Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja het heeft te maken met die coating. Heb net hetzelfde voor en erger me er al een jaar rot aan. Vorig jaar in augustus heb ik mijn toen nieuwe BMW Active Tourer (was van maart 2015) een volledige detailbeurt gegeven volgens de regels van de kunst. Jammer genoeg heb ik toen ook een coating (Gyeon View) gekocht bij Wax-It, correct en zoals het moet op de voorruit aangebracht. Ik ben tevreden over het effect maar sedertdien klapperen/stuiteren de ruitenwissers als gek. Enkel als je ruitensproeiervloeistof gebruikt glijden de ruitenwissers een aantal keren soepel maar al snel begint het weer van voor af aan. Ik heb al van alles geprobeerd, ruit te ontvetten, quick detailer op ruit spuiten, ruitenwissers ontvetten of insmeren met iets, niets helpt. De ruitenwissers heb ik nog niet vervangen omdat ik niet zeker ben dat het fenomeen dan over is en we over een zo goed als nieuwe wagen praten met 10.000 km op te de teller. We zijn niet de enige die hierover klagen op veel detailingfora wordt erover geklaagd. Het is jammer dat ze dit nadeel van dergelijke coatings op glas niet vermelden. Moraal van het verhaal, voor mij zeker geen coating meer op de voorruit want het voordeel weegt niet op tegen het nadeel.

Comment

• Het zal vermoedelijk te maken hebben met de coating, maar toch moet het iets te maken hebben met het onderhoud want wijzelf (en auto's die wij onderhouden) hebben er geen last van.

Dus vermoedelijk heeft het te maken met een verkeerde applicatie of iets incompatibel bij het onderhoud.

Ik ga er nog even achteraan met het verder uit te zoeken en kom hier sowieso feedback geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
        Het zal vermoedelijk te maken hebben met de coating, maar toch moet het iets te maken hebben met het onderhoud want wijzelf (en auto's die wij onderhouden) hebben er geen last van.

Dus vermoedelijk heeft het te maken met een verkeerde applicatie of iets incompatibel bij het onderhoud.

Ik ga er nog even achteraan met het verder uit te zoeken en kom hier sowieso feedback geven.
        Zoals gemeld Bert, en op jouw aanraden gebruik ik nu elke week de Gloss-it Glass Cleaner en dit met uiteraard een waffle doek. Deze wordt een paar keer gevouwen en er wordt op de doek gesprayd, nadien wordt de rest van de spray met een droge kant van de doek afgenomen.
        Maar goed, mijn wagen komt toch op het einde van deze week weer binnen en we kunnen het er dan nog eens over hebben.
        BMW M2 Coupé
        Audi S5
        Nobody is Perfect!

Comment

• Fox1, heb je ook de ruitenwissers zelf behandeld met de Gyeon View?
          Dit wordt door Gyeon aangeraden, heb het zelf ook op mijn ramen zitten, en heb totaal geen last van stuiterende wissers

Ben zelf uiterst tevreden over de glascoating, super zichtbaarheid in regenweer

Comment

• Blijft wel curieus, ik gebruik nu ook Bathe+ sinds dat m'n AF Lather op is, en heb daar echt geen last van.
            Ik heb wel een Nanolex coating op m'n ruiten liggen, misschien dat dat beschermt?

Comment

• Het aantal mensen die problemen ondervinden is beperkt, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat zij problemen ondervinden en we daar graag de oorzaak van kennen en ook een oplossing willen aanbieden.

Het probleem is dat er zo veel externe factoren zijn die de oorzaak kunnen zijn dat het moeilijk is de boosdoener te achterhalen.

Comment

• Ja ik heb ook al View op de ruitenwissers aangebracht. Geen verschil. Voor mij is dit trouwens een vreemde tip van Gyeon hoe kan dergelijk produkt zich op rubber hechten en indien het zich zou hechten dan zou het toch de rubbers alleen maar hard maken. Het trucje werkt in ieder geval niet bij mij.
                Ik klaag trouwens ook niet over de werking van het produkt an sich. Het werkt en zit er na een jaar nog altijd op en bij hoge(re) snelheid heb ik zelfs geen ruitenwissers nodig. Maar je kan niet altijd en overal aan + 70 doorperen dus daar heb ik mijn ruitenwissers wel nodig en die stuiteren dus. Bij een onderhoudsbeurt zal ik nu de bladen eens laten vervangen om te zien of dit helpt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Het aantal mensen die problemen ondervinden is beperkt, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat zij problemen ondervinden en we daar graag de oorzaak van kennen en ook een oplossing willen aanbieden.

Het probleem is dat er zo veel externe factoren zijn die de oorzaak kunnen zijn dat het moeilijk is de boosdoener te achterhalen.
                  Wel Bert, raar maar waar, ik heb vandaag nog door de regen gereden en ik moet bekennen dat ik het probleem deze keer niet heb gehad.
                  Na een lange droge periode en het wekelijks behandelen van de ruiten met Gloss-it moet dit blijkbaar dan toch voor een oplossing hebben gezorgd. Ik hoop dus dat het zo blijft.
                  BMW M2 Coupé
                  Audi S5
                  Nobody is Perfect!

