Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Afspoelen met koud water, anders vreet het zout nog harder in. En idd, zien dat em binnen kan staan want anders doe je meer slecht dan goed denk ik.

Comment

• Zo lang het vriest gewoon niet afspoelen. Het zout begint namelijk pas aan je lak te vreten het moment dat het begint te dooien.

Auto wassen als het vriest = quasi onmogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Missloungegirl Bekijk Berichten
        Bon allereerst echt chapeau met de handleiding in de eerste post !
        Als je het daarme nog niet verstaat, dan weet ik het ook niet meer

Maar wat ik met nu liep af te vragen, met de winter voor de deur... sneeuw, zout en dergelijke toetanden, wat voor wasbeurt geef je dan best? Of best gewoon niets doen en wachten tot het terug wat warmer wordt na 3 maanden?

Want als je van de lente tot de herfst je auto dan in 'topconditie' wilt houden (denk wel dat dit woord mag gebruikt worden) om dan in de winter alle grillen van moedertje natuur te mogen ondergaan...

Stelde mij juist hier rond de vraag wat dan de beste oplossing is.

Ook aangezien onze nieuwe Mini Cooper S beschikbaar gaat zijn vanaf december / januari, wordt de lak direct op de proef gesteld en aangezien het mijn eerste echte nieuwe aankoop is wil ik er wel alles om doen om ze zolang mogelijk in nieuwstaat te houden
        Is er eigenlijk een regel met producten van Wax-it welk type product er voor welk merk van auto dient te gebruiken of is het allemaal gelijk voor de wet?

Alvast bedankt
        Ik ga proberen een uitgebreid antwoord te schrijven tegen het einde van de dag. Deze zal op de FAQ komen op onze site.

Kort samengevat.
        Laat de zoutlaag zich niet opstapelen op je wagen. Dat is slecht voor je lak en als je het achteraf moet gaan verwijderen zal je sowieso met lakschade komen te zitten !

Je vermijdt dit door hem regelmatig af te spoelen. Een goeie beschermlaag help veel op dat vlak. Onze wagens en die van ons klanten in een onderhoudsplan krijgen net voor de winter een goeie beurt met een duurzame wax of sealant. Dit zorgt ervoor dat wanneer je de wagen met de hogedruk afspoelt de wagen voor 90% proper is. Zelfs wanneer het echt slecht weer is kan je dus op een eenvoudige en snelle manier de wagen toch onderhouden.

Infoamen en afspuiten is nog net wat beter, maar niet iedereen beschikt over de nodige infrastructuur om dit tijdens de wintermaanden te doen.

Je wagen wassen als het vriest zou ik sowieso afraden. Het water zal meteen bevriezen bij contact met de lak en je zal diepe krassen maken door het ijs over de wagen te laten schuren.
        Last edited by ; 05/11/2010, 15:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

Auto wassen als het vriest = quasi onmogelijk.

Als er veel sneeuw aanhangt in de winter spuit ik die ook af , en dan zet ik de auto binnen in de garage .
          Toen het vorige winter -10 was buiten ('s nachts) was het ongeveer 15 graden in mijn garage

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
            Als er veel sneeuw aanhangt in de winter spuit ik die ook af , en dan zet ik de auto binnen in de garage .
            Toen het vorige winter -10 was buiten ('s nachts) was het ongeveer 15 graden in mijn garage
            Luxe !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Luxe !
              Is dat voor te lachen ?

Comment

Is dat voor te lachen ?

Tuurlijk

Maar het is wel een groot pluspunt voor de wagen als die binnen kan slapen, vooral tijden de wintermaanden

Comment

Tuurlijk

Maar het is wel een groot pluspunt voor de wagen als die binnen kan slapen, vooral tijden de wintermaanden
                  Wat doe ik dan wel verkeerd dat het voor te lachen is ?

