Clayen kan je ook eens proberen, daarmee neem je ook u bescherming weg.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk BerichtenClayen kan je ook eens proberen, daarmee neem je ook u bescherming weg.
Weet je wat het rare is? Op m'n koffer heeft iemand de helft met clay gedaan, nadien een lichte, machinale polijst (Auto Finesse nr. 2 en dan nr. 3). De vlekjes op dat deel van de koffer zijn nog steeds overduidelijk zichtbaar, terwijl op de andere helft van de koffer quasi niets meer te zien is....
Ingebrande vlekjes kunnen niet zomaar verdwijnen, maar niemand weet echt hoe en wat de oorzaak is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenHoe noodzakelijk is het om bij polieren alle stappen te volgen? Het is namelijk zo dat 1 van onze wagens serieus last heeft van water etching. Bij mijn auto finesse revitalise kit is de zwaarste stap noodzakelijk om het gros te kunnen verwijderen. Maar om een volledige wagen te doen met 3-2-1 stappen kruipt serieus veel tijd in. Als je pakweg stap 2 overslaat en van 3 naar 1 gaat. Is dit vloeken in de kerk of ga je amper verschil merken bij het eindresultaat?
Comment
-
Ik zou dan eerder ofwel de eerste stap, ofwel de laatste stap overslaan.
Of een onestep-middel kiezen (Menzerna 2500 kan je al heel wat mee, bijvoorbeeld: werkt heel lang door, met afbrekende korrel, waardoor je er redelijk goed mee kunt finishen).
De ergere plekken doe je dan eerst met een middel met sterkere cutting. En als je echt een spiegel-finish wil (of bij zachtere lakken) finish je met een fijn product.
Magic bestaat echter niet in detailing, alleen veel geduld, en werk.
.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Maar als de zwaarste stap echt nodig is om de watervlekken weg te krijgen, dan zou ik stap 2 wel degelijk doen.
Ikzelf werk meestal met de 500 van Menzerna, voor de ergste plekken, desnoods op een oranje heavy cutting pad. Daarna stap ik over op de 2500, eerst op een witte polishing pad, en ik eindig ook met de 2500 op een zwarte finishing-pad. Een fijnere polish haalt op mijn harde lak amper iets uit (en met mijn heavy-dutygebruik zie je er na een maand toch niks meer van ).
Vandaag heb ik een matte plek weg geschuurd. Op vakantie had ik een stuk band gevangen op de snelweg, met een hoop wrijfsporen en wat kleinere, maar wel diepe, krasjes tot gevolg.
De krassen had ik opgevuld. Met oranje geraakte ik niet waar ik zijn moest. Wetsanden dan maar. Krassen waren weg, maar met de spullen die ik had, kreeg ik de matte plek niet meer goed.
Ik heb een trizac-schijfje (grid 3000) gekocht voor op de DAP, en met claylube aan het schuren gegaan.
Die schuursporen kreeg ik zonder problemen weg met de oranje pad in combinatie met FG500. De echte glans kwam terug na de PF2500 op wit.
.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
De zwaarste stap is idd noodzakelijk aangezien de etching hardnekkig is en met lichtere stappen niet weg te krijgen is... Maar het is over praktisch de gehele wagen waardoor het een ferm werkje is.
Ik zal maar een weekje elke avond polieren inplannen en het doen volgens de regels van de kunst :pLast edited by mysticwizard; 16/05/2016, 20:10.
Comment
-
ben vandaag aan de slag gegaan met de zwaarste stap van AF revitalise om de panelen die serieus te maken hadden met etching aan te pakken.
Mijn grootste ergernis vanavond, wat stuift die compound :o amai het is precies een zandbak waar je in aan het werken bent na een tijdje. Quasi na elke polierbeurt heb ik mijn pad afgekuist met bijhorend borsteltje en ingespoten met de prime pad.
Ik moest bijna constant heel voorzichtig het zand eraf wrijven.. Met de andere stappen is het alleszins een heel pak minder dat stuiven.
Hieronder enkele foto's. Een pad direct na polijsten en 1 na het afkuisen met het borsteltje. Is het normaal dat je de plekken nog ziet waar ik pasta gespoten heb voor het polieren?
