Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
    Cé is idd geen slechte keuze. Vriendelijk en fijne uitleg. Alleen dat je er niet wat kan rondneuzen en er nergens prijzen bijstaan. Is echt een "boetiek" hè, en geen goedkope

Ik ga af en toe naar Auto Shop Van den Eynde op de Beringersteenweg. Die hebben ook wel het één en ander liggen. Maar voor advies moet je daar niet zijn
    Echt he, uitleg is niet hun sterkste punt

Comment

• Hallo,

Ik heb de hier voorgeschreven methode gisteren voor het eerst toegepast op m'n nieuwe wagen en ik moet toegeven...het resultaat ziet er heel anders (en beter) uit dan de manier waarop ik het vroeger deed.

Ik heb gebruik gemaakt van een basic Poorboy's waskit aangevuld met PB Spray & Gloss.

Nog enkele vraagjes:
      - Toen ik met het drogen kon beginnen, was het al vrij donker en kon ik het resultaat dus niet meer zo goed zien. Vanmorgen was ik aangenaam verrast, maar hier en daar zaten nog wat vlekken (wellicht niet goed opgeblonken). Kan ik hier nog eens met een beetje S&G en wafeldoek overgaan?
      - In de guide staat vermeld dat je best begint met de banden, velgen, wielkassen en deuropeningen. Hoe pakken jullie dit aan met de deuropeningen? Gaan jullie erover met een microfiber washmitt en drogen jullie ze meteen af droog je ze samen met de rest van de wagen af?

Thanks,
      Joris

Comment

• @wax-it:

bedankt voor het zeeeeer snelle opsturen van mijn bestelde producten.Gistern morgen besteld en betaald en vandaag al geleverdfantastisch.Een dikke pluim.
        Ik kom na de winter eens langs voor de grote wasbeurt.
        Grtz

Comment

• Heel handige uitleg; en ik doe het blijkbaar al altijd compleet verkeerd...
          Ik ga de BX volgens deze methode eens goed onder handen nemen denk ik.
          2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

• Mijn Audi A3 wordt 1 x per maand met een spons en een emmer regenwater met een scheutje Dreft gewassen , afspoelen eveneens met regenwater. Zeer goedkoop en doeltreffend en op 15 minuten is ie proper. Geen last van kalkvlekken , die zie je toch niet op een witte auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
              Mijn Audi A3 wordt 1 x per maand met een spons en een emmer regenwater met een scheutje Dreft gewassen , afspoelen eveneens met regenwater. Zeer goedkoop en doeltreffend en op 15 minuten is ie proper. Geen last van kalkvlekken , die zie je toch niet op een witte auto.
              Je bedoelt dat je het weggegooid geld vond om een metaalkleur op je VW-camionetje te bestellen?? Krijgt Ferdinand last van kapsones?? Een witte Audi A3? Woehoehoe.... meneer rijdt met een witte Audi A3...

Comment

• On topic nu: deze namiddag breng ik mijn VW-kloon Audi A5 in fantoomzwart metallic binnen bij Bert. Bert, bescherm hem tegen de aankomende winterprik en laat hem glimmen!

Comment

• Ik heb mijn Abarth nu ook al een maand en half ... kheb hem dus al 4 keer gewassen (ongeveer) .en ik ging s'avonds eens tanken .. onder een groot licht en daar had je het al lichte swirls op mijn voor en achter bumper. Het stomme aan de wagen is dat hij een schuine achterkant heeft en dat ze snel heel vies en vettig wordt , zeker als je door een vettig weertje rijd . ik weet niet wat ik fout doe , ik gebruik ook zo een washmitt die fluwo groene , precies zo met korte dreadlocks aan (topjes...). ik gebruik dan ook de 2em methode , maar ik moet wel zeggen dat ik een K*tshampoo gebruikte van een of ander tankstation . nu heb ik wel Meguiars gekocht Nxt shampoo. nog niet kunnen testen wegens K*t weersomstandigheden wat ik echt kapot haat! , en mijn velgen zijn dan gepolijst dus die doe ik gewoon met water en wat auto shampoo , omdat die geen vernis laag hebben , heb ik bang dat ze mat worden door een of ander velgenreiniger! , ik heb nu de ''how to '' ook gelezen zeer fijn van mensen die zulke dingen posten ! ik heb dan nu ook een poliermachine gekocht en ga mij een van deze dagen bezighouden, natuurlijk als de auto gewassen is . tips zijn altijd welkom en ik ben van plan voor nog veel meer bij te leren , want het is echt zonde een nieuwe wagen en dan al direct van dat soort mankementjes erop. in ieder geval alvast bedankt...

