Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Merci Bert, alles weer eens mooi op een rijtje.
    'k Ga vanavond ook weer eens m'n C verwennen, as usual...
    Is een deep gloss spray sealant voldoende als regelmatige bescherming, (vb na insektenverwijderaar) of moet je weer naar de wax grijpen....?
    'k Heb trouwens mijn waffle weaves eens een nachtje laten trekken in een emmer water met scheut azijn...zijn nu weer lekker zacht...

Comment

Als je insectenverwijderaar gebruikt hebt is de waxlaag volledig weg! Indien je terug optimale bescherming wilt zal je dus moeten de sealant/wax opnieuw aanbrengen. Dat is 't grote nadeel van gebruik van insectenverwijderaar.
      Indien ze niet te hard ingewreten zijn kan het interessanter zijn om ze los te weken door er bvb een natte microvezel op te leggen.

Comment

Kan je als quick detailler tijdens het drogen ook de Red Mist gebruiken? Wel enkel voor lakwerk natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
          Merci Bert, alles weer eens mooi op een rijtje.
          'k Ga vanavond ook weer eens m'n C verwennen, as usual...
          Is een deep gloss spray sealant voldoende als regelmatige bescherming, (vb na insektenverwijderaar) of moet je weer naar de wax grijpen....?
          'k Heb trouwens mijn waffle weaves eens een nachtje laten trekken in een emmer water met scheut azijn...zijn nu weer lekker zacht...
          ah, is da een truukje om die weer zacht te krijgen? wist ik niet, thx!

ouders zijn op verlof, ben alleen thuis. net nu mijn wafel zo vuil is. vanavond ns poging ondernemen om da spul int wasmachien te steken.

beetje waspoeder, geen wasverzachter en op....... 40°?

venten.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
            Kan je als quick detailler tijdens het drogen ook de Red Mist gebruiken? Wel enkel voor lakwerk natuurlijk.
            Jep dat kan je doen.

Comment

@ Manos: geen waspoeder, die korrels zijn niet goed voor je doek, maar een vloeibaar wasmiddel (gn wasverzachter) en idd maximum op 40 graden.

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
              Jep dat kan je doen.
              Ok, thx!

Comment

Welke quick detailer raad je aan, bert? Graag zou ik met Poorboys werken. Je hebt daar de quick detailer(QD+), maar jij gebruikt precies een ander product? En je hebt mij ook de Jeffs werkstatt prime strong aanbevolen voor zowel velgen te cleanen als het chromé te doen, maar is er ook een dergelijk product van Poorboys, kwestie van zoveel mogelijk bij hetzelfde merk te blijven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manos Bekijk Berichten
                  ah, is da een truukje om die weer zacht te krijgen? wist ik niet, thx!

ouders zijn op verlof, ben alleen thuis. net nu mijn wafel zo vuil is. vanavond ns poging ondernemen om da spul int wasmachien te steken.

beetje waspoeder, geen wasverzachter en op....... 40°?

venten.....
                  Yep, azijn is een goede remedie om de kalk (afkomstig van het kraantjeswater) te minimaliseren.
                  Ik was mijn doeken na elke wasbeurt steeds met de hand uit en dit met een vloeibaar (GEEN waspoeder!!!) wasmiddel en daarna steek is ze nog in een water met azijn. Na enkele wasbeurten worden ze allemaal in de wasmachine gewassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                    Welke quick detailer raad je aan, bert? Graag zou ik met Poorboys werken. Je hebt daar de quick detailer(QD+), maar jij gebruikt precies een ander product? En je hebt mij ook de Jeffs werkstatt prime strong aanbevolen voor zowel velgen te cleanen als het chromé te doen, maar is er ook een dergelijk product van Poorboys, kwestie van zoveel mogelijk bij hetzelfde merk te blijven?
                    Ik heb tot nu toe Spray & Wipe van PB's gebruikt maar ik denk mij de volgende keer eens een gallon Last Touch van Meg's aan te schaffen. Kwestie van er wat langer mee toe te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                      Ik heb tot nu toe Spray & Wipe van PB's gebruikt maar ik denk mij de volgende keer eens een gallon Last Touch van Meg's aan te schaffen. Kwestie van er wat langer mee toe te komen.
                      is dat een quick detailer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                        Ik heb tot nu toe Spray & Wipe van PB's gebruikt maar ik denk mij de volgende keer eens een gallon Last Touch van Meg's aan te schaffen. Kwestie van er wat
                        langer mee toe te komen.
                        Spray and wipe is een zeer goed product, voegt niets toe aan de lak...

Red mist heb ik ook staan, en dat is ook zeer goed! Maar wel eentje met een handleiding Voegt een sealant laagje toe aan de lak, en dat voel je enorm! Stoot ook enorm water af na de beurt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                          Spray and wipe is een zeer goed product, voegt niets toe aan de lak...

Red mist heb ik ook staan, en dat is ook zeer goed! Maar wel eentje met een handleiding Voegt een sealant laagje toe aan de lak, en dat voel je enorm! Stoot ook enorm water af na de beurt...

Net wat ik dacht dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            is dat een quick detailer?

Spray&Wipe is een QD die je voor meerdere doeleinden kan gebruiken. Lubricant bij kleien, verwijderen van vogelpoep, streep- en vlekvrij afdrogen, stof verwijderen, ...

Comment

Zijn die doorzichtige emmers nu al te koop?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                                Zijn die doorzichtige emmers nu al te koop?
                                Ja hoor

In de rubriek wassen op de site.

Héél stevige en dikke emmer

Comment

Omg, na zoveel how-to's te lezen maak ik blijkbaar nog foutjes

- ik droogde steeds eerst de natste delen zodat mijn kurkdroge doek wat natter werd en beter werkte
                                  - ik gebruikte nooit quick detailer tijdens het drogen, ben benieuwd of dit de zaak beter gaat maken, moet dit nog testen :p Maar het zal 9/10 wel vlotter gaan. (moet je dan daarna nog eens quick detailen?)
                                  - Ik heb een Washmitt met 2 zijden die geen vezels hebben maar lijken op een soort "gaas", speciaal om ruiten te ontdoen van vliegresten, dit werkt subliem MAAR, kunnen deze randen schadelijk zijn voor de gewone lak...? want zowieso raak je met deze zijkanten al eens de lakdelen aan.
                                  - Ik heb na het clayen nog resten van vliegen hangen, ik ga er soms zelfs 2 a 3 keer over en nog zie ik resten hangen, de vliegen zelf zijn wel weg maar de "ingewandjes" die plakken er nog lekker in :p hoe doe ik deze weg? Door de Polishen zeker?
                                  - ook heb ik soms nog regendruppelkeseffect op mijn ruitentrims. Deze was ik steeds met shampoo + washmitt en daarna gedroogd met een vezeldoek. Daarna gebruik ik Poorboys product voor de trims en nog komen die "regendruppels" erdoor, op andere trimonderdelen heb ik dit fenomeen niet!

Zalige how to, ik leer echt fantastisch veel bij door deze dingen Binnenkort nog eens wat aankopen plannen zie

En kurtje wanneer zie ik uw GTIke eens ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
                                    Omg, na zoveel how-to's te lezen maak ik blijkbaar nog foutjes

- ik droogde steeds eerst de natste delen zodat mijn kurkdroge doek wat natter werd en beter werkte
                                    - ik gebruikte nooit quick detailer tijdens het drogen, ben benieuwd of dit de zaak beter gaat maken, moet dit nog testen :p Maar het zal 9/10 wel vlotter gaan. (moet je dan daarna nog eens quick detailen?)
                                    - Ik heb een Washmitt met 2 zijden die geen vezels hebben maar lijken op een soort "gaas", speciaal om ruiten te ontdoen van vliegresten, dit werkt subliem MAAR, kunnen deze randen schadelijk zijn voor de gewone lak...? want zowieso raak je met deze zijkanten al eens de lakdelen aan.
                                    - Ik heb na het clayen nog resten van vliegen hangen, ik ga er soms zelfs 2 a 3 keer over en nog zie ik resten hangen, de vliegen zelf zijn wel weg maar de "ingewandjes" die plakken er nog lekker in :p hoe doe ik deze weg? Door de Polishen zeker?
                                    - ook heb ik soms nog regendruppelkeseffect op mijn ruitentrims. Deze was ik steeds met shampoo + washmitt en daarna gedroogd met een vezeldoek. Daarna gebruik ik Poorboys product voor de trims en nog komen die "regendruppels" erdoor, op andere trimonderdelen heb ik dit fenomeen niet!

Zalige how to, ik leer echt fantastisch veel bij door deze dingen Binnenkort nog eens wat aankopen plannen zie

En kurtje wanneer zie ik uw GTIke eens ?
                                    Je kan achteraf nog steeds quickdetailen hé. Ik gebruik vooral de spray & gloss om te drogen. Deze verdampt mooi en snel !

Achteraf gebruik ik vooral QD+ of blackfire spray sealant in combinatie met een ultimate mega towel

Ivm de vliegjes zou ik je mijn 130i detail aanraden, daar wordt dat besproken

En ivm de plekken, je rubbers met APC behandelen kan de oplossing zijn. als die plekken IN het rubber zitten moeten die er eerst uit, anders leg je er gewoon een laagje bovenop, en dat neemt de grond van het probleem niet weg !

Comment

De QD+ kan je ook gewoon aanbrengen zoals de Spray & Gloss, terwijl je de auto droogt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                        De QD+ kan je ook gewoon aanbrengen zoals de Spray & Gloss, terwijl je de auto droogt?
                                        Het kan, maar ik ben er niet zo voor, want de wax kan zo in de doek komen te zitten en deze gaat dan water afstoten ipv opnemen.

Comment

Met de work towel kan je de QD+ ook aanbrengen, of moet dat echt met zo'n groene towel gebeuren?

Comment

Working...
                                          X