Nu bij de controle met mijn lamp heb ik even schrik gekregen op het dak. Er waren precies hologrammen? te zien op het paneel. Ze zijn half cirkelvormig dus ik vrees dat ze van mij afkomstig kunnen zijn. Ik heb er alvast op gelet dat de lak niet warm werd tijdens het polieren dus daar kan het niet aan liggen. Iemand ideeën?
Last edited by mysticwizard; 17/05/2016, 21:44.
Comment
-
Per paneeltje of zeg maar stukje dat ik polier spuit ik enkele malen prime pad. Halverwege een stukje stoppen en dan ook gaan spuiten lijkt me toch wel erg ver gaan?
Nuja morgen ga ik verder met stap 2 en ik hoop echt wel dat die hologrammen of whatever dan zullen verdwijnen... Ik ben al benieuwd naar het resultaat eens de wagen in de zon zal staan, hopelijk gaan mijn haren er dan ook niet recht van staan..
Comment
-
Lijkt me nogal veel primepad...
Ik gebruik af en toe een pufje quickdetailer (of gewoon water) als het teveel stuift.
Niet met die hologrammen inzitten. Met een lichte polish krijg je dat al weg.
Ik heb zelf ooit hologrammen gezet door met een wollen pad roterend (op een boormachine) met zo een gekleurde brol van Turtle-wax onze zwarte E46 aan te vallen. Er waren toen nog geen duizenden YouTube howto's, en ik deed maar wat...
In de garage blonk die nogal, buiten ook, tot de zon kwam piepen... Bleiten heb ik gedaan.
Uiteindelijk met veel armkracht (en zonder machine) het goed gekregen met Ultimate Compound van Meguiars.
Met een DAP heb je dat op 1,2,3 weer ok.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oef heb gedaan met het polierwerk. Bijna de volledige wagen met de volledige revitalise kit gedaan. Moet nu enkel nog auto finesse desire aanbrengen en klaar is kees. Het zal spannend zijn om het resultaat eens in de zon te zien. Hopelijk niet veel swirls of hologrammen te zien, onder de tl lampen en spot in mijn garage zijn de hologrammen alleszins verdwenen... Toch al een dikke 12u bezig geweest tot nu toe :p
Zal eens foto's van het resultaat posten volgende week.
Nu had ik nog een vraag ivm het polieren van de koplampen. Deze zijn redelijk bekrast en vroeg mij af als deze gepolierd mogen worden met AF rejuvenate en bv de gloss it blue finishing pad? Zou dit iets uithalen?Last edited by mysticwizard; 21/05/2016, 17:20.
Comment
-
Rejuvenate zal weinig doen op je koplampen, denk ik.
Ik had die meegepakt met je polierwerk.
Als het echt heel erg is, kun je wetsanden vooraf.
Zet ze nadien wel een sealant over, anders zit je na 3 maanden met gele, doffe dingen.
Er zijn genoeg howto's op YouTube te vinden.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Een vraagje over de Auto Finesse Quick Detailer.
In een aantal detailing video's op YouTube heb ik gezien dat ze de auto wassen, afspuiten en dan de AF Quick detailer op de nog natte auto sprayen. Nadien drogen ze de auto gewoon af.
Is dit een andere methode dan de auto eerst afdrogen en nadien paneel per paneel met de AF in te sprayen en met een doek te wipen?
Comment
-
Wat zijn die fuchsia-kleurige stroken? Is dat een soort afplaktape waar niet van dat product mag komen?
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenEen vraagje over de Auto Finesse Quick Detailer.
In een aantal detailing video's op YouTube heb ik gezien dat ze de auto wassen, afspuiten en dan de AF Quick detailer op de nog natte auto sprayen. Nadien drogen ze de auto gewoon af.
Is dit een andere methode dan de auto eerst afdrogen en nadien paneel per paneel met de AF in te sprayen en met een doek te wipen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk BerichtenWat zijn die fuchsia-kleurige stroken? Is dat een soort afplaktape waar niet van dat product mag komen?
Comment
Comment