Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
    ik heb een vraagje ivm het drogen...

om een of andere reden blijft het water érg lang liggen op mijn wagen, ook al spoel ik altijd met een open straal. daardoor moet mijn wafeldoek erg veel water opnemen en is die dus al "zeiknat" tegen dat ik 2/3 van de wagen heb gedaan.
    Misschien staat je auto niet goed genoeg in de wax. Dit truukje werkt enkel als je wagen een beschermlaag heeft, anders blijft het water er idd op staan.

En het vereist ook wel wat oefening hoor, daar niet van

Comment

ik heb een vraagje ivm het drogen...

om een of andere reden blijft het water érg lang liggen op mijn wagen, ook al spoel ik altijd met een open straal. daardoor moet mijn wafeldoek erg veel water opnemen en is die dus al "zeiknat" tegen dat ik 2/3 van de wagen heb gedaan.

moet ik eens clayen om het oppervlak wat gladder te maken dat het water er beter afstroomt of...?
      zoals naftje zegt, als je wagen al een eerdere waxlaag ter bescherming heeft, zal het merendeel van het water er zo aflopen. en dan kom je met zo´n wafel ruimschoots toe.

Comment

euh... niet goed in de wax?

die wagen heeft zolang hij bestaat nog geen wax gezien denk ik

probleem is dat ik hem wil clayen e.d. voor ik er een wax op smijt, maar dat kost toch allemaal verdomd veel geld he dus ik was hem voorlopig zo vaak mogelijk, dat het vuil zich niet te hard kan vasthechten in de lak...

toch bedankt voor de antwoorden!
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

probleem is dat ik hem wil clayen e.d. voor ik er een wax op smijt, maar dat kost toch allemaal verdomd veel geld he dus ik was hem voorlopig zo vaak mogelijk, dat het vuil zich niet te hard kan vasthechten in de lak...

Als je het kleien wil overslaan kan ik je de Prime strong van Jeffs aanraden. Dat is een chemische cleaner en die verwijderd ook al een pak contaminaties. Het is niet 100% maar het is al een goeie basis.

Eens je dan toch met Jeffs bezig bent neem je gewoon de trigger erbij en werk je af ter bescherming.

Je zal zien je wagen is al 80% droog voor je er met de waffledoek aankomt !

Comment

Ik had de titel eerst helemaal anders geïnterpreteerd!

Mooie uitleg Wax-It.

Comment

Nu weet ik wat die 2 emmer-methode is Thx voor deze bijdrage!

Ik doe ook nog het volgende:

Voordat ik begin, spuit ik de delen waar hardnekkig vuil aanhangt (vliegjes,..) in met insectverwijderaar... Daarna maak ik de wagen nat met warm tot zeer warm water met een gieter... Zo kan je ook al veel vuil verwijderen of tenminste al goed week maken?

Comment

Als je die delen inspuit met een insectenverwijderaar dan moet je nadien daar ook terug de bescherming aanbrengen omdat insectproducten vrij sterk/krachtig zijn. Daarom is het niet aan te raden die wekelijks te gebruiken aangezien je zorgvuldig opgebouwde bescherming dan direct verdwenen is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  Als je die delen inspuit met een insectenverwijderaar dan moet je nadien daar ook terug de bescherming aanbrengen omdat insectproducten vrij sterk/krachtig zijn. Daarom is het niet aan te raden die wekelijks te gebruiken aangezien je zorgvuldig opgebouwde bescherming dan direct verdwenen is.
                  Ik was de wagen daarna wel met een shampoo waar zogezegd ook een beschermlaag mee wordt gelegd (uit de halfords, ja ik weet het)
                  Maaaar mijns inziens legt die idd wel een beschermlaag... Als het regent, blijven de druppels mooi liggen, en hoef ik ook nooit te wissen met de ruitenwissers...

Comment

hmmz sommige wagens kosten van duizenden tot 10 duizenden euro's...
                    Om dat 100euro of meer uit te geven aan onderhoudsproducten om die investering proper te houden kan je toch niet tegen houden

Comment

Dit topic verdient een applaus! Bedankt voor de zeer leerrijke en correcte uitleg over het wassen van een wagen.

Comment

Ik wacht vol spanning op een vervolg over het interieur!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                          Ik wil een wafeldoek, bert!
                          Elaaaaa?

Comment

Bert, je bent een commercieel genie!

Ik heb na het lezen van uw 'how-to' 4 dingen besteld in uw webshop terwijl kuisen mij gestolen kan worden

Comment

Ik denk dat ik mij ook niet veel langer ga kunnen houden
                              1984 BMW M635CSi F u n
                              1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

Prachtig iniatief deze topic
                                zou deze methode van wassen ook goed zen vr mene fiets als ik die even proper krijg
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

Ik heb na het lezen van uw 'how-to' 4 dingen besteld in uw webshop terwijl kuisen mij gestolen kan worden
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Stoffie Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat ik mij ook niet veel langer ga kunnen houden

Detailing bug

Knap werk Bert, een serieuze bijdrage op dit forum
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

idem, 3 dingen besteld, die doorzichtige emmers laat ik voorlopig nog weg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                                      idem, 3 dingen besteld, die doorzichtige emmers laat ik voorlopig nog weg
                                      Die komen binnenkort in een nieuwe washkitt zodat ze voordeliger uitkomen. Nu zijn ze idd vrij duur, en de reden is zowel de degelijkheid ,maar ook het transport (moeilijk) dat ze leverkost naar mij toe vrij duur maakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Ik wacht vol spanning op een vervolg over het interieur!!
                                        Daar wordt naarstig aan gewerkt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                          Daar wordt naarstig aan gewerkt!
                                          ben vooral curieus hoe je die zo proper kan maken (stofzuiger) tussen de zetels zonder te moeten demonteren.....

Comment

Working...
                                          X