Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die vlekjes zijn kalkvlekjes.
    De kans dat er zulke vlekjes ontstaan is groot als je de auto niet afdroogt en zoals hier is aangehaald, liefst met een microvezeldoek.

Ikzelf gebruik steeds de Poorboy's Waffle Weave Towel en ik vind deze tot nu toe de beste.

Comment

• Eventueel kan je ook nog een detailspray gebruiken tijdens het drogen, je maakt dan je wafeldoek een beetje vochtig met de detailspray en je begint mooi de wagen te drogen. Werkt perfect en gegarandeerd geen druppels of strepen

Comment

• Of je wagen wassen met regenwater.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Of je wagen wassen met regenwater.
          wij slaan geen regenwater op, ik was m'n wagen wel met grondwater dat erg weinig kalk bevat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
            Die vlekjes zijn kalkvlekjes.
            De kans dat er zulke vlekjes ontstaan is groot als je de auto niet afdroogt en zoals hier is aangehaald, liefst met een microvezeldoek.

Ikzelf gebruik steeds de Poorboy's Waffle Weave Towel en ik vind deze tot nu toe de beste.
            Ik was de auto's hier met regenwater, en zelfs dan kan het nog vlekjes opleveren.

Comment

• Ik heb een grijze wagen
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik ben Ultimate Quick Detailer, NXT Tech Wax 2.0 en een grote swaffeldoek gaan halen, morgen opnieuw aan de slag

Comment

• Mekwaajers swaffeldoek? Die is wel niet zo best naar het schijnt...

NXT is dan wel weer dik in orde
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    Mekwaajers swaffeldoek? Die is wel niet zo best naar het schijnt...

NXT is dan wel weer dik in orde
                    Nee. Een grote donkerblauwe met een rood randje, weet niet van welk merk

Comment

• Dan is't goe! Waar gekocht?
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        Dan is't goe! Waar gekocht?
                        group Cé in Hasselt.

Wax-it is te ver, en als noob die er niets van af weet heb ik liever wat irl-advies dus koop ik het liever in een winkel dan via een webshop.

Heb jij nog wat deftige adressen in Limburg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                          group Cé in Hasselt.

Wax-it is te ver, en als noob die er niets van af weet heb ik liever wat irl-advies dus koop ik het liever in een winkel dan via een webshop.

Heb jij nog wat deftige adressen in Limburg?
                          Heb een tijdje geleden dit adres ook van iemand gekregen. Zij zouden naar t schijnt ook goed weten hoe en wat.

Comment

• Cé is idd geen slechte keuze. Vriendelijk en fijne uitleg. Alleen dat je er niet wat kan rondneuzen en er nergens prijzen bijstaan. Is echt een "boetiek" hè, en geen goedkope

Ik ga af en toe naar Auto Shop Van den Eynde op de Beringersteenweg. Die hebben ook wel het één en ander liggen. Maar voor advies moet je daar niet zijn
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oei, heb liever een winkel waar ik wat kan rondkijken en rustig kan uitkiezen wat ik wens te kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                Heb een tijdje geleden dit adres ook van iemand gekregen. Zij zouden naar t schijnt ook goed weten hoe en wat.
                                idd, geen slecht woord er over, behalve...

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                Cé is idd geen slechte keuze. Vriendelijk en fijne uitleg. Alleen dat je er niet wat kan rondneuzen en er nergens prijzen bijstaan. Is echt een "boetiek" hè, en geen goedkope
                                dat er inderdaad elke keer een flinke hap uit m'n portefeuille is als ik buitenkom

Maar het lijkt me nog wel mee te vallen, ze hebben redelijk wat 'duurdere' producten, maar alles van meguiar is bijvoorbeeld exact hetzelfde geprijsd als op de website van meguiar zelf.
                                Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                Oei, heb liever een winkel waar ik wat kan rondkijken en rustig kan uitkiezen wat ik wens te kopen.
                                Je kan er wel degelijk rondkijken, alle producten staan uitgestald. Maar de prijzen moet je aan hun vragen, enkel de promoties ed. staan geprijsd. Voordeel is wel dat ze je ook meteen met alles helpen, elke keer als ik naar daar ga ben ik een half uur binnen voor alle uitleg

Comment

Ik heb m'n auto nu al een aantal keer gewassen zoals je hier in het topic beschrijft, elke keer overvloedig afgespoeld en zelf laten drogen... maar er blijven dan van die kleine vlekjes achter van opgedroogde druppels. Hoe vermijd je dat, of wat doe ik verkeerd?
                                  Wanneer komen die vlekjes tevoorschijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Wanneer komen die vlekjes tevoorschijn ?
                                    Als ie quasi volledig opgedroogd is. Een half uur tot een uur na het afspoelen ofzo...

Comment

• ik krijg die stomme plekjes ook hardnekkig op sommige delen van m'n auto (A-stijl vooral). ik was hem met de 2 emmers, maar na het afspoelen zou ik elk deel al direct moeten afdrogen omdat er anders die plekken komen
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Als ie quasi volledig opgedroogd is. Een half uur tot een uur na het afspoelen ofzo...
                                        Lijkt me vrij normaal als je niet droogt?

Ik moet mijn auto drogen met een swaffeldoek of ik heb vlekjes...

En quick detailler ruikt zo geschift goed dat dat al reden genoeg is om te drogen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                          Lijkt me vrij normaal als je niet droogt?

Ik moet mijn auto drogen met een swaffeldoek of ik heb vlekjes...

En quick detailler ruikt zo geschift goed dat dat al reden genoeg is om te drogen .
                                          heb jij eigenlijk nog producten van mij staan?

Ik heb je ooit eens wat meegegeven voor je 328i, maar ik weet niet meer wat allemaal. Clay/Quick Detailer/Scratch X, kan dat?
                                          Allemaal al opgebruikt?

Comment

Working...
                                          X