Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    Bert en Simon hebben mij vroeger dit aangeraden voor de Rejuvenate:

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
    Dat is idd als je manueel tewerk gaat. Als je het ook met DAP wil aanbrengen dan zou ik de blauwe Gloss-it pad of de zwarte menzerna aanraden.

Comment

• Allright merci Wax-it!

Comment

• Hoe noodzakelijk is het om ruiten af te plakken bij het polieren? Ik zie dat men hrt vaak doet maar het lijkt mij een hoop werk maar is het dat wel waard?

Comment

• Dat is vooral om de zwarte rubbers te beschermen. Anders slaan ze wit uit.
          Hier zou ik niet op besparen.

Comment

• Ik doe het nooit.
            De carrossier die mijn auto hersteld heeft, duidelijk ook niet 😒
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Als je gwn de rubber aan de zijkanten van de ruiten afplakt met tape is het dan voldoende? Je moet niet heel de ruit met een doek bedekken?

Comment

• [HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Natuurlijk niet, een spetter polish kuis je gemakkelijk van een ruit af. Van een rubber is iets anders😒.
                Ik ben duidelijk voorzichtiger dan die carrossier😇.
                Een stoffen cabriokap ga ik wel volledig bedekken met een plastiekvel.

Comment

• Ziezo vandaag is mijn DAP900 en auto finesse revitalise kit en toebehoren toegekomen We kunnen er binnenkort gaan invliegen! Fingers crossed.

Voor het afplakken van de wagen had ik nog een paar vragen. Voor de rest heb ik wax-it en het forum al genoeg bestookt

Zoals ik het momenteel op heb plak ik dus sowieso af: rubberonderdelen/chrome delen/emblemen/ruitenwissers.
                  1. Hoe zit het de kieren tussen de deuren of handgrepen? Moet je zorgen dat daar ook tape tussen zit of kan je daar gerust met je poliertoestel over?
                  2. Wat moet het gespoten plastiek overgang op mijn dak?

3. Langs mijn zijlijsten van mijn ruit is het zwart gespoten plastiek, afplakken?

4. Moeten reflectoren en lichten sowieso afgeplakt worden?
                  5. Aan mijn spiegels zitten er ook zwart gespoten sierlijsten. Afplakken?

Ik heb enkel grote pads (160mm) gekocht. Als ik kleinere stukken, zoals oneven stukken bumper en mijn koffer achteraan (zie foto) wil polieren. Mag ik daarover polieren zodat bv. de helft van het toestel het lakoppervlak niet raakt of riskeer ik dan gespetter aan alle kanten + schade?

Comment

• Gespoten lijsten zou ik ook meepolijsten. Lichten polier ik gewoon mee, met de lichtste combinatie.
                    Voor de kleine oppervlaktes zijn er kleine steunschijven en pads.
                    Je kunt met de grote aan de slag, maar pak dan geen verse kwak poliermiddel. Altijd traag beginnen je poliermiddel te verdelen, daarna versnellen, en je machine ook niet 'vrij' laten draaien.
                    In de kieren kan wel wat polierprut terechtkomen, en het is niet altijd even simpel om dat er terug uit te krijgen.

Comment

• Ik plak enkel rubber en matzwarte plastiek af.
                      Chroom en logo's soms.
                      Ruitenwissers niet.

Comment

• Dus concreet mag ik alle bovengenoemde onderdelen meepolieren en ik mag ook met mijn laatste stap( zal auto finesse rejuvenate zijn in combo met de DAP) ook mijn voor-en achterlichten meepolieren?

Comment

• Jep. Gewoon wat opletten bij het chroom, dat zijn meestal maar dunne laagjes.

Comment

• allright merci

Welke lichtbronnen gebruiken jullie meestal bij het polieren? Ik heb momenteel enkele TL's lampen hangen in mijn garage waar ik op sommige punten wel wat swirls kan waarnemen, maar vaak ook niet..
                            Nu zijn er blijkbaar wel specifieke lichtbronnen te koop om te polieren (sun gun etc.) maar dat kost toch al snel wat, wat ik er nu niet direct voor over heb :/
                            Hoe doen jullie het meestal?

Comment

• Ga je in drie stappen polieren.

Comment

• Ik twijfel tussen 2 of 3 stappen. Heb alleszins product voor 3 stappen. Auto finesse revitalise kit...

Comment

• 3e stap gewoon lokaal doen bij de diepere defecten.

Comment

• Okido merci! Ik zal het zo eens proberen met mijn gewone TL verlichting en zaklamp dat in thuis heb :p kben alleen bang dat ik eventueel schade doe via de DAP en die niet tijdig zou zien :/

Comment

• Schade met een DAP moet je al erg lang op een plek blijven met serieus wat druk. Gewoon beetje bij beetje tot je tevreden bent.

Comment

• Schade met een DAP? Ga je al serieus het beest mee moeten uithangen.
                                        Je zal rapper schade maken met de stroomkabel die over de lak wrijft, dan met de DAP zelf.

Comment

• Haha ok :p kga er dan gewoon invliegen en kijken naar het resultaat merci voor de reacties

Comment

Working...
                                          X