Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
    Toen ik paar jaar geleden mijn auto gekocht heb, heb ik die dag na ontvangst behandeld met Nanolex. Ik ben lang heel tevreden geweest met het resultaat van die uiteindelijk kleine investering en de uurtjes werk die daar ingekropen zijn. Voor de rest ben ik geen detail-freak. Als ik een nieuwe koop, doe ik hetzelfde.
    Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
    Het verschil in gloss is wel groot en het waard in mijn ogen (het werk en de kost dan).
    Ik geloof jullie wel hoor. Maar ik denk altijd, hoe meer je wrijft op die lak (met eender wat), hoe meer kans je op (blijvende) miniscule beschadigingen, krasjes,... kunt hebben, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Die hou je ook in goede staat door 'm frequent goed te wassen. Nu, dat is mijn ervaring alvast toch.
      Je zal duidelijk het verschil zien qua swirls tussen een wagen die 4 jaar enkel goed gewassen is, en ene die altijd goed gewassen is met bv een quartzcoating op.
      Met een goede coating spuit je zelfs met bv een gewone tuinslang er al veel vuil af, wat het risico op waskrassen serieus minimaliseert. En al heb je nog vuil, dan komen die krassen in de coating en niet de lak.
      Hangt natuurlijk allemaal van de perceptie af wat je verstaat onder lak in goede staat.

Comment

Ik geloof jullie wel hoor. Maar ik denk altijd, hoe meer je wrijft op die lak (met eender wat), hoe meer kans je op (blijvende) miniscule beschadigingen, krasjes,... kunt hebben, niet?
        Als je niet weet wat je doet, correct.
        Als je echter alle 'regels' respecteert, ga je echt geen krassen veroorzaken.

Comment

• Ik heb me een paar maand geleden een Kärcher met foamlans aangeschaft, een mengfles van Kärcher aangeschaft en gebruik Avalanche van AF. Mijn idee is dat foamen en hogedruk-afspuiten geen krassen veroorzaken, en als je nadien manueel wast met correcte shampoo en twee-emmer systeem is de kans op swirls/krassen sowieso miniscuul (want je hebt 95% van het vuil verwijderd door de Kärcher te gebruiken).

Nadien wax-spray van AF er op (of quick detailer) voor de glans
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

het beste is dan eigenlijk om je splinternieuwe wagen nooit te wassen?
            vuil is ook een coating.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Ik heb me een paar maand geleden een Kärcher met foamlans aangeschaft, een mengfles van Kärcher aangeschaft en gebruik Avalanche van AF. Mijn idee is dat foamen en hogedruk-afspuiten geen krassen veroorzaken, en als je nadien manueel wast met correcte shampoo en twee-emmer systeem is de kans op swirls/krassen sowieso miniscuul (want je hebt 95% van het vuil verwijderd door de Kärcher te gebruiken).

Nadien wax-spray van AF er op (of quick detailer) voor de glans
              Weet dat zelfs zand, crashende beestjes, strooizout, iemand die langs je auto loopt,... krasjes veroorzaakt.

Je werkwijze is goed, maar swirls en waskrasjes kun je echt niet vermijden, zelfs al ben je zo voorzichtig.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Toch niet hoor Jakkel. Op mijn auto zie je na 3 jaar geen swirls. Niets.

Zelfs nog geen enkele keer gepoliert. geweest.

Misschien heb je daar een verkeerd beeld van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten

Waarschijnlijk...

Comment

Je kunt ook naar de krasstraat en als je de wagen binnen doet of gaat verkopen smeer je er een wax of glaze op dat verdoezelt ook heel goed .
                    Ofwel een cheap polier beurt bij de pakistaan max 150euro en voor 999/1000 is dat showroom.

Comment

Ik ga wetcoat laten voor wat het is. Je kan niet vermijden dat het op je voorruit terecht komt bij het afspuiten na aanwending... Ga overstappen op CanCoat.

Als shampoo gebruik ik tegenwoordig AF Lather (zonder enige coatings in).
                      Ha, je bent al van de Bathe+ afgestapt.

Wat is het verschil dan?
                      Welke QD gebruik je dan?

Ik had voorheen Kenotek en dat geeft geen problemen maar is nog geen kwart zo duurzaam en goed en verbluffend.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Waarschijnlijk...
                        Met zo'n knappe auto als de jouwe zou een Quick Detailer toch nog voor een extra mooi resultaat zorgen en veel minder poetswerk en toekomstige wrijving.
                        Droog jij de auto? Het is dan dat je een product extra gebruikt, precies om nog minder wrijving te veroorzaken in plaats van extra.

Ik had vroeger een zilverkleurige die ik niet droogde om de wrijving te beperken. Nu heb ik een zwarte waarbij drogen echt moet en zo ben ik begonnen met het gebruik van een quick detailer.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Beetje kort door de bocht misschien
                          Inderdaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            Ha, je bent al van de Bathe+ afgestapt.

Wat is het verschil dan?
                            Welke QD gebruik je dan?

Ik had voorheen Kenotek en dat geeft geen problemen maar is nog geen kwart zo duurzaam en goed en verbluffend.
                            In bathe+ zit die coating. In AF Lather zit niets van coating.

Qd af finale. Heel aangenaam om mee te werken en ruikt lekker haha. Zit Carnauba wax in en verdeelt super.

Comment

Ik ga wetcoat laten voor wat het is. Je kan niet vermijden dat het op je voorruit terecht komt bij het afspuiten na aanwending... Ga overstappen op CanCoat.

Als shampoo gebruik ik tegenwoordig AF Lather (zonder enige coatings in).
                              Ik vind de wetcoat heel handig, voor een snelle extra "waterafstotend laagje"
                              Mag je overal op spuiten he? Nadien direct afspoelen en je merkt meteen het verschil.
                              Ik gebruik het zelfs voornamelijk voor op de ruiten...
                              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                Mag je overal op spuiten he? Nadien direct afspoelen en je merkt meteen het verschil.
                                glijden echt fantastisch goed nadien, zeker aan aanrader!
                                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                  Onbegrijpelijk.... M'n ruitenwissers klapperen als gek als dat spul op m'n ruiten komt :o

Comment

• Het wassen gaat zoveel gemakkelijker en sneller met een wax laag er op.
                                    Je voelt het meteen wanneer de werking er van aan het minderen is.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Even iets anders.
                                      Zoek een krachtige stofzuiger die ook wat handig is om in de auto te gebruiken.
                                      Dan vooral om zand ed uit de matten te krijgen.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Het wassen gaat zoveel gemakkelijker en sneller met een wax laag er op.
                                        Je voelt het meteen wanneer de werking er van aan het minderen is.

Correct, maar ik laat die coatings voor wat het is. chemische stuff, nooit men ding geweest.
                                        Ik hou het bij gewone wax, je kan er minder lang mee maar das de fun eraan. Dat opblinken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          Even iets anders.
                                          Zoek een krachtige stofzuiger die ook wat handig is om in de auto te gebruiken.
                                          Dan vooral om zand ed uit de matten te krijgen.
                                          Hier Dyson.... beste stofzuiger op de markt (nee geen aandelen lol)

Comment

Working...
                                          X