Comment

Luxe !
                    feit
                    met onze nieuwe woonst in Brakel binnenkort, begin ik nu toch al keer na te denken wat ik met die carport van plan ben...

Denk eraan deze misschien toch volledig dicht te maken en deze in enige mate beetje te kunnen isoleren zonder zot veel geld in te steken...hebben wel nog een pelletkachel staan die eigenlijk te koop staat, misschien best houde

Comment

Wat doe ik dan wel verkeerd dat het voor te lachen is ?
                      't Was maar een grapje, een garage die het hele jaar door 15°C is, is het allerbeste wat je kan hebben!

Comment

• @ Wax-it, welke wax raadt u aan voor de wintermaanden?

Ik heb reeds de Wolfgang deep gloss paint sealant, die is perfect, ook voor de winter veronderstel ik.
                        Daarnaast gebruik ik de natty's blue wax. Is deze ok voor de winter, of zijn er sterkere en duurzamere exemplaren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                          't Was maar een grapje, een garage die het hele jaar door 15°C is, is het allerbeste wat je kan hebben!
                          Check

Comment

Ik ga proberen een uitgebreid antwoord te schrijven tegen het einde van de dag. Deze zal op de FAQ komen op onze site.
                            Precies een interessante vraag gesteld...

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                            Kort samengevat.
                            Laat de zoutlaag zich niet opstapelen op je wagen. Dat is slecht voor je lak en als je het achteraf moet gaan verwijderen zal je sowieso met lakschade komen te zitten !

Je vermijdt dit door hem regelmatig af te spoelen. Een goeie beschermlaag help veel op dat vlak. Onze wagens en die van ons klanten in een onderhoudsplan krijgen net voor de winter een goeie beurt met een duurzame wax of sealant. Dit zorgt ervoor dat wanneer je de wagen met de hogedruk afspoelt de wagen voor 90% proper is. Zelfs wanneer het echt slecht weer is kan je dus op een eenvoudige en snelle manier de wagen toch onderhouden.
                            Heb gezien dat je morgen ook een demodag geeft in Oudenaarde? Denk wel van eens langs te komen en onderandere en wax productje mee te nemen om de Mini dan direct op de winter voor te bereiden. Ze kosten iets teveel om zomaar door 1 winter al naar de knoppe te laten gaan..

Infoamen en afspuiten is nog net wat beter, maar niet iedereen beschikt over de nodige infrastructuur om dit tijdens de wintermaanden te doen.
                            Dit zat ik me eigenlijk ook af te vragen... de alom bekende self carwashes? zijn deze te vertrouwen, die borstel die voor hande staat misschien wel minder, maar zoals je voorstelt infoamen en afspuiten is dan toch ideaal te doen in zo een wasplaats, nee?

Je wagen wassen als het vriest zou ik sowieso afraden. Het water zal meteen bevriezen bij contact met de lak en je zal diepe krassen maken door het ijs over de wagen te laten schuren.
                            Ja de mensen die vorige winter geparkeerd stonden aan Lac de Genève zullen ook wel gelachen hebben die volgende morgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                              @ Wax-it, welke wax raadt u aan voor de wintermaanden?

Ik heb reeds de Wolfgang deep gloss paint sealant, die is perfect, ook voor de winter veronderstel ik.
                              Daarnaast gebruik ik de natty's blue wax. Is deze ok voor de winter, of zijn er sterkere en duurzamere exemplaren?
                              Kristof,

Ik denk dat je met de Wolfgang deep gloss paint sealant een goeie bescherming hebt voor de winter. Er zijn ook duurzamere waxen dan natty's , maar in principe zit je al goed met je Wolfgang.

Ik zou wel 2 laagjes leggen. Dat gaat je duurzaamheid sterk verhogen.

