Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nu het hier toch over ramen en dergelijke gaat, heb ik hier ook nog een vraagje.
Een 6-tal maanden geleden gyeon view op de voorruit gedaan en ondertussen 15000km verder begint de werking te verminderen.
Moet ik nu het hele proces opnieuw doen of mag ik gewoon met een glas cleaner afnemen en een nieuw laagje view aanbrengen?
Nu het hier toch over ramen en dergelijke gaat, heb ik hier ook nog een vraagje.
Een 6-tal maanden geleden gyeon view op de voorruit gedaan en ondertussen 15000km verder begint de werking te verminderen.
Moet ik nu het hele proces opnieuw doen of mag ik gewoon met een glas cleaner afnemen en een nieuw laagje view aanbrengen?
Je kan best het hele proces opnieuw doen.
De reden daarvoor is dat je ruit over die 6 maanden veel contaminatie zal gevangen hebben die je er eerst af wil om een ideale werking van de view te garanderen. Zoniet blijf je met een licht ruwig oppervlak zitten waar het water meer wrijving van ondervindt.
Daarnaast wil je de "oude" coating ervan halen om plaats te maken voor de nieuwe.
De reden daarvoor is dat je ruit over die 6 maanden veel contaminatie zal gevangen hebben die je er eerst af wil om een ideale werking van de view te garanderen. Zoniet blijf je met een licht ruwig oppervlak zitten waar het water meer wrijving van ondervindt.
Daarnaast wil je de "oude" coating ervan halen om plaats te maken voor de nieuwe.
bedankt!
Kon zijn dat het er direct over mocht. zoals je bij waxen ook niet iedere keer opnieuw moet kleien (2 maal per jaar klei ik de lak)
Deze vm mijn auto gewassen met de 2 emmer methode + met tuinslang voor en achter. Nu alles goed maar ik merkte toch bij deze temperaturen +/- 5° dat het afdrogen veel minder vlot verliep, om maar te zeggen dat het toch een hele tijd langer duurde dan normaal tegen dat ik mijn auto droog kreeg.. zelfs hem na een tijdje binnen gezet in een garage en poort toe kwestie van het toch wat warmer te kunnen maken.
Tips voor in koudere temperaturen auto te drogen of deal with it?
Deze vm mijn auto gewassen met de 2 emmer methode + met tuinslang voor en achter. Nu alles goed maar ik merkte toch bij deze temperaturen +/- 5° dat het afdrogen veel minder vlot verliep, om maar te zeggen dat het toch een hele tijd langer duurde dan normaal tegen dat ik mijn auto droog kreeg.. zelfs hem na een tijdje binnen gezet in een garage en poort toe kwestie van het toch wat warmer te kunnen maken.
Tips voor in koudere temperaturen auto te drogen of deal with it?
De mijne vanmorgen nog gedroogd met droogdoeken en geen problemen gehad.
Sent from here
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Deze vm mijn auto gewassen met de 2 emmer methode + met tuinslang voor en achter. Nu alles goed maar ik merkte toch bij deze temperaturen +/- 5° dat het afdrogen veel minder vlot verliep, om maar te zeggen dat het toch een hele tijd langer duurde dan normaal tegen dat ik mijn auto droog kreeg.. zelfs hem na een tijdje binnen gezet in een garage en poort toe kwestie van het toch wat warmer te kunnen maken.
Tips voor in koudere temperaturen auto te drogen of deal with it?
Een goede quick detailer gebruiken in combinatie met de droogdoek. Dus eentje die specifiek dient voor het drogen zoals bvb Auto Finesse finale, Gloss-it gloss enhancer, Poorboys Spray & Gloss, ... deze vervliegen namelijk mooi en je hebt geen strepen
en als je je droogdoeken wast: nooit of te nimmer wasverzachter gebruiken. Een scheutje azijn in het vakje zorgt ervoor dat je doeken ook zacht zijn.
Ik droog ze in de droogkast, op lage temperatuur, daar worden alle doeken mega-zacht van, maar dat schijnt niet de beste methode te zijn. Bijverschijnsel is dat ze statisch worden.
De beste droogdoek die ik tot nog toe heb is de "Delirium Orange dring'. Het is tot nog toe de enige waarmee ik een ganse wagen kan doen. Ga volgende wasbeurt de Monello's Senza acqua drying en de Madness Dry me crazy eens testen. De laatste twee zitten nu in de wasmachine vooraleer te gebruiken. Persoonlijk hou ik van een vrij grote doek die ik 3 verschillende keren kan vouwen. De Delirium is er zo een. Op het eerste zicht lijkt mij de Madness wat klein van formaat. Ik ben benieuwd of ie de Delirium zal kunnen overtreffen.
en als je je droogdoeken wast: nooit of te nimmer wasverzachter gebruiken. Een scheutje azijn in het vakje zorgt ervoor dat je doeken ook zacht zijn.
