

de wheel cleaner gebruik je wekelijks om eenvoudig de velgen proper te krijgen en te ontdoen van vettige plekken en 95% van het vuil.
    De iron out kan je dan jaarlijks eens gebruiken om die resterende 5% er ook af te krijgen en metaaldeeltjes en ingewreten remstof.

De iron out zou ik niet echt wekelijks gaan gebruiken.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Iron Out is een ijzerverwijderaar, vergelijkbaar met bv. een IronX. Die lost de ijzerdeeltjes op (remstof bevat nogal wat ijzer van de schijven), en verkleurt paars gedurende de werking.
      Je kunt deze bv. ook gebruiken om vliegroest van je lak te verwijderen. In feite moet je deze gebruiken nà een gewone wheelcleaner. Je zult verbaasd zijn hoe paars een net gekuiste velg nog verkleurd.
      Het is duidelijk dat deze niet geschikt is (overkill/te duur) voor de wekelijkse wasbeurt.

Imperial Wheel Cleaner is een gewone, veilige, velgenreiniger. Je lengt die af naar volgens je het zelf nodig acht. Ik gebruik voor de wekelijkse was een verhouding van 1:10, net als in de ready-to-use. Als er eens iets meer power nodig is, dan leng je minder af, of gebruik je het puur. Goed spoelen achteraf.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
        Ik heb ze beiden.

de wheel cleaner gebruik je wekelijks om eenvoudig de velgen proper te krijgen en te ontdoen van vettige plekken en 95% van het vuil.
        De iron out kan je dan jaarlijks eens gebruiken om die resterende 5% er ook af te krijgen en metaaldeeltjes en ingewreten remstof.

De iron out zou ik niet echt wekelijks gaan gebruiken.
        Dank u voor de info Thomas & A160 verso gebruik ik meestal op de plastieke trim. Nu weet ik dat ik die iron out eens moet bezigen om alles eraf te krijgen.
        Ik heb van meguiars hot rims all wheel cleaner, maar die werkt langs geen kanten. Zelf het kleinste vuil neemt hij niet weg.

Comment

• Ik ben niet zo'n fan van Meguairs. 't Ziet er allemaal nogal flashy uit, maar het is duur (hier in België toch, in GB is dit al een stuk goedkoper), maar het zijn niet de top-producten. Het voordeel ervan is dat ze vlot verkrijgbaar zijn in vrijwel elke auto-shop.
          Autofinesse heeft maar enkele verdelers in België.

Een echte straffe wheelcleaner is die van Poorboys Spray & Rinse. Deze is echter op zuurbasis, en daardoor nogal aggresief, ook voor je vel.

Een tip, maar die ken je vast wel, is het gebruik van een doodgewone schilderborstel: je sprayt je velg in met het produkt, en borstelt daarna al hoekjes en kantjes (bv rond de wielbouten) in met die borstel. Je laat dit even 'weken', en spoelt je velg daarna af. Eventueel herhaal je het sprayen en borstelen, tot je alle vuil weg hebt.

Wat ook nog wil helpen, maar dan meer tegen teerspetters, is de good old WD40: sproeien, wachten, afkuisen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            Ik ben niet zo'n fan van Meguairs. 't Ziet er allemaal nogal flashy uit, maar het is duur (hier in België toch, in GB is dit al een stuk goedkoper), maar het zijn niet de top-producten. Het voordeel ervan is dat ze vlot verkrijgbaar zijn in vrijwel elke auto-shop.
            Autofinesse heeft maar enkele verdelers in België.

Een echte straffe wheelcleaner is die van Poorboys Spray & Rinse. Deze is echter op zuurbasis, en daardoor nogal aggresief, ook voor je vel.

Een tip, maar die ken je vast wel, is het gebruik van een doodgewone schilderborstel: je sprayt je velg in met het produkt, en borstelt daarna al hoekjes en kantjes (bv rond de wielbouten) in met die borstel. Je laat dit even 'weken', en spoelt je velg daarna af. Eventueel herhaal je het sprayen en borstelen, tot je alle vuil weg hebt.

Wat ook nog wil helpen, maar dan meer tegen teerspetters, is de good old WD40: sproeien, wachten, afkuisen.
            Ik koop nooit meer meguiars, er zijn inderdaad zoals je zegt veel beter producten tegen een betere prijs.

Ik heb een tijdje geleden een velgenborstel gekocht & ik moet zeggen money well spent Mss moet ik WD40 eens proberen, dat heb ik genoeg staan

Comment

• Hoe onderhouden jullie interieur bij de wekelijkse kuisbeurt? Zetel stofzuigen, maar gebruiken jullie speciale doekjes voor de rest van het interieur? Ik heb het hier nog niet over speciale middelen om het leer te onderhouden..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                Hoe onderhouden jullie interieur bij de wekelijkse kuisbeurt? Zetel stofzuigen, maar gebruiken jullie speciale doekjes voor de rest van het interieur? Ik heb het hier nog niet over speciale middelen om het leer te onderhouden..
                Microvezeldoeken gebruik ik vaak. Dit samen met de nodige producten.

Net even met verso mijn velgen gekuist, en het werkt vrij goed om het vuil te verwijderen.

