Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ik heb me één en ander aangeschaft in het verre China..
http://www.aliexpress.com/snapshot/6636532752.html?orderId=66985427209994
http://www.aliexpress.com/snapshot/6...66985427199994
Alles samen 10 euro.
Die rasta handschoenen bijvoorbeeld is volgens mij krak hetzelfde als diegene waarvoor je hier 5 euro betaalt.
Ik heb er 4 voor nog geen 4 euro, nul verzendingskosten.
Ben eens benieuwd.
Ik ben geen freak in het onderhoud van m'n lak. Wil gewoon dat hij er mooi uitziet. Sommigen zullen me hier gek verklaren om Chinese brol te proberen vermoed ik...Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
teerplekjes
verwijderen met teerverwijderaar
heb je dat niet: wd40, wasbenzine, petroleum,... alles wat teer oplost
wel lak daarna op die plaats terug goed wassen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
Na wassen nog veel zwarte spikkeltjes over waar ik niet wil op schrobben. Iron out of citrus (wel geen insecten uiteraard). Rara wat is dit? Is geen steenslag ligt echt op de lak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenVan waar in Antwerpen ben je? Is 't alleen aan dat paneel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenSchoten. Nee spijtig genoeg niet maar daar viel meeste op. Eigenlijk heel de zijkant onderaan heeft wel wat. Maar op die plaats is het dus ergste.
Dan weet je wat aankopen..Last edited by nickotje; 04/05/2015, 23:07.
Comment
-
M'n garagist stelt voor om de nieuwe auto een beurt te geven met Wax-Auto Paint Plus en Wax-Auto Interior Plus. Een behandeling van interieur en exterieur. Je zou drie jaar lang geen extra behandelingen meer te doen. Iemand ervaring mee?
Heb de producten eens gegoogeld maar wordt blijkbaar niet particulier verkocht. Wordt aangeboden voor 125 euro in de garage.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenM'n garagist stelt voor om de nieuwe auto een beurt te geven met Wax-Auto Paint Plus en Wax-Auto Interior Plus. Een behandeling van interieur en exterieur. Je zou drie jaar lang geen extra behandelingen meer te doen. Iemand ervaring mee?
Heb de producten eens gegoogeld maar wordt blijkbaar niet particulier verkocht. Wordt aangeboden voor 125 euro in de garage.
Het beste wat je kan doen is na een wasbeurt om de paar maand eens een laagje wax aanbrengen. Is een half uurtje werkt en de auto zal weer wat meer blinken en kost niet zo heel veel.
Comment
-
Het wordt een 'lakpantser' genoemd.
Carwash doe ik amper 2/3 keer per jaar.
Als ik wat rondzoek lijken de ervaringen met zo'n pantser best wel ok.
edit: nu ik wat rondzoek op 'lakpantser' vind ik al wat meer reactiesLast edited by Hayes; 07/05/2015, 09:04.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
of koop u Reload van Carpro. Laat zich even makkelijk aanbrengen en uitwrijven als een quick detailer (ook op natte wagen te gebruiken). Op 15 minuten zijt ge rond. Beschermt uw auto 2 tot 3 maanden afhankelijk met welke shampoo ge de auto wast. 1 liter kost 60€ en daar komt gij heel de levensduur van de auto mee toe. Van die andere 65€ kunt ge met de vrouw eens fijn gaan eten.
Comment
-
Met 1l de hele levensduur? Als ik in You Tube filmpjes kijk hoe genereus ze dat erop doen, is dat na 2, max 3 jaar toch op?
I'm lazy and cheap...
Ik had al gekeken naar Meguiar's Professional - Last Touch Spray, maar dat is niet vergelijkbaar maar ziet er wel deftig uit. 40 euro voor 4 liter.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenMet 1l de hele levensduur? Als ik in You Tube filmpjes kijk hoe genereus ze dat erop doen, is dat na 2, max 3 jaar toch op?
I'm lazy and cheap...
Ik had al gekeken naar Meguiar's Professional - Last Touch Spray, maar dat is niet vergelijkbaar maar ziet er wel deftig uit. 40 euro voor 4 liter.
De vraag is of je iets wil dat degelijk beschermt of eerder iets dat helpt bij het afdrogen.
Comment
-
in de filmpjes moet het altijd overdreven zijn hé
als je over de motorkap een keer of vier verneveld en dat netjes uitwrijft heb je al meer dan genoeg aangebracht. De rest veeg je er toch gewoon terug af. Daar wordt enkel je doek goed van.
Comment
-
Ik wil alles in één natuurlijk
Ik ken mezelf. Ik was de auto ongeveer om de drie weken. Daarnaast ben ik bereid om twee, max. 3 keer per jaar langer met de auto bezig te zijn, maar zonder in de kleinste hoekjes met een borstel te prutsen.
Een tweetal maal per jaar jaag ik hem door de carwash.
Nu wordt de nieuwe auto een zwarte, dus besef ik wel dat ik misschien iets meer effort ga moeten doen.
Ideaal gezien heb ik dus iets wat ik na elke wasbeurt in 5-10 min. erop krijg. Twee maal per jaar mag het dan wel een (half) uurtje extra duren.
En het mag niet te duur zijnIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
koop u dan een spraywax, een vloeibare wax of een sealant. Allemaal makkelijk aan te brengen en op te blinken.
Zou ge kleien ook overwegen eventueel dan bij dat halfjaarlijks onderhoud? Dat verbetert de standtijd van uw wax of beschermlaag gevoelig. Maar kom, dan zijt ge weeral aan het bijkopen en voor ge het weet staat uw kast vol .
Daarom, die Reload is geen slecht produkt op zich net omdat het zo makkelijk is om aan te brengen. Kunt ge met een gerust hart over de rubbers, plastieken onderdelen en ramen mee aanbrengen.
wilt ge de lak relatief goed houden, ga dan aub niet naar de carwash...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk wil alles in één natuurlijk
Ik ken mezelf. Ik was de auto ongeveer om de drie weken. Daarnaast ben ik bereid om twee, max. 3 keer per jaar langer met de auto bezig te zijn, maar zonder in de kleinste hoekjes met een borstel te prutsen.
Een tweetal maal per jaar jaag ik hem door de carwash.
Nu wordt de nieuwe auto een zwarte, dus besef ik wel dat ik misschien iets meer effort ga moeten doen.
Ideaal gezien heb ik dus iets wat ik na elke wasbeurt in 5-10 min. erop krijg. Twee maal per jaar mag het dan wel een (half) uurtje extra duren.
En het mag niet te duur zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
Hoe veel beurten zou ik doen met 500ml?
Inwrijven met ene en daarna afnemen met andere doek? Zie ik het goed zo?Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenZiet er het perfecte product voor mij uit
Hoe veel beurten zou ik doen met 500ml?
Inwrijven met ene en daarna afnemen met andere doek? Zie ik het goed zo?
Idd, inwrijven en afnemen met een andere doek is het eenvoudigste.
Comment
Comment