Comment

• Wou ik eens een kijkje nemen op Wax-it zijn site....blijkt dat het gedeelte winkel niet bereikbaar is.

Comment

• Idd hier lukt het ook niet... misschien een andere leverancier zoeken voor 1 keer of eventjes wachten hé.

Comment

• Ondertussen weer online...
                        Damn die kits verkopen zeker als zoete broodjes...zal maar wachten tot deze weer te koop zijn dan ;-)

Comment

• die kits zien er idd erg goed uit.
                          Jammer dat de basic jefs niet beschikbaar is nu, heb ze voor dat kleine verschil maar afzondelijk zonder de witte handschoen besteld. die vind ik dan wel ergens anders. is nogal dringend dusja
                          zeer mooie How To!

edit: van een snelle service gesproken!
                          Dinsdag betaald en vandaag al ontvangen, goed zakendoen met wax-it!
                          Last edited by ThomasT; 08/01/2010, 16:27.
                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Eerst je velgen enzo wassen ?
                            Ik dacht altijd dat je dat als laatste moest wassen, omdat je anders het 'grote vuil' al in je water hebt..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door White Bekijk Berichten
                              Eerst je velgen enzo wassen ?
                              Ik dacht altijd dat je dat als laatste moest wassen, omdat je anders het 'grote vuil' al in je water hebt..
                              Gewoon na het wassen van de velgen weer proper water nemen.

Comment

• In Bert zijn nieuw pand geweest en gezellige babbel. Zeer sympathiek en behulpzaam !
                                Zijn wastips volg ik ook strict op benieuwd wat het verschil is met de oude methode binnen een 6-tal maand.

Thx Bert.

Comment

• Het verschil is immens, wees daar maar zeker van!

Hier staat de auto onder TL-lampen in de garage. 2 weken geleden heb ik voor het eerst in jaren de auto niet zelf gewassen. De auto is dus volledig op de verkeerde manier gewassen geweest en wat ik zag toen ik die lampen aanstak was echt om triestig van te worden...
                                  Niet genoeg water gebruiken, verkeerde volgorde van wassen en geen gebruik maken van de twee-emmermethode bij dit weer hebben het echt tot een catastrofe gemaakt...
                                  Dat was voor mij nog maar eens een voorbeeld van hoe belangrijk de correcte wasmethode wel is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                    Gewoon na het wassen van de velgen weer proper water nemen.
                                    Wat is er dan zo slecht aan je velgen op het einde te wassen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door White Bekijk Berichten
                                      Wat is er dan zo slecht aan je velgen op het einde te wassen ?
                                      de spetten van o.a. de velgborstel kunnen terug op de lak komen en kan je opnieuw beginnen wassen
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                        de spetten van o.a. de velgborstel kunnen terug op de lak komen en kan je opnieuw beginnen wassen
                                        Gewoon even afspuiten met de tuinslang en dat probleem is ook weg hoor. Bovendien heb ik niet echt veel last van spatten tijdens het wassen van mijn velgen.

Comment

• De belangrijkste reden voor mij is eigenlijk dat wanneer je eerst de wagen wast en dan pas de velgen, tegen dat je klaar bent met de velgen is de auto reeds half opgedroogd en krijg je watervlekken.

Het is gewoon logischer.
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X