Ik droog ze in de droogkast, op lage temperatuur, daar worden alle doeken mega-zacht van, maar dat schijnt niet de beste methode te zijn. Bijverschijnsel is dat ze statisch worden.
Het nooit droogkast, maar misschien eens de moeite het te proberen. Natuurlijk gedroogd zijn die uiteraard wart stijver.
madness dry me crazy is een super doek, kan je ruimschoots een hele wagen mee doen. Wel zien dat hij goed beschermd staat.
maar normaal gezien kom je altijd toe met 1 droogdoek, tenzij je geen bescherming hebt of een hele grote auto.
Vandaag kwam ik maar net toe met 1 doek, droogde precies wat moeilijker, zoals Charlie07 hierboven ook al aanhaalde, en 't was nochtans maar de Mini die een wasbeurt kreeg.
PS: wel degelijk QD gebruikt, maar blijkbaar al een heel grote luchtvochtigheid in de latere namiddag
Vandaag kwam ik maar net toe met 1 doek, droogde precies wat moeilijker, zoals Charlie07 hierboven ook al aanhaalde, en 't was nochtans maar de Mini die een wasbeurt kreeg.
PS: wel degelijk QD gebruikt, maar blijkbaar al een heel grote luchtvochtigheid in de latere namiddag
.
Hier vant zelfde. Ik kwam niet toe mij mijne doek, was gans doorweekt en den elft van den auto is nie goe afgedroogd
Vraag mij eigenlijk af met het winterweer, stel je wast zaterdag uw auto. Tegen donderdag ligt er toch al weer een laagje vuil op.
Zaterdag of zondag rukken de strooidiensten uit ivm het 'gevaarlijke' winterweer. Is het dan aan te raden om het opnieuw te wassen de vrijdag/zaterdag voormiddag om met een zo proper mogelijk auto door het zout te rijden of is het dan beter hem vuil te laten kwestie dat het zout dan maar op het laagje vuil komt en niet op de lak van de auto? ( ik dacht persoonlijk altijd het 2de maar ben ik ook juist?)
Vraag mij eigenlijk af met het winterweer, stel je wast zaterdag uw auto. Tegen donderdag ligt er toch al weer een laagje vuil op.
Zaterdag of zondag rukken de strooidiensten uit ivm het 'gevaarlijke' winterweer. Is het dan aan te raden om het opnieuw te wassen de vrijdag/zaterdag voormiddag om met een zo proper mogelijk auto door het zout te rijden of is het dan beter hem vuil te laten kwestie dat het zout dan maar op het laagje vuil komt en niet op de lak van de auto? ( ik dacht persoonlijk altijd het 2de maar ben ik ook juist?)
Dat maakt weinig uit vrees ik. Het komt er vooral op aan dat als je de wagen wast je het correct doet
Belangrijkste punten lijken me:
- zorgen dat er goede basis is: een lak beschermd met een wax, sealant of coating
- een snowfoam kan al heel wat vuil afvoeren
- voor je begint te frotten op je auto: spoel zoveel mogelijk grof vuil af met je tuinslang of hogedrukreiniger
- gebruik de twee emmer methode, en ververs je spoelemmer regelmatig
- een washmitt is beter dan een spons
- werk van boven naar onder (of van minder vuil, naar heel vuil)
- hou je wiel-gerief voor de wielen, het gerief voor het koetswerk voor het koetswerk
- goed spoelen, zodat de zeepresten zeker weg zijn (met een open straal, dan loopt het water makkelijker van je auto, door de cohesie van het water)
- drogen met een droogdoek, eventueel met een pufje quickdetailer als hulpje
Hardnekkig vuil kun je eventueel voorbehandelen met Autofinesse Citrus Power.
ik laat de mijne nu vrij vuil staan, hij zal pas proper gekuist worden als ik voldoende tijd heb.
Een snelle was verloopt zelden correct en doe je dus beter niet.
Ik ben van mening dat wanneer je wagen goed beschermt staat het geen kwaad kan hem vuil te laten.
De mijne is nu al redelijk vuil, en wordt met dit weer enkel maar vuiler.. En hoe vuiler hij wordt, hoe minder zin ik heb om er nog aan te beginnen.. Maar als ik thuis kom, is het al donker..
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment