Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Schitterende how-to Bert! Ik heb hem net op tijd gelezen om mijn gloednieuwe A5 voor de eerste maal te wassen. Ik heb al wat produktjes van jou staan, maar blijkbaar deed ik toch nog het een en ander verkeerd... (eerst natste delen drogen, geen QD gebruiken op de waffle...)

En ik voel weer de need om nog wat produktjes bij te bestellen....

Comment

Zo een waffel weaffle spel is de beste autowas uitvinding, EVER.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
        Met de work towel kan je de QD+ ook aanbrengen, of moet dat echt met zo'n groene towel gebeuren?
        De work towel is wel wat te ruw voor op lak te gebruiken.

Een thick & plush neemt product op terwijl een deluxe en ultimate mega towel meer dienen op LSP of QD uit te poetsen

Comment

Balen, dan heb ik nog te weinig besteld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
            En kurtje wanneer zie ik uw GTIke eens ?
            Je moet maar eens iets laten weten eh

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
              Je moet maar eens iets laten weten eh

Grtz
              Ok zal eens een datumke uitzoeken dan Ik had trouwens ook beloofd om in mijn vakantie de wagen te wassen en fotokes te maken maar het was te warm en te druk in de vakantie :p

Als ze dit weekend een beetje deftig weer voorschrijven dan zoek ik de wagen eens aan te pakken en fototjes te maken :p Maar meestal als de wagen properkes is is het al te donker en de dag erna hangter dan een stoflaagje over :p

Comment

mijn shmitt is ver versleten, ik kan er een vinger doorsteken...
                superding nochtans.
                wax-it, vanaf wanneer mogen we die terug verwachten ?
                4 rings driver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hoebeltje Bekijk Berichten
                  mijn shmitt is ver versleten, ik kan er een vinger doorsteken...
                  superding nochtans.
                  wax-it, vanaf wanneer mogen we die terug verwachten ?
                  Binnen een paar weken

Comment

Yo Bert (wax it)

Kheb al een paar verwoede pogingen ondernomen om u te bereiken. Met vakantiegeweest of ligt het aan mijn pc/gsm?
                    Ik zou graag deze week nog het nodige materiaal bestellen om van slag te gaan!
                    Stuur me anders eens een PM. :-)

Greetz

Cedric

Comment

Bert , met wat kan ik het beste hars van dennenbomen van een auto krijgen ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antigpsdude Bekijk Berichten
                        Bert , met wat kan ik het beste hars van dennenbomen van een auto krijgen ??

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten

Mja , risico, donkere auto en wil niet teveel krassen, vroeger deed ik het soms met benzine maar ik begin wat slimmer te worden en begin eerst eens iets te vragen voor ik tnaar de kl*te doe

Comment

Hars verwijderen is echt een rotklus. Zeker als de hars al hard geworden is. Het beste wat ik heb gevonden is WD40. Inspuiten, en dan met de nagel afkrabben.
                            Als de hars nog zacht is en de drupels niet te groot kan je eens met wasbenzine proberen.
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Jochen is er een loopje mee aan het nemen

Met je nagel over de lak gaan geeft moeilijk te verwijderen krassen, dus dat kan je best niet doen

Er zijn 3 mogelijkheden, en het is afhankelijk van het soort hars en hoelang het hars al op de wagen zit wat er effectief gaat helpen.

Eerst en vooral zou ik de minst agressieve methode proberen.
                              Een teer verwijderaar. (bvb poorboys bug squash)

Daarna zou ik proberen kleien. Ga niet als een gek op dat ene plaatsje kleien met al je macht, want dan maak je opnieuw diepe krassen ! Laat de klei zijn werk doen en gebruik voldoende glijmiddel.

Als niets helpt kan je proberen met een cellulose thinner. Dit is echter iets wat je enkel in een extreem geval mag doen aangezien het lakschade kan veroorzaken !!!

Ik heb nog een methode voor extreme gevallen, maar voorlopig klasseer ik deze onder beroepsgeheim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ceke1985 Bekijk Berichten
                                Yo Bert (wax it)

Kheb al een paar verwoede pogingen ondernomen om u te bereiken. Met vakantiegeweest of ligt het aan mijn pc/gsm?
                                Ik zou graag deze week nog het nodige materiaal bestellen om van slag te gaan!
                                Stuur me anders eens een PM. :-)

Greetz

Cedric
                                Meteen van dit moment gebruik maken om even het volgende te melden ...

Wax-it zit op dit moment verwikkeld in een zware structurele wijziging. Zowel qua infrastructuur , als op het gebied van dienstverlening. Ik kom werkelijk tijd en handen tekort de laatste maanden om alles rond te krijgen.

Door de komende wijzigingen loopt het soms niet allemaal gesmeerd en kan het soms even duren voor je antwoord krijgt op je vragen of op een telefoontje.
                                Als je order iets langer uitblijft dan verwacht kan dit ook hiermee te maken hebben.

Aarzel niet om even contact op te nemen om op de hoogte gehouden te worden.

Binnen enkele weken zou de eerste fase van de hervorming al zijn vruchten moeten afwerken en dan zal AutoForum hier de primeur in genieten !

Ik zou dus willen vragen even geduld te oefenen, geloof me vrij, het zal jullie niet spijten !

Ook even melden dat de snelste en eenvoudigste manier om me te bereiken is om me een mailtje te sturen op het kende adres. Korte mailtje worden meestel héél snel beantwoord. Dien ik een halve handleiding te schrijven of een offerte op maat op te maken dan kan die wel een dag of twee dagen duren aangezien ik nu steeds op de baan ben en in vergaderingen zit waardoor ik nooit over een voldoende lange periode beschik een degelijke mail op te stellen.

Opnieuw, binnen enkele weken zullen jullie de eerste resultaten zien
                                Ik zal de informatie beetje per beetje vrijgeven zodat het ook interessant blijft voor jullie om volgen

Comment

Ik was er eigenlijk gaan loopje mee aan het nemen Bert

Ik heb ooit eens een auto moeten detailen waarvan het dak serieus onder de hars zat. Ik spreek dan over druppels ter grootte van een stuk van 10cent en enkele mm dik. Heb toen alles geprobeerd. TFR, APC, kleien, wasbenzine, terpentijn. heat water. Ik heb toen effectief staan krabben met mijn nagel en wat WD40 erop.

Ik hoop dat het bij jou niet zo erg is antigpsdude!
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Ik was er eigenlijk gaan loopje mee aan het nemen Bert

Ik heb ooit eens een auto moeten detailen waarvan het dak serieus onder de hars zat. Ik spreek dan over druppels ter grootte van een stuk van 10cent en enkele mm dik. Heb toen alles geprobeerd. TFR, APC, kleien, wasbenzine, terpentijn. heat water. Ik heb toen effectief staan krabben met mijn nagel en wat WD40 erop.

Ik hoop dat het bij jou niet zo erg is antigpsdude!
                                    Ik heb onlangs hetzelfde tegen gekomen tijdens een detail. De hele wagen was op alle horizontale oppervlakken volledig bedekt met dit soort teer.

Mijn geheime methode was toen de enige en laatste oplossing. Om jullie een idee te geven, ik heb er zonder overdrijven 8uur mee bezig geweest alles te proberen om een veilige oplossing te vinden.
                                    Vandaar dat ik dit nu klasseer onder beroepsgeheim.

Comment

En terecht
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik was de mijne elke maand gewoon met koud water zonder iets bij. Is ruimschoots voldoende volgens mij. Het is tenslotte maar een gebruiksvoorwerp zoals een ijskast of wasmachine en die simoniseer ik ook ni elk jaar.

Comment

Ik denk dat je hier dan in het verkeerde subforum zit.

Comment

Working...
                                          X