Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke shampoo kunnen jullie aanraden voor mijn SaphirSchwarz BMW 1?
    Ik zag op de webshop van wax-it bij de basic washkit de keuze uit 3 shampoo's:
    • Blackfire Gloss Shampoo & Conditioner 1000ml +€ 24,95
    • Eimann Fabrik Auto Spa Shampoo +€ 17,95
    • JEFFS Werkstat Auto Body Wash +€ 23,95

Welke van deze raden jullie (of Wax-it) aan?
    Is de Eimann dan minder goed dan de twee andere?

Ik heb ook al een uitgebreide mail naar Wax-it gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.
    Moest Oudenaarde nu niet zo ver liggen dan had ik al lang zelf gereden voor een goede uitleg

Grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Patteuh Bekijk Berichten
      Welke shampoo kunnen jullie aanraden voor mijn SaphirSchwarz BMW 1?
      Ik zag op de webshop van wax-it bij de basic washkit de keuze uit 3 shampoo's:
      • Blackfire Gloss Shampoo & Conditioner 1000ml +€ 24,95
      • Eimann Fabrik Auto Spa Shampoo +€ 17,95
      • JEFFS Werkstat Auto Body Wash +€ 23,95

Welke van deze raden jullie (of Wax-it) aan?
      Is de Eimann dan minder goed dan de twee andere?

Ik heb ook al een uitgebreide mail naar Wax-it gestuurd maar nog geen antwoord ontvangen.
      Moest Oudenaarde nu niet zo ver liggen dan had ik al lang zelf gereden voor een goede uitleg

Grtz
      Ik zoek meteen je mailtje op. Waarschijnlijk ergens blijven hangen.

Je shampoo kies je best in functie van je bescherming die je legt.
      Heb je daar al over beslist ?

Comment

• Heb ook een mail gestuurd en ook geen reactie
        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
          Heb ook een mail gestuurd en ook geen reactie
          Hmm, toch even kijken of we de spamfilter wat minder streng kunnen zetten
          Aangezien onze emailadressen op fora publiek komen te staan krijgen wij massaal veel spam, vandaar de krachtige spamfilters op server niveau. Soms blijft er dan eentje steken die wel goed is, maar dit zijn we wel wat teveel.

Ik bekijk het ook meteen

Comment

• Bedankt Wax-it voor het snelle antwoord!

Comment

• vreemd, maar ik kan nergens info vinden over het waxen van een auto. Voor zover ik kan zien ook niet bij de handleidingen op de site van Wax-it.

Dus: hoe vaak moet je waxen, wat zijn de voorbewerkingen, en hoe moet je tewerk gaan om deftig te waxen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                vreemd, maar ik kan nergens info vinden over het waxen van een auto. Voor zover ik kan zien ook niet bij de handleidingen op de site van Wax-it.

Dus: hoe vaak moet je waxen, wat zijn de voorbewerkingen, en hoe moet je tewerk gaan om deftig te waxen?
                Het staat bij de handleiding van blackfire als ik mij niet vergis

Comment

• Na uw wax'ke wast max'ke wreed oep 't gemakske
                  Dat spel was 'by the rules' proper op een halfuurke
                  Ne fiets duurt een uur (grondige beurt)

Comment

• Het verschil blijft toch indrukwekkend hé

Comment

• Misschien domme vraag; maar waxen is dat met een poliermachine?
                      Hoe laat je het best lichte krassen uit je lak?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                        Misschien domme vraag; maar waxen is dat met een poliermachine?
                        Hoe laat je het best lichte krassen uit je lak?
                        waxen kan je aanbrengen met de hand of met een dual-actionmachine (excentrisch) zoals DAP500/DAP900/...

Lichte krassen haal je eveneens met zo'n machine uit de lak maar met een ander produkt en andere pad.
                        Dit kan eventueel ook met een handpad maar dan zul je armspieren kweken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                          waxen kan je aanbrengen met de hand of met een dual-actionmachine (excentrisch) zoals DAP500/DAP900/...
                          Welke machines zijn aan te raden voor beginners?
                          En vanaf welke prijzen beginnen die?

Mijn rechterarm begint zo stilaan een beetje lam te worden
                          Ik denk dat dit mijn volgende stap zal worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten

Dap500, dap900

Comment

DAP 500 : 115€
                              DAP 900: 149€

Ze zijn beiden absoluut geschikt voor beginners ( de 900 is het zwaardere broertje van de 500); je kan er weinig mee verkeerd doen.

Er zijn zelfs goede workshops waar je het gedemonstreerd ziet en zelf kan oefenen

Comment

Er zijn zelfs goede workshops waar je het gedemonstreerd ziet en zelf kan oefenen

Comment

DAP 500 : 115€
                                  DAP 900: 149€

Ze zijn beiden absoluut geschikt voor beginners ( de 900 is het zwaardere broertje van de 500); je kan er weinig mee verkeerd doen.

Klopt volledig. Ik was ook al lang op zoek om eens deftig de goede basisbehandeling onder de knie te krijgen en sedert die demodag uiteindelijk een DAP 900 aangekocht en reeds uitvoerig uitgetest.
                                  Zoals corsawim zegt; je kan er heel weinig mis mee doen omwille ook van z'n excentrische rotatie.
                                  2009 BMW E91 320d
                                  2002 BMW E46 M3
                                  2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                  2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• En waarom juist die excentrische rotatie?

Die goedkope prullen van 50€ zijn niets waard veronderstel ik?
                                    Of is dat ook iets om mee te beginnen?

Comment

En waarom juist die excentrische rotatie?

Die goedkope prullen van 50€ zijn niets waard veronderstel ik?
                                      Of is dat ook iets om mee te beginnen?
                                      Die hebben een totaal gebrek aan kracht of enige rotatie. Om een correctie te bekomen heb je kracht nodig.

Excentrische rotatie zorgt er voor dat je veilig maar goed te werk kan gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                        Die hebben een totaal gebrek aan kracht of enige rotatie. Om een correctie te bekomen heb je kracht nodig.

Excentrische rotatie zorgt er voor dat je veilig maar goed te werk kan gaan.
                                        excentrische rotatie voorkomt dat de lak die je behandeld, niet te heet wordt, zodat deze niet kan verbranden.
                                        De roterende werking bij een "DA-machine (dual action= excentrische of planetaire beweging) is niet geforceerd in tegenstelling tot een roterende machine.
                                        Bij de roterende machine resulteert het "even" (enkele seconden) op dezelfde plaats blijven in het verbranden van je lak.
                                        Deze laatste is echt niet geschikt voor beginners!

Comment

• Uit de folder van Makro:

Is dit iets? 1200 watt, dat is toch al iets van kracht he, maar dit is dan weer geen exentrische machine denk ik...
                                          Last edited by torque; 21/04/2011, 09:13.

Comment

Working...
                                          X