Comment

Dit zat ik me eigenlijk ook af te vragen... de alom bekende self carwashes? zijn deze te vertrouwen, die borstel die voor hande staat misschien wel minder, maar zoals je voorstelt infoamen en afspuiten is dan toch ideaal te doen in zo een wasplaats, nee?
                                Het grootste probleem zijn de borstels van carwashes, zowel bij de wasstraat als de box waar je je wagen kan afspuiten. In de winter is het inderdaad een goede oplossing om daar de wagen af te spuiten, maar dan geen borstel te gebruiken. Voordeel is dat er warm water gebruikt wordt, nadeel is wanneer het vriest dat het water nog altijd aanvriest. Bijkomend nadeel is dat die boxen voorzien van een krachtig reinigend product omdat al het vuil van de wagen zou zijn. Die vreet op korte tijd door je waxlaag.

Comment

Precies een interessante vraag gesteld...

Heb gezien dat je morgen ook een demodag geeft in Oudenaarde? Denk wel van eens langs te komen en onderandere en wax productje mee te nemen om de Mini dan direct op de winter voor te bereiden. Ze kosten iets teveel om zomaar door 1 winter al naar de knoppe te laten gaan..

Ja de mensen die vorige winter geparkeerd stonden aan Lac de Genève zullen ook wel gelachen hebben die volgende morgen
                                  Ja, zekeren een interessante vraag !

Selfcarwashes hebben hun nut, zeker in de winter.
                                  Ik zou persoonlijk de schuimstap niet gebruiken want die is héél agressief en verwijderd ook je wax of sealant laag.
                                  Ik zou enkel de laatste stap gebruiken voor het spoelen. Gedeminiraliseerd water.

Comment

feit
                                    met onze nieuwe woonst in Brakel binnenkort, begin ik nu toch al keer na te denken wat ik met die carport van plan ben...

Denk eraan deze misschien toch volledig dicht te maken en deze in enige mate beetje te kunnen isoleren zonder zot veel geld in te steken...hebben wel nog een pelletkachel staan die eigenlijk te koop staat, misschien best houde
                                    Ik ben blij dat ik soms toch ook goeie ideeën heb
                                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                      Ik ben blij dat ik soms toch ook goeie ideeën heb
                                      ja... soms graptjen he

Comment

Ja, zekeren een interessante vraag !

Selfcarwashes hebben hun nut, zeker in de winter.
                                        Ik zou persoonlijk de schuimstap niet gebruiken want die is héél agressief en verwijderd ook je wax of sealant laag.
                                        Ik zou enkel de laatste stap gebruiken voor het spoelen. Gedeminiraliseerd water.
                                        Na het bericht van jullie beiden te lezen kwam ik tot dezelde conclusie als je hier nu zelf aanhaalt: gewoon de laatste stap gebruiken en voor de rest borstel laten voor wat ze is en eigen materiaal met name the magic glove en bijpassende productjes gebruiken
                                        misschien nog een manier om dat foammachine in die selfwash te manipuleren, om er jullie product dan mee te kunenn gebruiken of misschien gewoon handiger dat jullie deze producten aan die handelaars die de selfwash uitbaten verkopen, dan is het probleem met de agressieve producten ook direct van de baan geholpen

bedoel je met het niet gebruiken van de schuimstap, die met de borstel alleen of ook die foam niet te gebruiken? of is die wel ok?
                                        Last edited by ; 05/11/2010, 16:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                          Het grootste probleem zijn de borstels van carwashes, zowel bij de wasstraat als de box waar je je wagen kan afspuiten. In de winter is het inderdaad een goede oplossing om daar de wagen af te spuiten, maar dan geen borstel te gebruiken. Voordeel is dat er warm water gebruikt wordt, nadeel is wanneer het vriest dat het water nog altijd aanvriest. Bijkomend nadeel is dat die boxen voorzien van een krachtig reinigend product omdat al het vuil van de wagen zou zijn. Die vreet op korte tijd door je waxlaag.
                                          zelf een box bij je thuis placeren en alle défauts verbeteren, ideaal

Comment

Working...
                                          X