Hier ook AF QD bij 't drogen en AF Crystal erna voor de ramen, ruitenwissers werken geluidloos.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ik weet dat er velen zijn die geen problemen hebben. Ik zou het eerlijk gezegd zelf ook niet geloven dat zoiets kan voor ik het met mijn eigen ogen gezien zou hebben.
Die AF Crystal gaat niet uitmaken in mijn geval omdat er na het drogen geen QD op mijn voorruit zit, daar let ik precies voor op. Het moet er op één of andere manier achteraf op terecht komen. In de Finale zit wax dus het zou wel kunnen dat die zich nog een beetje verspreid.
Toen ik de laag Gyeon Q2M met diamantpasta eindelijk verwijderd kreeg dacht ik niet nog geconfronteerd te worden met dit probleem. Ik kan goed voelen hoe die pasta "cut" dus ik zal het eens uitproberen na het wassen met Lather of ik dan weer iets "voel" op de ruit.
Blijft me een mysterie waarom die voorruit zo fel reageert op die QD.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk BerichtenIs er hier een groepsaankoop van vaten AF Crystal geweest waar ik niets van weet ofzo ?
Comment
-
Heerlijk spul die Crystal!'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenIk weet dat er velen zijn die geen problemen hebben. Ik zou het eerlijk gezegd zelf ook niet geloven dat zoiets kan voor ik het met mijn eigen ogen gezien zou hebben.
Die AF Crystal gaat niet uitmaken in mijn geval omdat er na het drogen geen QD op mijn voorruit zit, daar let ik precies voor op. Het moet er op één of andere manier achteraf op terecht komen. In de Finale zit wax dus het zou wel kunnen dat die zich nog een beetje verspreid.
Toen ik de laag Gyeon Q2M met diamantpasta eindelijk verwijderd kreeg dacht ik niet nog geconfronteerd te worden met dit probleem. Ik kan goed voelen hoe die pasta "cut" dus ik zal het eens uitproberen na het wassen met Lather of ik dan weer iets "voel" op de ruit.
Blijft me een mysterie waarom die voorruit zo fel reageert op die QD.
Ik gebruik ook Crystal Mijn 2l fles is wel bijna leeg nu
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
Droog je uw ruiten met dezelfde doek als uw carrosserie? Normaal drogen van wagen met QD is wat QD op uw droogdoek of wagen 'puffen' en dan gaan afdrogen. Als je met hetzelfde doek uw ruiten afdroogt dan gaat daar ook QD opkomen. Als je dan met Crystal gaat afkuisen verwijder je weer het vettig laagje van de QD.
Ik gebruik ook Crystal Mijn 2l fles is wel bijna leeg nu
Voor mij zijn ruiten proper genoeg als de auto gewoon gewassen is dus ik zie niet in waarom je zo'n product zou kopen. Maar als de ervaringen natuurlijk zó positief zijn en je denkt dat dit ook QD sporen verwijderd dan is het misschien wel eens het proberen waard.
Intexor Vraag me af of Inexor dit ook gebruikt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
Nee, natuurlijk niet die doek.
Voor mij zijn ruiten proper genoeg als de auto gewoon gewassen is dus ik zie niet in waarom je zo'n product zou kopen. Maar als de ervaringen natuurlijk zó positief zijn en je denkt dat dit ook QD sporen verwijderd dan is het misschien wel eens het proberen waard.
Intexor Vraag me af of Inexor dit ook gebruikt?
Comment
-
Ik ga eens iets héél ouderwets verkondigen:
Een emmertje water met een scheutje ammoniak: NIKS is beter om ruiten perfect proper te maken én het kost bijna niks.
Met spons wassen, drogen met een echt (ook ouderwets) zeemvel.
N.B.: Niet gebruiken op plastic en bij oldtimers met zo nog een rubber rond de ramen, want die kan daar niet goed tegen.Last edited by Maurice P.P.; 02/07/2017, 14:38.
Comment
-
Welk vuil zit er nog op jullie ruiten als die gewassen en gedroogd zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenWelk vuil zit er nog op jullie ruiten als die gewassen en gedroogd zijn?
Comment
-
Het helpt ook de ruiten perfect streeploos schoon te krijgen, na een wasbeurt.
Voordien slaagde ik daar echt niet in, niet met de ammoniak-truc, niet met het Tante-Kaat-krantenpapier, niet met Instanet (of andere supermarktmiddeltjes).2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenHet helpt ook de ruiten perfect streeploos schoon te krijgen, na een wasbeurt.
Voordien slaagde ik daar echt niet in, niet met de ammoniak-truc, niet met het Tante-Kaat-krantenpapier, niet met Instanet (of andere supermarktmiddeltjes).
Mijn ruiten zijn streeploos zonder nadrogen, gewoon met afspoelen met regenwater.
- Likes 1
Comment
-
Ik heb mijn auto finesse revitalise kit nu reeds enkele malen gebruikt voor het polieren. De AF pads heb ik na gebruik telkens proberen spoelen met lauw water. Er blijft echter heel wat product zitten in de pads (vooral in de gele nummer 2). Hierdoor wordt de mousse erg stug en bij een volgende polierbeurt komt er heel wat product vrij/veroorzaakt stof. Het lijkt me niet goed te zijn.
Zijn er methodes om de pads, zonder beschadigen, grondiger te gaan wassen? Op lage T in de wasmachine? Een nacht laken weken in een sopje met dreft?
Comment
Comment