Comment

• Ik heb Nanolex Ultra Glass Sealant op mijn 1 coupe en ik heb geen last van klapperende ruitenwissers. Enkel zo een fijne waas die een second duurt als de ruitenwissers over de ruit gaan maar dat stoort mij niet echt. Heb wel geen nieuwe ruitenwissers gestoken na de applicatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                      Ik heb Nanolex Ultra Glass Sealant op mijn 1 coupe en ik heb geen last van klapperende ruitenwissers. Enkel zo een fijne waas die een second duurt als de ruitenwissers over de ruit gaan maar dat stoort mij niet echt. Heb wel geen nieuwe ruitenwissers gestoken na de applicatie.
                      Heb ook geen nieuwe gestoken ze, dat moet toch niet? Ale toch nog niet gehoord ivm de Nanolex coating.
                      Waas heb ik wel niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                        Ik heb Nanolex Ultra Glass Sealant op mijn 1 coupe en ik heb geen last van klapperende ruitenwissers. Enkel zo een fijne waas die een second duurt als de ruitenwissers over de ruit gaan maar dat stoort mij niet echt. Heb wel geen nieuwe ruitenwissers gestoken na de applicatie.
                        Ik vind die waas de max!

Verstuurd met de postduif.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                          Ja ik heb ook al View op de ruitenwissers aangebracht. Geen verschil. Voor mij is dit trouwens een vreemde tip van Gyeon hoe kan dergelijk produkt zich op rubber hechten en indien het zich zou hechten dan zou het toch de rubbers alleen maar hard maken. Het trucje werkt in ieder geval niet bij mij.
                          Ik klaag trouwens ook niet over de werking van het produkt an sich. Het werkt en zit er na een jaar nog altijd op en bij hoge(re) snelheid heb ik zelfs geen ruitenwissers nodig. Maar je kan niet altijd en overal aan + 70 doorperen dus daar heb ik mijn ruitenwissers wel nodig en die stuiteren dus. Bij een onderhoudsbeurt zal ik nu de bladen eens laten vervangen om te zien of dit helpt.
                          Ik denk dat er misverstanden zijn ivm hoe glascoatings (dus coatings voor op glasoppervlak) net werken. Zo wordt een glascoating niet hard en vormt ook geen dikke laag zoals een coating op lak of velgen dat doet.

Het werkt eerder als een soort matrix van kleine moleculen die hecht aan het glas dat op deze manier hydrofobisch wordt. De glascoatings die wel als een laag werken worden namelijk eenvoudig weer verwijderd door de wrijven van onder andere de ruitenwissers. De duurzaamheid van dit soort coatings wordt dan ook uitgedrukt in dagen ipv maanden/jaren.

Je kan dus perfect je glascoating op je ruitenwissers gebruiken om deze schoon te maken en er zeker van te zijn dat er geen restanten van andere producten of vervuiling in het algemeen op achterblijft dat voor een minder resultaat kan zorgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Al die coatings, ik zie het graag zeggen dat ze lang blijven zitten.
                            Ik moet het niet op mijn auto.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                            De mijne zit er al een 4 a 5 jaar op.
                            Weet niet of je op de site van wax-it je facturen nog kan nakijken want dan zou ik het met zekerheid kunnen zeggen.
                            Slaapt wel binnen.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                              Blijft wel curieus, ik gebruik nu ook Bathe+ sinds dat m'n AF Lather op is, en heb daar echt geen last van.
                              Ik heb wel een Nanolex coating op m'n ruiten liggen, misschien dat dat beschermt?
                              Ik gebruik ook altijd bathe+ en ik heb er geen last van. Ik heb geen coating op mijn wagen liggen.
                              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                Ik gebruik ook altijd bathe+ en ik heb er geen last van. Ik heb geen coating op mijn wagen liggen.
                                'T valt op dat het op karren zijn van Duitse makelij, misschien zijn die Duitse premium ruitenwissers niet bestand tegen de Gyeon kwaliteit

Comment

• Voor de sneeuw hier met bakken uit de lucht valt () zou ik mijn lak eindelijk eens deftig willen beschermen. Tot nu toe heb ik mij enkel beperkt tot:

1. Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover (of enkel shampoo indien niet te vuil)
                                  2. Afspoelen
                                  3. Shampoo (Poorboy's World Super Slick & Wax) aanbrengen
                                  4. Afspoelen
                                  5. Afdrogen
                                  6. Bandendressing

Nu zou ik graag een deftige set hebben om te clayen / kleien, whatever. Daarnaast ook iets om te beschermen: wax (ik neem aan dat de "wax" component van mijn huidige shampoo verwaarloosbaar is), glaze, sealant..? Nu kan mijn wagen 2 dagen na een wasbeurt er al weer extreem vuil uitzien door één enkele regenbui.