Comment

• Bij ergere vervuiling is de Autofinesse Verso van hierboven(afgelengd) een goed product. Of de tegenhanger van Poorboys: All Purpose Cleaner. Je krijgt er vrijwel alles proper mee (ik gebruik het trouwens buiten de auto ook: Allstars van de kinderen, allerlei dingen in en om het huis, fietsen,... echt ALL purpose.
                  Met een zacht (schilders)borsteltje kun je tussen al kieren en roostertjes het stof weg halen.
                  Ik gebruik microfiber-doekjes om het stof af te nemen van het interieur. Voor de lak gebruik ik kwalitatief goede, gekocht bij WaxIT, voor het interieur heb ik er hopen spotgoedkope van de Action liggen. De oude worden gedegradeerd tot velgen-, wielkasten-, uitlaat- en motorruimte kuisgerief.

Een keer of twee per jaar behandel ik alle interieurkunststof delen met Poorboys Natural Look (uitzondering: pedalen). Dit maakt het plastic minder statisch (minder stof aantrekken) en heeft een mooie matte afwerking. De kleur komt hierdoor ook weer mooi diep.
                  Hoogglans delen (zoals de 'pianolak'-afwerking in het interieur van mijn 1reeks) durfde ik wel eens in de wax zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                    Hoe onderhouden jullie interieur bij de wekelijkse kuisbeurt? Zetel stofzuigen, maar gebruiken jullie speciale doekjes voor de rest van het interieur? Ik heb het hier nog niet over speciale middelen om het leer te onderhouden..
                    Een klein swifferke voor in de hand om het dashboard af te stoffen

Comment

• okay :p pff die quick detailer gaat er toch echt snel door, ik gebruik hem nu wel wekelijks na men wasbeurt, maar het is niet dat ik er echt veel van gebruik. Da pulleke is nu al meer dan halfleeg :o

Comment

• Voor wekelijks gebruik kan je ook gebruik maken van een Interior quick detailer. Die helpt om stof en lichte vettige vlekken (van vingers) te verwijderen op een snelle manier.
                        Auto Finesse Spritz en Swissvax Interior quick detailer zijn er voorbeelden van

Comment

• Bedankt Wax-It! Vraagje: is het aan te raden om wekelijks na de wasbeurt een quick-detailer te gebruiken? Zal dit de lak op lange termijn ten goede komen of heeft dit eventueel ook nadelen?

Comment

• Nadelen: als je er teveel van gebruikt, kun je wel eens een vettige waas krijgen - kun je ook hebben als je niet genoeg uitbuft.
                            Voordeel:
                            - het boost je wax-laag telkens weer een beetje, waardoor die een langere standtijd krijgt
                            - Het helpt je te drogen zonder strepen of kalkvlekjes
                            - Het geeft je net dat extra beetje glans

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Voor wekelijks gebruik kan je ook gebruik maken van een Interior quick detailer. Die helpt om stof en lichte vettige vlekken (van vingers) te verwijderen op een snelle manier.
                              Auto Finesse Spritz en Swissvax Interior quick detailer zijn er voorbeelden van
                              Inderdaad, ik gebruik hier AF Spritz voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                Inderdaad, ik gebruik hier AF Spritz voor
                                Moet zeggen dat ik daar niet zooo heel tevreden van ben (ofwel gebruik ik het fout).
                                Het ruikt zeer goed maar als ik het op de microvezel doek spray en nadien op mijn dashboard-plastic komt dit vrij plakkerig over als ik er nadien terug overga met mijn blote hand...
                                Doe ik misschien iets verkeerd?
                                2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                  Moet zeggen dat ik daar niet zooo heel tevreden van ben (ofwel gebruik ik het fout).
                                  Het ruikt zeer goed maar als ik het op de microvezel doek spray en nadien op mijn dashboard-plastic komt dit vrij plakkerig over als ik er nadien terug overga met mijn blote hand...
                                  Doe ik misschien iets verkeerd?
                                  Strange, bij mij is dat totaal niet plakkerig. Nu moet ik wel zeggen dat ik het rechtstreeks op m'n dashboard vernevel, ipv op een doek. Op de site van WAX-IT staat inderdaad dat je het op een doek moet doen. Maar of het daar aan kan liggen?
                                  Staat je wagen in de vlakke zon als je dit doet? Misschien door de hitte dat het plakkerig wordt? Neem je het ook genoeg af? Er mogen echt geen restjes meer "opliggen" hé.
                                  Ofwel eens zeer grondig kuisen met AF Total? Kan misschien zijn dat je dashboard gewoon nog wat te vuil is?

Comment

• Opvallende verschijning. In werkelijkheid nog veel erger dan op de foto.

Interieur bedekt met rommel zoals weggerotte klokhuizen en lege verpakkingen!

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• die wagen zou zo knap zijn als die proper onderhouden werd!
                                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Kleine care package voor de wagens hier.

------------------------------------------------------
                                        1 x Monello Veloce Premium Compound - 500ml (101062)
                                        1 x Monello Raffini Mezzo Polish 500ml Cut 3.5/5 Gloss 3/5 (100332)
                                        1 x Monello Raffini Finale Finishing Polish 500ml Cut 2/5 Gloss 5/5 (100333)
                                        1 x Chemical Guys 5,5" Hex-Logic pad Orange (100259)
                                        1 x Chemical Guys 5,5" Hex-Logic pad Black (100263)
                                        1 x Chemical Guys 5,5" Hex-Logic pad Blue (100262)
                                        1 x Chemical Guys 5,5" Hex-Logic pad Red (100264)
                                        1 x Chemical Guys 5,5" Hex-Logic pad White (100261)

Die dual-action polisher is ook in bestelling.

Comment

• een hoop labeur in aantocht. Niet vergeten de voor én na's te posten.

Comment

Working...
                                          X