Clay
                                  Deze set van autofinesse, 200g clay & lubricant. Niet te zacht (voor nieuwe wagens), niet te hard (voor schaatsbanen), goeie reviews. Nobrainer?

Wax / sealant
                                  Hier heb ik mijn oog laten vallen op de Soft99 Fusso Coat. Perfect voor de kleur van mijn wagen (sapphire black), lange standtijd & zou goed werken. Nu zie ik dat die malle japanners ook nog andere goedjes verkopen die mij wel aanspreken:

Vooral de laatste lijkt mij wel iets aangezien ik hier & daar lichte swirls heb en niet meteen de tools heb om te polieren. Blijf ik beter gewoon bij de Fusso coat, één van bovenstaande, of kijk ik toch beter naar carnauba wax?

Glaze
                                  Een glaze zag ik ook nog voorbijkomen. Poorboy's Black Hole Glaze is ook afgestemd op de kleur van mijn wagen. Interessant of niet?

Microfiber doeken
                                  Is het dan ook de moeite om te "investeren" in microfiber doeken? Zoja,hoeveel? Of is er geen echt kwaliteitsverschil tussen deze van de big boys & de witte producten meuk?

En nog een laatste vraagje: kan ik na het afspoelen (stap 4 bovenaan) direct beginnen clayen?
                                  Of moet ik eerst nog eens afdrogen, clayen, afdrogen (afspoelen?) en dan pas de wax?
                                  Last edited by ; 16/10/2016, 13:24.

Comment

• Vandaag die Soft99 Fusso coat gebruikt, snel werken is de boodschap.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Ben opzoek naar een product om de zwarte kunststof delen van m'n auto terug mooi zwart te krijgen, iemand aanraders?
                                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                        Ben opzoek naar een product om de zwarte kunststof delen van m'n auto terug mooi zwart te krijgen, iemand aanraders?
                                        Autofinesse Revive doet het goed voor mij.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                                          Voor de sneeuw hier met bakken uit de lucht valt () zou ik mijn lak eindelijk eens deftig willen beschermen. Tot nu toe heb ik mij enkel beperkt tot:

1. Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover (of enkel shampoo indien niet te vuil)
                                          2. Afspoelen
                                          3. Shampoo (Poorboy's World Super Slick & Wax) aanbrengen
                                          4. Afspoelen
                                          5. Afdrogen
                                          6. Bandendressing

Nu zou ik graag een deftige set hebben om te clayen / kleien, whatever. Daarnaast ook iets om te beschermen: wax (ik neem aan dat de "wax" component van mijn huidige shampoo verwaarloosbaar is), glaze, sealant..? Nu kan mijn wagen 2 dagen na een wasbeurt er al weer extreem vuil uitzien door één enkele regenbui.

Clay
                                          Deze set van autofinesse, 200g clay & lubricant. Niet te zacht (voor nieuwe wagens), niet te hard (voor schaatsbanen), goeie reviews. Nobrainer?

Wax / sealant
                                          Hier heb ik mijn oog laten vallen op de Soft99 Fusso Coat. Perfect voor de kleur van mijn wagen (sapphire black), lange standtijd & zou goed werken. Nu zie ik dat die malle japanners ook nog andere goedjes verkopen die mij wel aanspreken:

Vooral de laatste lijkt mij wel iets aangezien ik hier & daar lichte swirls heb en niet meteen de tools heb om te polieren. Blijf ik beter gewoon bij de Fusso coat, één van bovenstaande, of kijk ik toch beter naar carnauba wax?

Glaze
                                          Een glaze zag ik ook nog voorbijkomen. Poorboy's Black Hole Glaze is ook afgestemd op de kleur van mijn wagen. Interessant of niet?

Microfiber doeken
                                          Is het dan ook de moeite om te "investeren" in microfiber doeken? Zoja,hoeveel? Of is er geen echt kwaliteitsverschil tussen deze van de big boys & de witte producten meuk?

En nog een laatste vraagje: kan ik na het afspoelen (stap 4 bovenaan) direct beginnen clayen?
                                          Of moet ik eerst nog eens afdrogen, clayen, afdrogen (afspoelen?) en dan pas de wax?
                                          Ik klei op een natte auto. Let wel: je moet desondanks wel zorgen voor genoeg smering (lube).

Blackhole + Soft Fusso is een beetje dubbelop.
                                          Een glaze bevat voornamelijk fillers, en die zitten al met hopen in die Japanse dingen.
                                          Blackhole zou ik eerder combineren met een oldskool Collinite 845 insulator wax. Qua standtijd is dit een klassieker.

Microfibre's van goede kwaliteit zijn echt wel hun geld waard. Zorg voor minstens 2 per stap.
                                          Goedkope MF's hebben de neiging in de lak te 'snijden' en zo swirls te veroorzaken.

Investeer ook eens in een quickdetailer, genre Autofinesse Finale (in combinatie met een superzachte doek). Je zult versteld staan van de extra bling, en dit boost je wax ook iedere keer een beetje.
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X